Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av legenden29
Skönt att slippa sukta, då! Jag har inte varit inne på att köpa någon sådan, jag dregglar efter Didys jag, men det verkar ju vara en poppis sjal, så vem vet?
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag har en mamajacket och tänkte skriva lite om den, så bra att du frågar och påminner mig :) Hinner dock inte just nu!
Av Jinxan
legenden29 skrev:Skönt att slippa sukta, då! Jag har inte varit inne på att köpa någon sådan, jag dregglar efter Didys jag, men det verkar ju vara en poppis sjal, så vem vet?
;) Jag har de didys jag (just nu) vill ha :D
legenden29 skrev:Då väntar jag ivrigt på omdöme! TACK!

Den här var fin förresten apropå snyggsjalar;
http://www.mammabarn.se/visa_produkt.as ... on+4%2C7+m
Den är snygg, men jag är troligtvis mest inne på att skaffa en Lemongrass.. :hmm: :lol:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag har en sån jacka och tycker att den är helt underbar. Enda som är negativt är att det inte är vindfoder i panelen. Snygg, sitter bra, lätt att få på och av.
Av Jinxan
mist skrev:Jag har en sån jacka och tycker att den är helt underbar. Enda som är negativt är att det inte är vindfoder i panelen. Snygg, sitter bra, lätt att få på och av.
:sch:
Den ska vara hemskt obekväm, ;)
Användarens profilbild
Av Silverälva
legenden29 skrev:Hmmm, kan man inte sy i en bit vindfoder lite lätt i panelen då? Jag vill ju så gärna ha en sån.....

Kan man sy är det nog lätt som en plätt! ;)
Av legenden29
Tack för det, mist! Då ska jag nog försöka skrapa ihop en slant o köpa mig en kappa. Den är väl inte stickig, va? Viss ull är ju så otäck (men den här ska ju ha 10% cashmere i sig...)
Användarens profilbild
Av Jemmah
legenden29 skrev:Tack för det, mist! Då ska jag nog försöka skrapa ihop en slant o köpa mig en kappa. Den är väl inte stickig, va? Viss ull är ju så otäck (men den här ska ju ha 10% cashmere i sig...)
Jag avskyr stickigt men mamajacket är mjuuuuk :heart:
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har en! Fast jag funderar på om jag behöver den något mer nu när det snart blir varmt.
Jag gillar att den är snygg, hade den till vardags utan barn i vintras, och att den är mjuk. Panelen är väldigt stretchig, så det går att stoppa in även stora barn, men den är inte så stor normalt. Man kan dra upp dragkedjorna hela vägen om det blåser, och bara huvudet sticker ut. Gravidpanelen var fiffig när jag var höggravid förra vintern.

Nackdelarna är kanske att den inte är vindtät, inte ens mammadelen. Det behövs mer kläder när det blåser här på västkusten. Jag tog därför en storlek större för att få plats med fleece under.
Jag tycker också att det är lite mekigt att få upp barnet på ryggen. Det går inte att sätta på jackan över en färdigknyten sjal. Jag fixar att stoppa i huvudet och sedan svinga upp barn, jacka och sele i ett, alternativt knyta ryggsäck under jackan. E är dock inte alls förtjust i processen, även om han tycker det är ok så snart vi kommer ut.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?