Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
Min kille är 20 mån nu och jag har aldrig fått till det med sjal på ryggen men jag vill så gärna lära mig. Om inte annat så kanske jag får in lite vana till till nästa barn. Är det någon ide att ge sig på nu när han är så "gammal"? Jag har inga problem att bära honom i timmar med selen så då borde det väl funka med sjal? Är det någon som har tips på knyting som avlastar bra för lite större barn? Kanske ska jaga någon van sjalbärare i Lund som kan hjälp mig att få till det :wave:
I Lund finns det väl ganska många vana sjalare, så det borde inte vara något problem :wink:

Det kan kanske vara lättare att lära sig ryggknytning med ett större barn som kan hjälpa till genom att hålla fast sig själv :hmm: Nackdelen med sjal är när de vill växla mellan att gå och bäras. Snabbar att hoppa i/ur en sele än en sjalknytning.
Jag köpte inte min första sjal förrän Linus var 5år så det är inte för sent! :wink: Omslutet kryss på ryggen avlastar bäst tycker jag, maken kan bära Linus på det viset i flera timmar fortfarande!
Jag har precis börjat bära vår snart 20 månader gamla dotter på ryggen i sjal, tidigare har jag använt MT och sele. Hon har börjat förstå att hon ska sitta still när jag knyter nu, tidigare försökte hon rulla av ryggen. Jag tycker nu att sjalen är mycket skönare än selen. Så det är inte för sent att börja. Nu går det så bra att få upp henne att jag ofta till och med väljer sjalen när jag bara ska knyta upp henne för att gå fram och tillbaka till tvättstugan. :vågen:
:vågen: ja då finns det hopp! Ska jaga fatt på någon som kan ingjuta lite självförtroende gällande ryggknytning :wink:
thowida skrev:Det går bättre med sjal än med sele när du väl lärt dig.
Omslutet på ryggen avlastar bäst men shbc är lättare.
Länk tills shbc på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=fMl5Cfww ... re=related
Och i bilder:
http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Fast det där är individuellt! I alla fall har jag aldrig fått till omslutet kryss på ryggen så att det avlastar jättebra - jag får tyngden fel, så jag bär mycket hellre i ryggsäck.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?