Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Vi har hitintills inte lyckats hitta en annan sjal än tricot-slenen som hon accepterar. Hoppen kan hon sitta i då hon är vaken, men de flesta andra vi testat (börjar bli en drös nu) så blir hon jättearg då jag sätter henne i dem :-( Och att testa någon annan knytning än dubbelt omslutet kryss är inte att tänka på - hjälp vad arg hon blir...

Så vad gör man nu, fortsätter testa eller låter henne bo i tricot-slenen? Som för övrigt köptes begagnad och då hon vart lite spykråka ett tag nu behövts tvättas var å varannan dag - så då har jag ju inget att bära henne i och det känns som den börjar förlora elasticiteten....
Användarens profilbild
Av mari_tres
Låt henne bo där hon trivs :heart:
Har ni testat andra trikåsjalar eller bara andra vävda?
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
mari_tres skrev:Låt henne bo där hon trivs :heart:
Har ni testat andra trikåsjalar eller bara andra vävda?
jo börjar känna så oxå att jag ger upp nu, enda problemet är ju när sjalen hänger på tork å hon inte har någonstans att bo...

Testat andra vävda för hon börjar bli tung i trikåsjalen....men kanske får försöka hitta bra trikåsjalar, har ju fått tipset om en wbs...
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
sapos skrev:antingen låter du henne bo kvar eller skaffar en wbs :wink:
hihi du har ju träffat hennes envisa storasyster å den här är etter värre... så... jo får försöka hitta en wbs .... frågan är om vi ska "spara" på de vävda sjalar jag införskaffat å testat eller om vi ska försöka byta bort dem... de är ju sååå fina ~suckar~
Användarens profilbild
Av sapos
he77na skrev:
hihi du har ju träffat hennes envisa storasyster å den här är etter värre... så... jo får försöka hitta en wbs .... frågan är om vi ska "spara" på de vävda sjalar jag införskaffat å testat eller om vi ska försöka byta bort dem... de är ju sååå fina ~suckar~
Spara dom, annars kommer du säkert ångra dig :wink: fast iofs hittar du någon som vill byta mot just det du har mot en wbs så varför inte :hmm: :roll: :wink: fast det tar ju emot att göra sig av med dessa underbara sjalar :loving:

Tar med min wbs om det blir ikea så du får känna lite o testa
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
sapos skrev:
he77na skrev:
Spara dom, annars kommer du säkert ångra dig :wink: fast iofs hittar du någon som vill byta mot just det du har mot en wbs så varför inte :hmm: :roll: :wink: fast det tar ju emot att göra sig av med dessa underbara sjalar :loving:

jotack känns ju så dumt, köper, testar å byter sjalar bara för tillfället... :-( vore jättekul att få känna på den, sen är det nog mini som behöver få dreggla in den å testa... :-D fast nu snorar lilla V ordentligt så gissar att du inte är så sugen på att se oss :(
Användarens profilbild
Av sapos
he77na skrev:
sapos skrev:
he77na skrev:

jotack känns ju så dumt, köper, testar å byter sjalar bara för tillfället... :-( vore jättekul att få känna på den, sen är det nog mini som behöver få dreggla in den å testa... :-D fast nu snorar lilla V ordentligt så gissar att du inte är så sugen på att se oss :(
alltså jag måste till Ikea oavsett denna vecka, antagligen fredag och ja jag känner mig små kärv i halsen så har säkert någon förkylning ligger, för hostar lite då o då också.. i annat fall kanske vi kan ses snabbt bara så du får lite pengar av mig och jag får lite av dig :wink: oj vad OT det blev nu :roll:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
sapos skrev: alltså jag måste till Ikea oavsett denna vecka, antagligen fredag och ja jag känner mig små kärv i halsen så har säkert någon förkylning ligger, för hostar lite då o då också.. i annat fall kanske vi kan ses snabbt bara så du får lite pengar av mig och jag får lite av dig :wink: oj vad OT det blev nu :roll:
Jo så skulle vi kunna göra.. får sätta Liten i manducan på ryggen så hostar hon bara där isåfall ~skrattar~ tja lite OT blev det ju men det är ju min tråd ;-) neeeh vad drygigt det lät nudå...
Användarens profilbild
Av sapos
he77na skrev:
Jo så skulle vi kunna göra.. får sätta Liten i manducan på ryggen så hostar hon bara där isåfall ~skrattar~ tja lite OT blev det ju men det är ju min tråd ;-) neeeh vad drygigt det lät nudå...
hehe ja lite drygt lät det allt :P

Men jag hör av mig till dig ikväll via PM ist så får vi diskutera vidare om när tid osv :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag tror på en WBS och sparar de andra sjalarna lite :wink: Jag har bytt många sjalar, en del av dem för att J inte ville sitta i dom. :D
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
zero.sara skrev:Jag tror på en WBS och sparar de andra sjalarna lite :wink: Jag har bytt många sjalar, en del av dem för att J inte ville sitta i dom. :D
Ok inte bara mitt barn som har bestämda åsikter... När -07:an var liten så hade vi köpt en sproilans nya sino - jättefin, men hon tvärvägrade - trodde hon vägrade sjal, men såhär i efterhand funderar jag på om hon hade trivts i någon annan sjal..

Om jag visste att hon kanske skulle tänka sig någon annan sjal senare så skulle jag nog spara på dem, men just nu känns det bara som de ligger och tar plats...
Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag föreslår en indio de är så mjuka så den brukar funka till envisa ungar, eller en sjal i loisatyg, stadigare än trikås men mjuk och följsam (och skitbillig). Loisa var den enda sjal Embla accepterade ett bra tag, Nu är det indios och silke som gäller :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
mist skrev:Jag föreslår en indio de är så mjuka så den brukar funka till envisa ungar, eller en sjal i loisatyg, stadigare än trikås men mjuk och följsam (och skitbillig). Loisa var den enda sjal Embla accepterade ett bra tag, Nu är det indios och silke som gäller :wink:
Ja när du säger det, indio är det enda som har funkat hela tiden med J :) Förutom då hon totalvägrade sjal och bara ville åka manducan :roll:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
mist skrev:Jag föreslår en indio de är så mjuka så den brukar funka till envisa ungar, eller en sjal i loisatyg, stadigare än trikås men mjuk och följsam (och skitbillig). Loisa var den enda sjal Embla accepterade ett bra tag, Nu är det indios och silke som gäller :wink:
Hrm priset var ju tjusigt oxå :-D fast å andra sidan skulle hon gilla den så skulle det vara värt vartenda öre... men det får bli nästa månad isåfall :-)

Loisa har jag aldrig hört talas om, har du någon länk?? snällla.... :solsken:

Låter farligt annars om jag skämmer bort henne å det ska vara silke och annat .. ojojoj (för mamma skulle inte alls uppskatta det :lol: )

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?