Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
visslan skrev:Jag är helt hopplös. Nu har jag börjat ännu ett nytt projekt... Detta är The Thistle Shawl/Pinneguri. Fast jag har använt ett mönster från Norsk strikkedesign. Garnet är Östergötlands ullspinneris Visjö. Man stickar sjalen på rundstickor med en steek som man sedan klipper upp.

Bild
Wow! Vill göra!

/mUUm
Bubbi skrev:Vad är steek?
Vill klippa! :app:
Här en artikel på engelska: http://knitty.com/ISSUEspring03/FEATsteeks.html
Jag kan inte komma på vad det heter på svenska just nu. Men i princip går det ut på att man stickar på rundstickor med några extra maskor som sedan klipps upp för t.ex. ärmar eller knappslå. Väldigt praktiskt när man stickar med flera färger eftersom det är i det närmaste omöjligt att sticka avigt med flera färger. Tycker jag. :)
Av Ponyo
visslan skrev:
Bubbi skrev:Vad är steek?
Vill klippa! :app:
Här en artikel på engelska: http://knitty.com/ISSUEspring03/FEATsteeks.html
Jag kan inte komma på vad det heter på svenska just nu. Men i princip går det ut på att man stickar på rundstickor med några extra maskor som sedan klipps upp för t.ex. ärmar eller knappslå. Väldigt praktiskt när man stickar med flera färger eftersom det är i det närmaste omöjligt att sticka avigt med flera färger. Tycker jag. :)
Jag har varit på g att klippa kofta några ggr, men alltid ändrat mig.
Nästa gång så... :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Knitlab stänger!!!

:shock: :( :siishah:

Lenah säljer ut alla garner redan och stänger på lördag! Skynda fynda, hon har fantastiska garner. Bubbi, se till att du har ett projekt att göra så vi kan gå och shoppa!

Det ligger på Rosenlundsgatan nästan uppe vid Södra station, på höger sida när man kommer från Hornsgatan. Buss 4 går förbi, hållplats Krukmakargatan har jag för mig. Eller Södra station dårå.

/MuuM
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:Knitlab stänger!!!

Lenah säljer ut alla garner redan och stänger på lördag! Skynda fynda, hon har fantastiska garner. Bubbi, se till att du har ett projekt att göra så vi kan gå och shoppa!

Det ligger på Rosenlundsgatan nästan uppe vid Södra station, på höger sida när man kommer från Hornsgatan. Buss 4 går förbi, hållplats Krukmakargatan har jag för mig. Eller Södra station dårå.

/MuuM
Nej men vad tråkigt :(
Gissar att hon hade lite väl dyra garner för att gå runt.
Till och med slösaktiga jag drog mig för att handla där.

Kan nästan tänka mig att köpa, utan projekt.
Eller vänta. Jag har ju en idé om kofta till V.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:När ska vi gå dit?
Funderar på att gå ikväll efter att ha hämtat R? Annars imorgon vid den tiden...? eller så smiter jag från jobbet nån lunch och så går vi dit? När passar dig? Jag har flex att ta ut.

Nån annan som vill joina?

/MuuM
Muuminmamman skrev:Knitlab stänger!!!

/MuuM
What the...! Hon också? Nysta stängde i förra veckan, fast fortsätter som grossist. Men vart ska man nu gå för att klämma på Noro eler Blue Sky Alpaca? :|
Muuminmamman skrev:
Funderar på att gå ikväll efter att ha hämtat R? Annars imorgon vid den tiden...? eller så smiter jag från jobbet nån lunch och så går vi dit? När passar dig? Jag har flex att ta ut.

/MuuM
Ja, gärna. Jag kan både idag och imorgon, tror jag.
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:

/MuuM
Kanske imorgon?
Är så himla förkyld idag.
Användarens profilbild
Av MuuM
Till KnitLab imorgon torsdag vid typ fyra-tiden!

Vilka är med?

MuuM
Bubbi
Visslan
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?