Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ena änden under barnets ben, den andra över benet. Avslutningen är tibetansk :wink: det finns en fin bildserie på det på sjalbarns förstasida under "knyta" och välj "långsjal".
Av eamane
anna m skrev:Tanja knyter ryggknyt så. Nästa sjalträff får hon visa.
Ah :) Ja den knytningen är riktigt bekväm, och lätt att göra oxå tycker jag. Finns många filmer på youtube med den. Den kallas Secured hich back carry där, sök på shbc så får du fram några resultat, även här! Annars visar jag gärna på nästa träff :)
Har för mej vi enades här på forumet att kalla den omsluten ryggsäck eller nått liknande ;)
Användarens profilbild
Av katha
eamane skrev:
anna m skrev:Tanja knyter ryggknyt så. Nästa sjalträff får hon visa.
Ah :) Ja den knytningen är riktigt bekväm, och lätt att göra oxå tycker jag. Finns många filmer på youtube med den. Den kallas Secured hich back carry där, sök på shbc så får du fram några resultat, även här! Annars visar jag gärna på nästa träff :)
Har för mej vi enades här på forumet att kalla den omsluten ryggsäck eller nått liknande ;)
Jatack visa gärna! :D
Jag tycker inte att bildserien visar nog bra vart ändarna tar vägen (på ryggen alltså)... Thank you girls! :)
Användarens profilbild
Av jag71
Sjalen knyts väl inte utan stoppas bara in.
katha skrev:
Jag tycker inte att bildserien visar nog bra vart ändarna tar vägen (på ryggen alltså)... Thank you girls! :)
Det är alltså inte avslutet som är oklart, utan vad som händer innan? Då tar hon första sjaländen under barnets ben och den andra sjaländen bara över rumpan, alltså inte under benet uten över det.
Användarens profilbild
Av Fina
mari_tres skrev:
katha skrev:
Det är alltså inte avslutet som är oklart, utan vad som händer innan? Då tar hon första sjaländen under barnets ben och den andra sjaländen bara över rumpan, alltså inte under benet uten över det.
Såg det, att den ena änden är under benet och andra över. Någon som kan förklara vitsen med det? Varför inte båda under benen för?
Här är en beskrivning. den är på finska så jag fattar inte ett jota va vad hon säger men hon visar tydligt vart ändarna tar vägen.Bra tycker jag. http://www.youtube.com/watch?v=fMl5Cfww ... re=related :tumup:
Josefina skrev:
mari_tres skrev:
katha skrev:
Såg det, att den ena änden är under benet och andra över. Någon som kan förklara vitsen med det? Varför inte båda under benen för?
Skulle gissa på att det är för att det är lättare att få sjalen högre upp på ryggen om man inte har den under benet, men samtidigt så måste ju iaf en av sjaländarna vara under benet för säkerhets skull.
fast jag tycker inte det här ser ut som omsluten ryggsäck (shbc) utan hon verkar ta sjalen ett varv till väl? då måste man ha rätt lång sjal.

i alla fall, här kan du se en tibetansk avslutning: http://www.edenbaby.se/pages/ryggsack_tibetan.php

och här vanlig omsluten ryggsäck: http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?