Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag är sååå nära att trycka på köpknappen för en Zarasjal men....
Tjänar man på att beställa från Norge? Ny sjal kostar 700 där och här lite över 1000?
Har ni erfarenheter?
Sen vill jag veta om man kan jämföra en indio och en zarasjal?
Vilket skulle ni rekommendera?
Det står mellan dom... vilket är bästa köpet om man bara får välja en... :roll: :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
Men om man som jag kan hämta sjalen hos en släkting?
Hur mycket tjänar man tro? Men då kan man inte betala mot faktura kanske...
Hjälp mig att välja!?
Kan man ta sjalen på avbetalning tro? :lol:
Användarens profilbild
Av naimiez
katha skrev:Men om man som jag kan hämta sjalen hos en släkting?
Hjälp mig att välja!?
Tja, 700 NOK ger 837,13 SEK. Avbetalning och faktura är det inte många som har. Däremot tar de nog VISA.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag gick in på tullen sida för att se vad det skulle kosta. Jag valde en 4,7 meter ev candy och den skulle kosta 679,20 nok om den skickas till Sverige. Den norska momsen betalar man inte då. Priset med frakt, tull osv blev då 1089,75 skr. Men då räknar den på momssatsen för barnvagn. Kläder hade mycket högre momssats och om man tar den istället så blir det 1188 skr.Om posten tar ut någon avgit dessutom vet jag inte. Ibland kan det hända att man slipper igenom och då blir det ju billigare helt klart men det tycker jag inte man kan räkna med.

Om du nu kan få en släkting att köpa den i Norge åt dig så blir det ju billigare. Jag har beställt från Norge en gång då det var det enda stället som jag hittade en sjal jag ville ha på. Då hade jag turen att paketet inte fastnade i tullen så den sjalen blev billigare än vad jag hade räknat med.
Användarens profilbild
Av mari_tres
thanisa skrev:Jag gick in på tullen sida för att se vad det skulle kosta. Jag valde en 4,7 meter ev candy och den skulle kosta 679,20 nok om den skickas till Sverige. Den norska momsen betalar man inte då. Priset med frakt, tull osv blev då 1089,75 skr. Men då räknar den på momssatsen för barnvagn. Kläder hade mycket högre momssats och om man tar den istället så blir det 1188 skr.Om posten tar ut någon avgit dessutom vet jag inte. Ibland kan det hända att man slipper igenom och då blir det ju billigare helt klart men det tycker jag inte man kan räkna med.

Om du nu kan få en släkting att köpa den i Norge åt dig så blir det ju billigare. Jag har beställt från Norge en gång då det var det enda stället som jag hittade en sjal jag ville ha på. Då hade jag turen att paketet inte fastnade i tullen så den sjalen blev billigare än vad jag hade räknat med.
Om släktingen köper sjalen kan hon/han skriva "gåva" på paketet och skicka, då ska man väl klara sig från tullen.

Om man beställer själv och åker på tull och moms, så är min erfarenhet att posten tar en hundring i avgift (iaf då jag beställde från Canada)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Frågan har varit uppe tidigare om kostnaderna för Zara att beställa i från Norge eller här i Sverige. Jag svarade då med en liten prisjämförelse som visar att det kostar lite mindre om man köper i Norge, men man får som sagt tänka på att tull tillkommer och med tull blir det dyrare :wink:
naimiez skrev:
Hjälp mig att välja!?
Tja, 700 NOK ger 837,13 SEK. Avbetalning och faktura är det inte många som har. Däremot tar de nog VISA.
katha skrev:Avbetalning i Sverige då? :lol: :Hahaa:
Handlar du i Norge kan du inte handla mot faktura, däremot kan du betala med VISA. I Sverige går det bra både med kort och faktura (samt i förskott). Väljer man faktura kan man dela upp betalningen 8)
Användarens profilbild
Av katha
Scharlott skrev:Frågan har varit uppe tidigare om kostnaderna för Zara att beställa i från Norge eller här i Sverige. Jag svarade då med en liten prisjämförelse som visar att det kostar lite mindre om man köper i Norge, men man får som sagt tänka på att tull tillkommer och med tull blir det dyrare :wink:
naimiez skrev:
Hjälp mig att välja!?
katha skrev:Avbetalning i Sverige då? :lol: :Hahaa:
Handlar du i Norge kan du inte handla mot faktura, däremot kan du betala med VISA. I Sverige går det bra både med kort och faktura (samt i förskott). Väljer man faktura kan man dela upp betalningen 8)
Faktura och dela upp betalningen vill jag göra! Har mammabarn faktura?
Fiffig lösning men gubben blir väl galen! :siishah:
Jag behöver ju verkligen inte en sjal till eller...? :rodna: :P
Användarens profilbild
Av katha
Vilken tur att du finns scharlott! :heart:
Ska nog prova faktura om inte räntan blir hög... Nån som provat mot faktura? :roll:
Då var det bara att prova betämma vilken färg man ska ha.. :whut:
Har så lust å prova purple men den är inte 70 cm bred va?
Jag som drar 40/42 i kläder, ska man ha den längsta eller...?
Användarens profilbild
Av Scharlott
katha skrev:Vilken tur att du finns scharlott! :heart:
Ska nog prova faktura om inte räntan blir hög... Nån som provat mot faktura? :roll:
Då var det bara att prova betämma vilken färg man ska ha.. :whut:
Har så lust å prova purple men den är inte 70 cm bred va?
Jag som drar 40/42 i kläder, ska man ha den längsta eller...?
Purple är en av de utgående 60 cm breda/smala Zarorna :wink:
Har du klädstorlek 40/42 rekommenderar jag sjallängden 5,2 m i fall du vill kunna knyta omslutet kryss med knuten på magen 8)
Användarens profilbild
Av katha
Menar du att färgen purple kommer att utgå totalt eller att den kommer i en bredare?
Är det så att den försvinner totalt så vill jag ju ha! Är det samma med fresh också?
Men det är för sent att beställa va?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?