Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad bra med en massa inspiration! Jag har bambustretchfrotté som ligger och väntar på att sys. Funderade på att göra en pocketmodell som kan stängas med snappi. Kan det funka med bambustretchen inuti och utanpå och ett lager flanell emellan för att få lite stadga på blöjan!?
odif skrev:Vad bra med en massa inspiration! Jag har bambustretchfrotté som ligger och väntar på att sys. Funderade på att göra en pocketmodell som kan stängas med snappi. Kan det funka med bambustretchen inuti och utanpå och ett lager flanell emellan för att få lite stadga på blöjan!?
Om du har tänkt att fylla den med ett inlägg så hade nog jag kört flanell på insidan och strechfrotten på utsidan då får du ut fler blöjor på strechfrotten o flanell mot rumpan tycker jag är jättebra..
kul tråd! har provsytt några ikväll inspirerade av er :D , frotté på utsidan och fleece inuti. fästes med snappi men jag tror jag ska prova att sy på kardborre. Det som jag tyker blir ett problem är att frotté fnasar ju upp sig så om jag skulle göra dem som pockets så kommer ju allt fnas ut. nu stannar det ju inne i blöjan. hm... men jag tycker inte att bara ett lager frotté räcker på natten. men dagtid funkar det ju. kanske kör två lager frotté och struntar i fleecen. men fleecen gör ju att de ser lite proffsigare ut...

jag ritade av en glimma formsydd och har justerat lite allt eftersom . ska bli kul att experimentera vidare. fotar imorn om de passar.
lisalisa skrev:kul tråd! har provsytt några ikväll inspirerade av er :D , frotté på utsidan och fleece inuti. fästes med snappi men jag tror jag ska prova att sy på kardborre. Det som jag tyker blir ett problem är att frotté fnasar ju upp sig så om jag skulle göra dem som pockets så kommer ju allt fnas ut. nu stannar det ju inne i blöjan. hm... men jag tycker inte att bara ett lager frotté räcker på natten. men dagtid funkar det ju. kanske kör två lager frotté och struntar i fleecen. men fleecen gör ju att de ser lite proffsigare ut...

jag ritade av en glimma formsydd och har justerat lite allt eftersom . ska bli kul att experimentera vidare. fotar imorn om de passar.
Spännande, ska bli kul att se!

Du kan ju också sy in ett inlägg, som du syr fast inne i blöjan, om du förstår hur jag menar. Frotté är verkligen hopplöst på det sättet, jag har sytt några inlägg i frotté och de fnasar nåt så in i vassen.

Här en bild på hur man kan sy fast inlägg (funkar väl med några lager frotté):
Bild

Bilden hämtad härifrån:
http://fernandfaerie.com/sewing_fitteds.html
Sockertopp skrev:Tolkar jag rätt när jag fattar det som att det går åt mer av innertyget än yttertyget?
:hmm: Nä, insidan o utsidan är typ likadana, men däremot behövs det ju också ett inlägg, så om du tänker att inlägget sys av samma tyg som innertyget så är det ju så.
vad är skillnaden på pocket och formsytt? är det att formsytt behöver ytterbyxa? blev sugen på att sy formsydd helt i mjuk och skön flanell som man kan boosta.

har nu sytt mig 4 olika formsydda i frotté och fleece. sista blev helt ok faktiskt. foto kommer!
lisalisa skrev:vad är skillnaden på pocket och formsytt? är det att formsytt behöver ytterbyxa? blev sugen på att sy formsydd helt i mjuk och skön flanell som man kan boosta.

har nu sytt mig 4 olika formsydda i frotté och fleece. sista blev helt ok faktiskt. foto kommer!
Ja precis formsytt behöver ytterbyxa o pocket behöver inlägg.. i princip.
Jag har gjort några helt i flanell bara ett inre o yttre lager o sen m ficka så man kan lägga i inlägg typ som en pocket de torkar grymt snabbt men flanellen är ju inte mjuk o skön så jätte länge.. men det är det ända materiall jag provat hitills som min tjej inte blir röd i rumpan av så jag gillar flanell!!
(46.3 KiB) Nerladdad 209 gånger
(21.03 KiB) Nerladdad 208 gånger
Här är bilder på några som jag provsydde i helgen.
Endel är inlägg insytt i och någon utan. Är nu mer inne på att göra flanellpocket-formsytt med kardborre. några utan fleece och några med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?