Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag gillar också min hemmasydda av en halv Girasol bäst just nu. Den är jätteskön, avlastar nästan lika bra som en långsjal faktiskt. Jag sydde enligt Sannas modell (finns på förstasidan). Men min omsydda Bära Barn är också skön, den sydde jag på enklast möjliga sätt, bara rakt över utan vikning alls. Eftersom det tyget är så smidigt och följsamt funkar det kanon.

Ringon är bra, men dess fördel är mest att den är snygg och det är praktiskt med fickan. När det gäller komfort är den sådär.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Gummisnodden skrev:Ja bode i Sätra förut :wink: :D
Där ser man, världen är liten :)

Var det längesedan?
Användarens profilbild
Av April
Jag är väldigt nöjd med min Ringo och för mig ger den väldigt bra komfort...

Kram
Användarens profilbild
Av Pjoger
Det verkar som att de flesta är rörande eniga om att den bästa ringsjalen är ett hemmabygge av en diagonalvävd långsjal. Är det någon som har vidarebefordrat denna tråd till bärsjalstillverkarna? Kanske de nappar och genast startar en tillverkning av en alldeles fantastisk ringsjal! Det ligger ju trots allt i deras intresse, och för användarna blir det kanske en smula billigare än att köpa till exempel en Easycare för att sedan kassera den (det verkar ju dessutom vara få som har fått till sömnaden och vikningen optimalt).

Pjoger

(Själv har jag ringsjalsmässigt bara erfarenhet av min Ringo som jag köpte i somras, ett par veckor innan min dotter föddes, eftersom det var den som fått bäst betyg under rubriken Sjalrecensioner)
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
KATARINA skrev: Där ser man, världen är liten :)

Var det längesedan?
Hmmm, låt mig tänka...hehe :lol:
De va nog 8-9år sen, ja gick i sätraskolan då, bodde på Hållsätrabacken.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Har beställt mig en ringo nu :wink: :D
Eftersom ja inte vill slakta min bundler och eftersom ja inte har nån symaskin eller kan sy...

Hoppas den är bra! Färgen ullört blev de!
Användarens profilbild
Av KATARINA
oj, vi flyttade hit 1999, till Hållsätrabacken!!

Nu bor vi på Örnsätrabacken och på lördag flyttar vi till Sätragårdsvägen :)
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
Oj va du flyttar runt då! :D
Vilket nummer bodde du på på hållsätra? Vi bodde i 25.an.
Vi flyttade 97 har ja för mig. Nu bor ja i Årsta :wink:
Användarens profilbild
Av Louise
Jag kan bara instämma med tidigare talare och säga att ringsjal av en diagonalvävd sjal känns verkligen lyxigt och bekvämt. Vi kommer snart att ha en sådan i lager. Det är en helt ny ringsjal som heter BB-sling. Den är diagonalvävd och handvävd i Indien i Fair Trade.
Användarens profilbild
Av Nova
Louise, vad spännande!
Hoppas verkligen att axelpartiet är bra sytt, för det
brukar också ha stor betydelse för oss som är
lite mindre axelbreda. :roll:
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag har en BäraBarn som jag sytt om till ringsjal och den är jätteskön!
Men så har jag iof sig inte testat någon annan ringsjal :roll:
Av Irena
Louise !!
När ska ni få den ?? Vilken pris blir på den, ungefär ?? Färger ?
Jag tänker at sy en ringsjal från hoppis, ska jag vänta nu ?? :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
Louise skrev:Jag kan bara instämma med tidigare talare och säga att ringsjal av en diagonalvävd sjal känns verkligen lyxigt och bekvämt. Vi kommer snart att ha en sådan i lager. Det är en helt ny ringsjal som heter BB-sling. Den är diagonalvävd och handvävd i Indien i Fair Trade.
Åh vad spännande! När kommer de?
Användarens profilbild
Av Louise
Irena skrev:Louise !!
När ska ni få den ?? Vilken pris blir på den, ungefär ?? Färger ?
Jag tänker at sy en ringsjal från hoppis, ska jag vänta nu ?? :oops: :lol:
Hej,

Vi får in ett begränsat antal under nästa vecka. Därefter är det oklart när den stora sändingen kommer, det kan blir någon gång under oktober men har vi otur så dröjer det fram till november.

Priset blir 540 kr.

Färger: de första jag får in nu är i tre färger; grå, röd, och ljusgrå/rosa. Alla med silverfärgade ringar.
Användarens profilbild
Av Mia
Åh ljusgrå/rosa lät perfekt!!!! Vill ha!!!
cykelbarn

intressant

Jag tänkte ge mig på en liten upp[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?