Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Har precis köpt ett häfte och nål, ska bara införskaffa lite garn och sen ska jag påbörja mitt lärande. Ska bli spännande :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Ja, jag nålbinder, är kanske inte så duktig, men har gjort några mössor, vantar och sockor. Helst gör jag den enklaste varianten och plockar en tråd bakom tummen och ingen innan nedtaget. Jag tycker de andra bindningarna blir för tjocka och klumpiga för mina ändamål.

Till inlärningsprocessen hör det att några gånger vara övertygad om att det aldrig kommer att bli något av det man gör, men till sist sitter man ändå där med en egenhändigt bunden mössa!

Jag ser fram emot att se ditt förstfödda alster!
Användarens profilbild
Av eedar
Jag har en vän som är skitduktig (förresten hon som gjort den berömda zigzagfilten..) och hon har visat mej, så jag har försökt lite, men inte riktigt kommit underfund med det ännu.. men vill gärna lära mej!
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har nålbundit ett par tofflor, men det var länge sen, så jag skulle nog behöva fräscha upp minnet en del. Vilket häfte är det du köpt?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
:nyfiken: Kan inte någon lägga in en bild på något som är nålbundet, så vi oinvigda kan få se?
Användarens profilbild
Av eedar
här kommer två bilder på en nålbunden boll.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Suskiv
Elin G skrev:Jag har nålbundit ett par tofflor, men det var länge sen, så jag skulle nog behöva fräscha upp minnet en del. Vilket häfte är det du köpt?
Asadesign. Nålbindning för nybörjare. (Köpte den på Vikingadagarna här i Torshälla)
Användarens profilbild
Av milu
Jag har nålbundit 3/4 vante för länge sedan (gick en kurs som hette textila tekniker på gymnasiet) men behöver nog fräscha upp minnet lite. Vilket garn har du/ni använt? Bollen var jättehärlig, jag gillar färgerna och skulle gärna göra en mössa till sonen i samma klara färger.
Användarens profilbild
Av eedar
milu skrev: Bollen var jättehärlig, jag gillar färgerna och skulle gärna göra en mössa till sonen i samma klara färger.
Jag minns inte vad garnet heter,men kan kolla upp.. Det är i allafall ett ullgarn,ganska tjockt, och det är regnbågsfärgat,så man behöver inte byta färg själv!
Användarens profilbild
Av Fryle
milu skrev:Vilket garn har du/ni använt?
Jag har mest använt fyrtrådigt svenskullgarn, men det finns mest i naturvitt. Sedan har jag använt olika ullgarn i lite tjockare kvalitet. Bäst tycker jag det är om garnet inte är för löst spunnet, för då går tråden av hela tiden.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har bundit ett par mössor, vantar och kommit ung halvvägs på ett par sockor. Men jag har inget mönster, så jag har lite kommit av mig nu. Känns inte direkt prioriterat på sommaren heller.

Jag tycker att det är kul att nålbinda, men jag ruttnar lite på att man måste skarva tråden hela tiden, då är det mycket enklare att sticka eller virka.
Användarens profilbild
Av Elin G
jazoo skrev: Jag tycker att det är kul att nålbinda, men jag ruttnar lite på att man måste skarva tråden hela tiden, då är det mycket enklare att sticka eller virka.
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?