Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Sätter du på dig selen så att bältet sitter där det ska inna du sätter i honom?

Jag ser till att midjebältet sitter bra på mig innan töser åker i. Då sitter hon bra. När jag ammar släpper jag på midjebältet så att det hasar ner och tösen sitter då längre ner. När hon är klar kan det vara lite svårt att få midjebältet att sitta bra eftersom jag inte lyfter ur henne för att fixa till det hela. Jag får du putta upp henne och spänna bältet samtidigt.
Användarens profilbild
Av Stark
Det ska sitta på höftkammarna :this:
Användarens profilbild
Av Stark
Nebulosa skrev:
Cilia skrev:Det ska sitta på höftkammarna :this:
Hur högt då? Hur långt ner från höftbenen hamnar midjebältet?
Testade nyss min nyinköpta sele och hade midjebältet över höftbenen och tyckte inte att jag fick nån hjälp av höfterna utan tyngden kom på axlarna ändå, när jag bar på ryggen. Testade sen att ha bältet ovanför höftet (dock utan barn i) och då tyckte att det kändes mer ok. Får prova med barn i sen.
Du ska bära på samma sätt som om du har en 60 kg ryggsäck på ryggen. Det är med andra ors höfterna som ska ta tyngden. Det är svårt att säga X cm ner/upp ska bältet... Du får prova dig fram. Jag tror även att utseendet på din bak spelar roll, men har inget att backa upp detta påstående med. Känner du tyngden i axlarna sitter bältet för högt upp eller för långt ner.
Användarens profilbild
Av mammahappy
JAg bär oxå selen över höftbenet.
Tycker att det är skönast så. Så tydligen är det lite individuellt vad man tycker.
Användarens profilbild
Av Stark
Det kan ju vara så att jag är lite otydlig... Det ska vara så att tyngden bärs av höfterna. Om bältet sitter ovanför höftbenet/höftkammarna är ju lite av en definitionsfråga.

Så här är det på mig (fingrarna visar var mina höftkammar är): Mitt höftbälte är placerat så att mitten av bältet (dvs mitten av bältet där spännena sitter) sitter precis på mina höftkammar när jag bär på ryggen.
Bild
Jag har samma inställning när jag bär på magen och då hamnar höftkamamrna på den övre delen av bältet.Bild
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag bär på höftkammarna, men jag är nog lite felskapt. Oftast om jag får för stora byxor i midjan så får jag extratyg i ryggen. Likadant blir det med selen. det GÅR inte att få den att smita åt. Svankryggig kanske, eller stor rumpa...

Ellen sitter också på övre kanten och det gjorde Jakob med. Inget av barnen verkar ha ogillat det. Tyngden är ju ändå på rumpan och inte på själva skarven...

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?