Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bani
:purskis:

Här har jag i godan ro tänkt att "tralala, nya babyn ska jag bära i sjal, för det avlastar ju bättre", och inte anat att det är en sådan vetenskap. Nu är jag helt förvirrad och konfunderad. :? :roll: I sommar har jag ju förstått att Mobyn kan bli alldeles för varm. Alltså kanske jag måste, förr än jag tänkt, fundera på en vävd sjal. Och hade inte ni funnits hade jag köpt den billigaste och varit nöjd så, men nähä då. Nu måste jag ju överväga alla möjligheter. Och än har jag inte ens provat en långsjal, så vet inte vilken längd som vore bäst. Och kanske sele vore ännu bättre, dvs. skulle passa bättre in i min/vår liiiivsstiiiil lixom. Eller Mei Tai. Jag veeeeet inte... Och ska jag köpa eller sy själv? Och vilken fäääärgggg dååååå....BildBild

Fy er. Fy fy er. :nono:
Användarens profilbild
Av Key
:rofl:

Stackars dig :P ;)

Men du MÅSTE ju strängt taget ingenting. Jag tänkte att jag skulle klara hela bärperioden med en Amazonas Antigua :Hahaa: men det blev fler o fler, fast det dröjde tills T var drygt ett halvår innan jag köpte en stadigare sjal. Trikå har jag aldrig haft, men jag tror att jag skulle köpt en om det skulle bli aktuellt igen :roll:

När T var 3-8 månader bar jag oftast i ringsjal faktiskt. Och Ergo är ju jättetrevligt :D

Ojdå, jag hjälper visst inte till alls ;) :twisted:
Användarens profilbild
Av Måsen
Jo, jag vet precis hur det känns! Jag trodde också att jag skulle byta ut Mobyn mot en vävd och att det skulle vara bra med det sen. Men min första vävda tyckte jag inte om och då blev det en sele istället och sen förstod jag att det fanns olika vävda och blev tvungen att prova igen, och igen... :blahblah:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
:lol:

Så kan det gå.. 8)

:lol:
Användarens profilbild
Av bani
Asså om vi åker till Polen i augusti hade jag tänkt skippa vagn juh och då måste sjalen vara riktigt bra, dvs inte varm. Så jag MÅSTE visst. 8)
Användarens profilbild
Av Key
bani skrev:Asså om vi åker till Polen i augusti hade jag tänkt skippa vagn juh och då måste sjalen vara riktigt bra, dvs inte varm. Så jag MÅSTE visst. 8)
:lol: Vilken TUR 8) :twisted:
Användarens profilbild
Av zandrama
Om du måste ha en vävd, sval, sjal kan jag varmt rekomendera en Calin Bleu Gauze, helst den skrynkliga. Den är tunn och sval och avlastar kanon! :tumsup:
Användarens profilbild
Av bani
zandrama skrev:Om du måste ha en vävd, sval, sjal kan jag varmt rekomendera en Calin Bleu Gauze, helst den skrynkliga. Den är tunn och sval och avlastar kanon! :tumsup:
:notes: *nickar* Bra bra... (gäller bara att hitta en sån begagnad då...) :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Vah? :siishah: Måste man inte ha ett tjugotal olika helt enkelt? Det har jag alltid trott...
Användarens profilbild
Av Lindiwe
:D Känner igen mig helt och hållet och vi har ju inte ens fått vårt barn än och redan nu är det funderingar på vilken slags sjalar/selar man måste ha det som hela tiden snurrar i min hjärna. :oops: :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
:this: Gå på sjalträff!
Det är det bästa stället om man vill klämma och känna och prova en massa olika sjalar och längder. :D :tumsup:

Eller kolla under "BärsjalsAmbassadör" om det bor någon i din närhet som kan visa dig sina sjalar och selar!

:hellu: Framför datorn är det lätt att bli tokig på alla valmöjligheter! Det är lättare om man får prova på riktigt! :lol:
Användarens profilbild
Av thanisa
sagogrynet skrev::this: Gå på sjalträff!
Det är det bästa stället om man vill klämma och känna och prova en massa olika sjalar och längder. :D :tumsup:

Eller kolla under "BärsjalsAmbassadör" om det bor någon i din närhet som kan visa dig sina sjalar och selar!

:hellu: Framför datorn är det lätt att bli tokig på alla valmöjligheter! Det är lättare om man får prova på riktigt! :lol:
Vadå, jag trodde det bästa var att prova alla sorter och sen inse att man bar ainte kan sälja någon vidare som man hade tänkt sig. Jag har svårt att göra mig av med någon sjal även om jag tror att det borde vara dags nu.

Men vad härligt att bli drabbad av sjalmani redan innan man fått barn. För egen del tog det nästan ett år innan jag vågade mig på att inse att det var ett måste för min del.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
thanisa skrev:

Vadå, jag trodde det bästa var att prova alla sorter och sen inse att man bar ainte kan sälja någon vidare som man hade tänkt sig. Jag har svårt att göra mig av med någon sjal även om jag tror att det borde vara dags nu.

Men vad härligt att bli drabbad av sjalmani redan innan man fått barn. För egen del tog det nästan ett år innan jag vågade mig på att inse att det var ett måste för min del.
Ja, jag kanske skulle skrivit billigaste sättet i stället för bästa stället... :lol:
bani skrev::purskis:

Här har jag i godan ro tänkt att "tralala, nya babyn ska jag bära i sjal, för det avlastar ju bättre", och inte anat att det är en sådan vetenskap. Nu är jag helt förvirrad och konfunderad. :? :roll: I sommar har jag ju förstått att Mobyn kan bli alldeles för varm. Alltså kanske jag måste, förr än jag tänkt, fundera på en vävd sjal. Och hade inte ni funnits hade jag köpt den billigaste och varit nöjd så, men nähä då. Nu måste jag ju överväga alla möjligheter. Och än har jag inte ens provat en långsjal, så vet inte vilken längd som vore bäst. Och kanske sele vore ännu bättre, dvs. skulle passa bättre in i min/vår liiiivsstiiiil lixom. Eller Mei Tai. Jag veeeeet inte... Och ska jag köpa eller sy själv? Och vilken fäääärgggg dååååå....BildBild

Fy er. Fy fy er. :nono:
Haha stackars lilla kusin, så synd att du inte bosatt dej i värmland så kunde du få prova och låna av det jag har! :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
sagogrynet skrev:
thanisa skrev:

Ja, jag kanske skulle skrivit billigaste sättet i stället för bästa stället... :lol:
Frågan är om träffar minskar suget efter nya sjalar mer än att sitta vid datorn. Jag har sen i höstas införskaffat 4 sjalar och känner ändå att jag gärna hade kunnat tänka mig några till. Tycker att man på träffarna ser så många fina sjalar att det nästan ökar behovet ädå mera. Det är nog inte billigt att hamna hos sjal :twisted: överhuvudtaget...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?