Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Hur sjutton gör man när man svingar upp sitt barn på ryggen?
Det låter fullkomligt livsfarligt i mina öron. :shock:

Jag har börjat så smått att träna på ryggknytningar.
Men jag har lagt lillkillen i sjalen i sängen så att han ramlar mjukt ifall om att...
Användarens profilbild
Av Hella
det är ju skitsvårt att förklara utan att kunna visa, men jag försöker ;-)

Jag lägger Cecilia på sjalen med axlarna i överkant och så korvar jag ihop resten vid hennes knän. Jag tar ihop sjalen som en liten säck och håller så tajt jag bara kan under hennes haka och ser till att tyget är ordentligt sträckt så hon inte kan fara ut på något håll. Jag håller tyget med högerhanden underifrån, alltså med fingrarna upp mot hennes ansikte och pekfingret mellan de två olika sjaldelarna så jag ska ha koll på hur mycket tyg som ska över på andra axeln sen. Så tar jag vänsterhanden som stöd för hennes huvud och hivar henne över höger axel. När jag känner att hon hamnat rätt och ligger högt uppe på min rygg så tar jag den delen av sjalen som ska till vänster axel över huvudet på mig själv och humpar henne på plats ordentligt.
Användarens profilbild
Av naimiez
Någon hade en bra video på detta men jag hittar den inte nu.......någon :?
Användarens profilbild
Av Anso
Titta in på www.mamatoto.org - massor av knytningar och videor
Användarens profilbild
Av Nova
Anso skrev:Titta in på www.mamatoto.org - massor av knytningar och videor
Den sidan var väl hur häftig som helst!
Har ni sett videon som visar att man kan använda
ett par långbyxor :shock: för ryggknytning...
Användarens profilbild
Av Nova
Första sidan (just nu iaf).
Rubrik: Disaster Relief -- nearly ANYTHING ...

Nearly ANYTHING can be used as a baby carrier
Av Marielle med Runa
Jag har aldrig kunnat svinga (kombinationen en väldigt tung bebis och svaga armar har helt enkelt omöjliggjort det) Däremot använder jag mig av "upp på höften, innunder armen och så upp på ryggen-metoden" .... Ett alternativ för oss ickesvingare! :-)
Senast redigerad av Marielle med Runa den fre sep 16, 2005 08:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag kör en egen variant på swing.
Lägger sjalen över mig, håller Oscar mage mot mage och sen tar jag tag i hans överarmar genom att korsa mina armar (typ) sen för jag över honom på ryggen. Ska se om jag fixar att fota det så kan du få se bildserie på det.
Användarens profilbild
Av Nova
zmurfan skrev:Jag kör en egen variant på swing.
Lägger sjalen över mig, håller Oscar mage mot mage och sen tar jag tag i hans överarmar genom att korsa mina armar (typ) sen för jag över honom på ryggen. Ska se om jag fixar att fota det så kan du få se bildserie på det.
Det vore kanonbra!!!
Ser fram emot det!
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag använder mig av den variant som finns på Didymos instruktionsdvd, så jag svingar inte jag heller (försökte en gång men han var för tung).

Slätar ut tyget och lägger barnet på, för ena änden av tyget bakom ryggen och över vänster axel så att det hänger ner på vänster sida. Drar ihop tyg runt hans armar och håller om tyget, under hans armar och lyfter upp honom och lägger honom högt upp på ryggen. Sedan drar jag i tyget på väster sida med en hand så att tyget över barnet blir slätt och ganska tajt och sedan för jag det under axeln och korsar över ena beneet och under hans rumpa. Sedan samma procedur med högersidan och knyter fram. Ibland korsar jag tyget fram och knyter bak, det beror lite på vad jag känner för.

Jag föredrar ju ryggsäcksknytning före omslutet-x som jag tycker är rätt bökig, men det är nog en träningssak.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Bildserie fixad på hur jag gör för att få upp Oscar på ryggen. Fast så klart så sa jag att jag gjorde på ett sätt och sen gör jag inte alls så utan jag gör på ett helt annat sätt istället.
Nåja, till bildserien om ni vill se.
http://zmurfan.hem.net/fotoalbum/knytning

//Linda
Användarens profilbild
Av Nova
Kanonbra bildserie!
Tackar.
Nu förstår jag faktiskt hur man får upp den lille på ryggen.

Kikar nyfiket vidare på din hemsida.
Skoj, skoj. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?