Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Ja, jag får kanske skylla mig själv, men iallafall.... :roll: .

De senaste 2 veckorna har jag inte använt vagnen alls till lillebror. Vi har gått med sjal eller åkt tåg eller bil om vi varit längre bort och då också använt sjal.

Så igår skulle vi vara ute en lång stund på marknad och tar med vagnen. Efter många timmars sovande i sjalen börjar lillebror sprattla och gny lite och jag tänker som så att han kanske behöver få ligga ner och röra sig lite. Så ner i vagnen och efter ca en halvtimme blir han arg och skriker i högan sky (utan att vilja amma )... Jag tar upp honom och bär i armarna och han tystnar på en gång. Jag lägger då ner igen och han gastar...
Något liknande hände också idag, med samma procedur...

Vad betyder det?
Våga vägra vagn, eller?
Men hur gör man/ni då om ni är ute mkt en hel dag? :help:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag använde inte vagnen alls det första året :wink: Jo...typ max 10 ggr den allra första månaden, men inte sen. Det går finfint att bära jämt, man tränar ju upp sig vartefter :D
Användarens profilbild
Av Droppen
Eulalia skrev: Men hur gör man/ni då om ni är ute mkt en hel dag? :help:
Bär! 8) :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tillägger: Från att ha vägrat vagn totaltde första 10-11 månaderna övergick hon vid knappa året till att somna på 5 minuter när man la henne i vagnen :shock: Knepiga barn :wink: :lol:
Av dora
leo vägrade också vagnen :wink: och jag har burit honom sedan dess. bär fortfarande dagligen. så - man vänjer sig och får starka benmuskler! turas om att bära också :D
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag bär. Man brukar behöva göra några pausre då han får göra något annat typ äta, krypa lite osv nuförtiden. Har många gånger varit ute från 9 på morgonen till 9 på kvällen och inte behöver man vagn för det.
Användarens profilbild
Av Alven
Första halvåret åkte Ida inte vagn alls, först när hon var ca 10 månader började jag använda vagnen mer regelbundet. Nu sover hon i vagnen varje dag, men ska jag på stan tar jag bara sjal.
Användarens profilbild
Av solanna
När Dante var i den åldern så tog jag oftast med både vagn och bärdon om jag skulle vara ute en hel dag. Vagnen användes ffa som lastvagn för saker och ett sätt att åka gratis på bussen, men när Dante var vaken och glad och nöjd kunde han ofta trivas ett tag i vagnen. Bland annat gjorde vi en heldag på Gröna Lund när Viggo fyllde 3 år och Dante var en dyg månad på det viset.

Ska man ut i trängsel så att man inte kan ta med vagnen får man ju packa smart så att man inte bär mer än nödvändigt samt ta en riktigt bra sjal.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag känner mig lite trygg när jag har vagn med mig, för då finns det någonstans att lägga alla grejerna. Men det är vår sulky som jag använder, så det är inte Saga som sitter i den. :D

Ibland om vi bara ska en kortare tur, så kan jag ta med mig en shoppingvagn, det gör jag när jag går och handlar med barnen ibland.

Jag har dock en 3,5 åring som fortfarande sover ibland på dagen, så jag måste ha vagnen till honom, ifall jag tror att han kommer sova.
Användarens profilbild
Av Helma
Här använder vi vagnen till syster 2 ½ år. Lillasyster har aldrig sovit i vagnen, men hon har mjukliften som säng. Om vi är ute en hel dag får hon komma ur ibland och amma och sträcka på sig. Men hon är ju fortfarande så liten så hon sover gärna mycket och länge i sjalen. :loving: Så åka vagn blir det nog inte på länge.
Av Aelia
kajsa kavat skrev:Jag använde inte vagnen alls det första året :wink: Jo...typ max 10 ggr den allra första månaden, men inte sen. Det går finfint att bära jämt, man tränar ju upp sig vartefter :D
Samma här :lol:
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack för era tips!
Jag är väl bara lite orolig att han inte får tillfälle att röra sig tillräckligt mkt när vi använder sjalen så där länge som en hel dag. :roll:
Men nu är ju sommaren snart här och då kan han ju ligga på filt/sjal och sprattla :) . Och det är ju inte alla dagar vi är ute hela dagen.

Hoppas att allt bärande stärker mina försummade mag och ryggmuskler lite :wink: !
Av Siri
Jätteintressant att se er dissussion, jag går själv och funderar (ska få min första i höst) om det här med sjal och/eller vagn,,nu har jag fått mer att fundera på och fått veta att det går att bära en hel dag,,
Användarens profilbild
Av Mammut
Hmm...Vi har inte heller använt vagnen mycket...de tre veckor Lillebror funnits hos oss. Men härom dagen var jag på ikea, skulle handla porslin och tog bebis i sjal, och kundvagn att köra grejer i. Allt funkade bra...tills vi var nästan färdiga och på väg till kassan. Då vaknar han och vill ha bröstet NUUU!!! Han sparkar som en besatt och verkar nästan få panik av att han sitter "fast" i sjalen. Så jag tar ur honom och bär, samtidigt som jag kör kundvagn, till första bästa bänk och ammar... Jag som inte är så van, tyckte sen det var lite bök med att knyta om sjalen...var gör jag av bebisen under tiden?? Lade honom på en soffa på fyndavd. och knöt, :wink: så det löste sig.. Men tänker lite att , hur gör man om man inte har en soffa, eller om bebisen inte har lust att åka sjal...? Skulle gärna vara utan vagn, men vågar inte liksom släppa taget och lita på att sjalen räcker...än! Plus att det verkar på V som att han är nöjdare och sover längre i sjalen, MEN när han vaknar är hans "tålamod" (eller vad man ska kalla det) NOLL, han vill upp NU. I vagnen kan man börja ana att han är på G, och vara beredd...Kanske har med närheten till bröstet att göra...? Oj, vad långt!! :blahblah: :notes:
Bara lite nybörjartankar från mig...
Användarens profilbild
Av The_Fairy
På något vis hoppas jag att vår nyinköpta bättre begagnade vagn inte blir använd, men som flera har skrivit innan, så vågar jag inte riktigt släppa taget om vagnen...
Men efter den här tråden kändes det som om det kanske inte är ngra problem, skogsmulle som jag är och van vid att packa bra! ;-)

Eulalia, våga vägra vagn! :tumup:

I värsta fall får du väl börja använda den igen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?