Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har ni haft babybjörn?

Ja, vi använder den ibland
11
7%
Ja, vi gjorde som de flesta skaffade en babybjörn innan barnet föddes.
64
40%
Ja, vi har/har haft en babybjörn men vi använde den inte
28
17%
Nej, sjal var första bärverktyget
33
20%
Annat
26
16%
Användarens profilbild
Av Bina
Jag har haft Babybjörn men inget alternativ stämde in... "vi gjorde som alla andra" passar inte in då vi inhandlade den som bärverktyg efter hon var född...
Användarens profilbild
Av annemi
Vi hade en annan typ av sele som var hemskt obekväm och användes typ 2-3 ggr (med första barnet för dryga 10 år sen)

Önskade mig dock en Babybjörn men det blev aldrig av.

Nu med trean så blev det sjal på en gång och det är jag väldigt glad för. Tycker sjal är helt fantastiskt :D
Användarens profilbild
Av Toyya
Vi hade en Tomy bärsele. Den ser ut som en bb. Jag kunde inte använda den efter att Karl vägde 5 kg, pga av axelont , men min man bar en del i den. Den finns kvar fortfarande men lär nog inte bli så mycket använd med nästa bebis. Nu finns det två trikåsjalar, två vävda, en Ergo och en meitai...
Användarens profilbild
Av jag71
Jag fick låna en men tösen trivdes inte i den, så när skutt kom så provade jag den knappt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har aldrig varken haft eller prövat en babybjörn.
Användarens profilbild
Av Tinker
Jag ville klicka på två svar! :wink:

C ville han en BB "för sjal var omanligt". :lol:
Jag ville ha sjal från början så jag tog aldrig på mig eländet.
Conny hade den EN gång, sen sjalade han också. Hihi!
Användarens profilbild
Av aina
När tjejen var 1 vecka gammal sprang vi och köpte en BB active i skrikpanik. Min man stod för provandet då jag blev akut snittad, vanliga bb tyckte han inte om. Tjejen älskar den. Och vi med. När den är rätt instäld är den lätt att bära i och den går ruggit fort att få på och av.

Nu är dock siktet instäld på en ergo. Vi har upptäckt att det finns allternativ som är bättre än våran BB active! Synd att det inte fanns ergonomiska allternativ i butiken när vi sprang ut och panikhandlade!!! :(
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Har aldrig ägt eller testat en. däremot funderade vi på att köpa en. Men som tur var hann jag läsa mig till bättre tankar innan! *tack sjalbarn!*
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Japp jag hade en till Linus som jag kånkade och bar i ett par månader innan jag höll på att bryta ryggen av mig (han var ett riktigt kolikbarn) :roll:

Men till Thea inhandlades en trikåsjal långt innan hon var född :wink:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Annat, vi lånade en till första barnet och har burit väldigt mycket i den.
Användarens profilbild
Av Annika80
Köpte en ny BB sele när äldsta dottern var bebis och använde den nog max 10 gånger, för det blev tungt och gjorde ONT.
Till sonen (5 år) hade vi inget? men när han var runt 1 år knöt jag en egensydd kortsjal ibland och bar honom på höften.
AMY är vårt första sjalbarn som har haft Moby, Didymos, Pearl, 3 MT, Patapum,Ergo, ringsjal och snart en rebozo med :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vi bar i babybjörn de första 3 månaderna då vi inte visste att det fanns andra alternativ.
Användarens profilbild
Av Kristina
Vi hade (och använde flitigt) en Almas första 4-5 månader, sen tyckte jag att det borde ju finnas något bättre och någon på AFF (nu föräldranätet) tipsade mig om sjalar tackolov. :)
Användarens profilbild
Av Helma
Jomenvisst har vi haft Babybjörn, innan vi visste bättre :wink: Nu är den emellertid såld påTradera... och hon som köpte den var tvungen att sälja den igen, för hennes lille gosse var för rund, så han fick inte plats. Tipsade henne då om sjal 8)

Maken började dock yra i dag om att han snart ska börja bära Lisa i Babybjörn-selen. Jag sa: Näe, du ska få en ny sele. (Han vet inte att BB:n är såld :floet2: ) Så det kan gå...
Användarens profilbild
Av emelie
Vi köpte ifs inte en BabyBjörn själva utan fick en i julklapp av sambons syster när vi väntade Viktor.
Han är ganska mkt buren i den, förutom då när han var för tjock o den inte gick igen :shock: :roll:

Sen dess har sagda BB burit min kompis barn, min kusins barn samt min andra kusins barn (de har förresten en BäraBarn nu).
Så den är välanvänd.

Oliver har aldrig suttit i en BabyBjörn öht.
Han är Moby Wrappad och Bebinad. 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?