Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, ursäkta rubriken, men :evil: :evil: :evil: ! Sitter och syr på en amningsklänning och *var* nästan klar. Vad gör jag då? Syr klänningens längsta söm ut och in! Så nu sitter jag här och sprättar 4-trådig overlock! En jävla meter! Har kommit 15 cm, sedan kände jag för att beklaga mig lite... :hopmad:

Hur dum får man vara?
Senast redigerad av surftrollet den tis apr 24, 2007 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Tips: Sprätta undertråden på ena sidan, alltså den som går runt kanten. Sen brukar man kunna dra isär sömmen lite försiktigt, och bara sprätta här och där.
Av surftrollet
Äh, jag var tvungen att sprätta hela sömmen eftersom det var en kant jag sydde på, som jag inte hade nog med tyg till om jag inte sprättade. Satt uppe till 12 och blev nästan klar iaf. Bara en liten kant på en slits kvar! :D
Användarens profilbild
Av bani
All min sympati.

Och nu till det viktiga - vad för klänning? Visa, berätta? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh men usch vad irriterande :? Det är så typiskt att sånt händer när man nästan är klar och bara ska sy det där lilla till :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
oooooops
Vågar man ropa ett försiktigt HEJA? :roll: :)
Av surftrollet
Jag var nog för trött för att tänka rätt, för jag tänkte ta tipset, men det fungerade inte. :oops: Idag när jag tänker igen förstår jag... :?

Bild kommer, förhoppningsvis ikväll. :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh din stackare! Inte kul att sy fel så man får sprätta, med risk för att man slinter och gör ett HÅL i det dyrbara tyget.
Jag gillar inte att sprätta, men lyckas ofta få göra det ändå, för att jag har för bråttom och inte tänke ordentligt innan.
Användarens profilbild
Av ZaZi
jag har en hatkärleksrelation till min sprättare. Utan den hade jag varit illa ute men varje gång den behövs sitter jag och spottar och fräser... :evil:
Precis som annika80 är jag liiite för snabb ibland. speciellt när det bara är en liten söm kvar...............................morr!

Skönt att höra att det finns fler än jag som ofta sitter med sprättaren i handen, för när man tittar på gör det själv-sidan så ser ju ALLA saker så otroligt proffsiga ut. Som om ingen mer än jag tänker fel och får göra om. :wink:
Användarens profilbild
Av Edith
Usch vad trist! Känner igen det där precis...

Då är man inte ensam om det heller då, skönt att veta! :wink:
Användarens profilbild
Av teres
Din stackare, kan hålla med dig, att bakåtsy overlocksöm är bland det tråkigaste som finns. Det är då jag börjar fundera på om jag verkligen behöver en overlock....mvh teres
Av surftrollet
ZaZi skrev:Skönt att höra att det finns fler än jag som ofta sitter med sprättaren i handen, för när man tittar på gör det själv-sidan så ser ju ALLA saker så otroligt proffsiga ut. Som om ingen mer än jag tänker fel och får göra om. :wink:
Inklusive dina, då. Men det låter ju bra att sånt där som det låter som att du bara svänger ihop inte alltid är helt problemfritt heller. ;)
Användarens profilbild
Av ZaZi
esarina skrev:
ZaZi skrev:Skönt att höra att det finns fler än jag som ofta sitter med sprättaren i handen, för när man tittar på gör det själv-sidan så ser ju ALLA saker så otroligt proffsiga ut. Som om ingen mer än jag tänker fel och får göra om. :wink:
Inklusive dina, då. Men det låter ju bra att sånt där som det låter som att du bara svänger ihop inte alltid är helt problemfritt heller. ;)
Lååångt ifrån problemfritt! :wink: När jag konstruerar nya mönster (vilket jag gör alltsomoftast :roll: jag är en ombytlig jäkel) så måste jag nästan alltid ändra, justera och tänka om... Sen, när jag är färdig och presenterar mina verk här så syns ju inte svetten, och svordomarna är censurerade. :lol: Kvar är bara produkten, som ligger där och ser så oskyldig ut. 8) Men vägen dit...
Av surftrollet
Så här blev den:

Mönsteridén är knyckt från Paola Maria, mönstret är mitt eget och tyget är från e-slöjd. Baksidan är inte intressantare än två insnitt och den sprättade sömmen är den i halsringningen.
Senast redigerad av surftrollet den tor sep 27, 2007 09:11, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?