Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hummelhonung
Mitt första inlägg... Hej alla!

Jag har en Moby Wrap som jag använt flitigt till vår son som kom den 1 jan i år. Han är alltså ca 3,5 månad. Han väger ca 6,5 kilo och blir allt stadigare. Han älskar att bli buren - ute och inne.
Liiite krånglig känner jag att sjalen är, och varm! Och hans pappa vill inte gärna använda den, just för att han inte orkar (vill) knyta.
Vad ska vi skaffa istället?
Jag har tidigare tyckt att Ergo verkar bra men det finns kanske ngt bättre? Jag vet inte om vår son kanske är för ung än för en sån? Kan en ringsjal vara en idé? Eller går det bara bära jättekorta stunder i en sån?

kram på er!
Användarens profilbild
Av anna_eh
Ja nån typ av vävd sjal, lite tunnare skulle nog sitta fint, jag är inte expert på såna eftersom jag bara har tjocka storchenwiege (pust varmt idag när det var 20 grader :roll: har visserligen en tunnare av tyg jag köpt på jysk men men)

Ergo är nog bra, finns ju även Mei tai o andra selar, då slipper ni ju knytningen.
Användarens profilbild
Av jag71
selar är svala. skulle inte tro att den lille är för liten för en ergo, man kan sy några stygn så den blir lite mindre (dem är bara att sprätta bort sen - April gjorde så). själv är jag en sjalmänniska och rekomenderar mimmis krinklade som sommarsjal. tycker den är väldigt sval, lättknuten, snygg och inte allt för dyr.
Användarens profilbild
Av jag71
Glömde ju ringsjalar. :lol: Dem är bra men man blir snedbelastad. Dem är bra för kortare stunder men inte för en långpromenad.
Användarens profilbild
Av Bina
Håller med föregående talare... tunna sjalar, lite krinklade är perfekt i sommarvärme men minst "meckigt" och svalt är mei tai eller en sele av Ergotyp.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
jag71 skrev:selar är svala. skulle inte tro att den lille är för liten för en ergo, man kan sy några stygn så den blir lite mindre (dem är bara att sprätta bort sen - April gjorde så). själv är jag en sjalmänniska och rekomenderar mimmis krinklade som sommarsjal. tycker den är väldigt sval, lättknuten, snygg och inte allt för dyr.
mimmis har dessutom 15 % rabatt på de nu såg jag.
Användarens profilbild
Av bellisbella
hej, har gått över till mei tai- lillen gillar! :D
o bali baby breezen är sval o skön!
men om det är jobbigt att knyta ibland är MTn perfekt
Användarens profilbild
Av hummelhonung
Tack för alla snabba svar!
Finns det ngn jämförelse mellan Mei Tai och Ergo här? Pro och con för de båda?

Ska också kolla upp Mimmi och krinklade...
Användarens profilbild
Av salisa
Jag har en pojke på snart 4 månader och har burit med sino hittills. :heart:

Men han börjar bli tung och jag köpte en Mei Tai så att min kille också skulle vilja bära. Han gillar den, men JAG tycker att Mei Taien inte alls är lika skön som en sjal. :? Den avlastar inte lika bra.

Jag ska därför köpa en sommarsjal nu och senare en lite tjockare. Ergon är min kille för liten för ännu, men det kanske blir en sådan också senare. Fick jag välja skulle jag ha en av allt! :lol:
Av eamane
salisa skrev:Jag ska därför köpa en sommarsjal nu och senare en lite tjockare. Ergon är min kille för liten för ännu, men det kanske blir en sådan också senare. Fick jag välja skulle jag ha en av allt! :lol:
Jag vill oxå ha en av varje :) Men då pengar är en bristvara så kan jag som tur är sy skapligt... Har funderat på att sy/köpa en mei-tai åt min sambo men vet inte. Han kan ju knyta sjal han oxå numera så... Visst han tycker det är lite bökigt men han ser ju att Frida trivs bättre med sjalen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?