Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mrsjling
Hemma hos mig ser det ut såhär med en 10 månaders liten kille:

Vaknar, äter frukost, leker nån timma. Sen åka i Mei Taien - somnar i den bums & läggs sedan i sängen.
Vaknar, glad, leker, lunch, leker lite till sen går vi oftast ut med vagnen.
Ute, leker, leker, leker. Sen in i vävda långsjalen - somnar bums. Ibland sover han kvar i den ibland ner i vagnen.
På väg hem handla, lillkillen vill upp o vara med - får åka i New Native påsen i affären. (så lätt att bara dra över täckjackan)
Hem, leka, äta middag, leka. Sen göra välling och pyssla lite - åka i ringsjalen samtidigt...därifrån hela vägen till sängen.
Ligger tillsammans i stora sängen, välling, myser, busar...somnar runt 19.

Hur ser det ut hemma hos er??? Vore kul att veta.
Dela med er!!!!!! :D :D :D
Av Pétronille
En vardag kan se ut så här:
Vaknar vid halv 8, busar lite i sängen. Frukost. Sedan kommer mommo och jag jobbar på förmiddagen. Lillan sover förmiddagslur i spjälisen.
Vid tolv äter vi lunch. Sedan leker vi, ibland går vi ut på promenad i Nackareservatet, ofta i sjalen. Eller så åker vi in till stan, eller går till parken, i vagn eller sjal. Eftermiddagsluren blir ofta i vagn eller sjal, eller också med mig i sängen ifall jag är hemma och trött.
Ofta diskar jag senare på eftermiddagen med lillan på ryggen i sjalen, hon brukar somna efter ett tag. Sedan äter vi middag, leker lite, och sedan nattar vi. Lillan somnar oftast mellan åtta-halv nio i stora sängen!
Användarens profilbild
Av MiaMaria
Här kommer det mera :D Så här kan våran sjaldag se ut:

Mellan 6-6.30 vaknar lilleman, vi gosar i sängen en stund och vaknar till. Sen är det toalettbestyr och påklädning, sen går vi ner och leker och busar ett par timmar.
Runt klockan 08.00 så är det dags för grötfrukost. Efter att vi är mätta i magarna så gör jag lite hushålls arbete med Anton på ryggen antingen i sjal eller Ergo. Vi laddar tvättmaskinen och annat som hör till. Oftast så somnar lillkillen på ryggen och sover i 1 h, jag brukar lägga ner honom i spjälsängen och där sover han hyfsat. När Anton sover så hamnar jag oftast här på Sjalbarn eller så fortsätter jag att städa och fixa.
När Anton har vaknat så leker vi en stund och läser någon rolig bok sen är det lunch dags.
Om vädret tillåter går vi ut och går efter lunch, ibland tar vi vagnen men oftast blir det sjal. Anton sover eftermiddags luren och jag brukar också ta mig en liten tupplur 8)
När Antons pappa kommer hem så busar dom massor, jag eller sambon fixar middag, sen så är det mer bus och lek till läggdags. Detta brukar ske runt 19.30-20.00, Anton brukar somna i min famn eller i stora sängen med någon av oss. :zzz:
Så kan det se ut hemma hos oss en vanlig dag :-) Roligt att få läsa hur ni andra har det på dagarna
:D
Användarens profilbild
Av anna_eh
A vaknar mellan 6.30-7.00
Äter grötfrukost 7.30, sen innelek, kanske går
vi ut en sväng på förmiddagen, tar vagnen.
Inne igen, A sover förmiddagslur i spjälisen.
Lunch 11.30
Går ut igen, en vända ner på stan, tar sjalen,
om gossen inte sovit så länge på fm, så somnar han
en skvätt i sjalen.
Kommer hem, äter igen vid 16.00, sedan innelek.
Välling 18.30, sen somnar han i spjälisen 19.00.
Användarens profilbild
Av Anso
David 8½ bor i princip i sjalen dagtid och den största delen av tiden sover han.

Vaknar vid 6-tiden, ligger vaken en timme i babysitter när vi äter frukost. Blir sedan trött och svossj ner i sjalen och sover där till 10.

Vaken ca 45 minuter och sover sedan i sjalen till kl 13 ungefär.
Tyvärr så krockar sedan hans vakenperiod med dagishämtning med Hanna vilket innebär att han ibland skrikandes bärs i sjal till eller från dagis. Mindre skoj.... :roll: :)
Sedan sover han i sjalen igen under eftermiddagen, vaken vid middagen och så tar han en liten lur till vid 18-tiden. 20.00 byts sjalen mot sova i säng nära mamma. :wink:
Användarens profilbild
Av lindamarie
Dagbok från en 8 månaders lillebror:

Ammar hela natten. :floet2:

Vaknar någon gång mellan 04.30-07.00.

Bajsar och kissar på handfatet.

Ammar. :tutte:

Åker långsjal på ryggen fram till 8.00-9.00. :)

Ammar.

Kissar på hanfatet.

Ut till dagislämning/skollämmning av storasyskon om det är vardag åkandes ergo rygg eller bärsjal rygg/mage.

Sover i ovanstående ca 1 timme. :zzz:

Ammar och Lunchar och leker ett tag vid 10 eller framåt 12 beroende på när vi gick upp.

Kissar och bajsar lite på handfatet.

Ammar. :loving:

Somnar på rygg i långsjal. :heart:

Vaknar i sängen ,undrar alltid hur jag hamnade där... :hmm:

Ammar.

Kissar på handfatet.

Leker lite med mina leksaker.

Åker långsjal. :heart:

Ut för hämtning av syskon åker i långsjal rygg eller ergo rygg. :)

Hem och käka middag vid 16.30.

Kissar på handfatet.

Bärs sedan runt hela kvällen fram till ca 19 av syskon, mor och far i olika bärdon eller starka armar. :love:

Ammar.

Sövs på rygg i långsjal. :hello: :zzz:
Av mrsjling
Jätte spännande att se hur ni har det och hur ni gör! :D

Flera???

MERA MERA MERA :D :D :D
Användarens profilbild
Av Maerion
Tväråna skrev: Men vi trivs, och det funkar
:D
Ja dåså! :D

Här sjalas det mest när vi är ute, och ibland vid matlagning eller insomning. Annars har hon för mycket spring i benen nu när hon kan gå :) Rutiner är vi usla på, så det är ingen vits att skriva mer än så ;)
Av mrsjling
Maerion: Det räcker ju gott och väl ju. :D

Flera då??? Alla ni sjalbarnsmissbrukare var är ni? Vad gör ni med alla sjalar på dagarna?
Användarens profilbild
Av jag71
mrsjling skrev:Maerion: Det räcker ju gott och väl ju. :D

Flera då??? Alla ni sjalbarnsmissbrukare var är ni? Vad gör ni med alla sjalar på dagarna?
Just nu ligger dem flesta av mina sjalar vackert i en låda och tar igen sig i väntan på bättre tider. :lol:
Sjalarna här hemma används lite nu och då. Skrutt vill helst gå och små snuttorna trivs väldigt bra i sin vagn och med ytterkläder blir det bökigt att bära två. Sjalen används från bil till skola då vi hämtar bonuspojken och stora tösen. VI är alltid sena så skrutt får inte gå själv då. Sen så åker han ofta sjal när vi handlar. Dem två små har inget behov av att bli burna hela tiden då dem på någotsätt har varandra och leker ihop så bra på golvet. Dem brukar mest åka sjal då den ena sover och den andra vill vara med. Så någon timme om dagen blir det buret här hemma. Hoppas dock att min kropp ska orka med att gå lite längre än nu redan i sommar och då blir det garanterat sjal. som det är nu så säger min kroppifrån efter väldigt korta promenader.
Så jag får återkomma i sommar! :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?