Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ber om ursäkt för att detta säkert är en standardfråga, men om någon har tid att svara vore det ytterst tacksamt.

I hushållet finns en Easycare, en Ergosele utan spädbarnsinsats samt en babybjörn active (nu får ni inte trampa på mig :wink: ).

För nästa barn, som dyker upp någon gång på sensommaren, har jag funderat på om det är en ide att skaffa en elastisk sjal, eller en ringsjal. Eller kanske något helt annat?

Kan ett nyinköp motiveras ? Hur mycket bättre är en elastisk sjal till en nyfödd jmf med Easycare?

Jag räknar med att vara duktigt svettig den första tiden, så något svalt bärredskap kan vara en bra ide. Finns det något annat än de vi äger som är väsentligen bättre ur den synvinkeln?

Och den där spädbarnsinsatsen till Ergo - för mig ser den bara ut som en enkel dyna. Man kan väl likabra använda en riktigt platt kudde eller en vadderad filt?
Användarens profilbild
Av sacha42
självklart ska du köpa en trikåsjal med. Det är så mysigt att bära bebis i :heart:
Kanske en Meithai eller en gås till varma sommardagar med så får du orsak att köpa mera :wink:
Men en trikå tex sino tycker jag att du ska satsa på!
Av Aelia
Det är mycket mysigare att bära i en elastisk sjal. :wink: Jag som ska ha barn i augusti ska ha en sino :wink: (och några till :roll: )
Av Vårsol
Tackar för ditt tips! Tänkte nog att detta är stället för uppmuntran till nya köp :D

Lyssnar gärna på flera åsikter!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jag hade köpt en trikåsjal, allagånger! gärna en Sino :D även om det kanske kan vara varmt så finns det få sjalar som kan slå en trikå i mysighet :heart:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer - klart du och bebisen skall få njuta av trikåsjalsmys :heart: Det finns en del olika trikåsjalar att välja mellan – det är dock inte fel att välja en i en färg Du tycker bra om 8)
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag säger också absolut en trikåsjal! Det är så praktiskt att kunna ha den färdigknuten på sig hela tiden och bara ta i och ur bebis när som helst utan att behöva knyta om. Sedan så är det mysigt också. :wink: Jag har en sino och en babybundler till vårt pyre som kommer i maj och av dem är sinon den svalaste. Jag räknar med att enbart vara iklädd sjal hela sommaren, jag får bre ut den ordentligt så att jag inte blir för oanständig! :lol:

Vill du sedan köpa ännu mer så säger jag som Sacha42 att en meitai är lite luftig på sommaren och så är gåsarna (Calin Bleu Gauze) väldigt tunna och sköna också! ...och sedan har jag liksom upptäckt vartefter att jag ju måste ha en längre vävd sjal till magknytningar, en kortare för ryggknytningar och en lite mittmellan för både och, och så en ringsjal för kortisbärande och en kortsjal likaså och en mysig bärpåse och lite selar - vill man kan man köpa sig blå och fortfarande ha jättebra motiveringar till varje inköp! 8)
Användarens profilbild
Av sanna73
Instämmer med tidigare talare. Klart du "behöver" en trikåsjal till bebben. Inget slår trikåmys :lol:
Användarens profilbild
Av solanna
Jag säger som alla andra - en trikåsjal är det överlägset mysigaste till en spädis och du kan ju försöka hitta en begagnad om det känns dyrt med en splitterny. Jag tycker också att det har varit oumbärligt med en ringsjal och använder en sådan dagligen sedan Dante blev två månader ungefär.

Olika sjalar fyller olika funktion och när man inte tycker att man behöver dem längre är de ju lätta att sälja vidare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?