Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Saga tycker det är dötrist att sitta på min mage. Hon ska ha armarna ute hela tiden ifall hon inte sover och hänga ut som en annan trasdocka. Fuskpolon från Hoppediz är inte så bra på det viset, den täcker inte hennes armar ju, så det får bli ullkofta istället och vantar.
Men det där hängandet hit och dit, det går mig på nerverna. Men jag vet inte om jag vågar bära henne på ryggen, vi har så långt till dagis och ibland yr ju snön och väpnarluvan halkar omkring och snoret rinner. :cry:
Nej, det blir kanske vagn här så småningom.
Användarens profilbild
Av Droppen
Vad tråkigt att du känner så men jag hoppas att det snart vänder!
Kram!
Användarens profilbild
Av Helena
Bigfoot skrev:Min mellantjej var precis likadan, hon avskydde att sitta mage mot mage och särskilt med armarna innanför. Hon skrek och slingrade sig som en ål. Det var då jag började ha henne på ryggen (i Skogsnässelen) och det gillade hon skarpt!
Jag tänker på det, man kan ju inte bära till varje pris. Nu vet jag ju inte om hon gillar vagn heller, det kanske tråkar ut henne det med, jag vet inte om hon kan sitta i en sittvagn ännu. Men hon sitter ju i mitt knä långa stunder, så det borde väl gå att luta ryggstödet så att det passar henne.

Hemma bär jag henne på höften i ringsjal och ibland på ryggen. På höften går jätte bra, då ser hon bra, men det orkar jag ju inte i flera timmar om vi ska gå ut.
Men hon kan få lite panik på ryggen ibland när vi är hemma och hon somnat och vaknar och inte riktigt vet var hon är. Det vill jag inte ska hända ifall vi är utomhus och jag inte kan ta ner henne genast.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Har du testat någon sele/MT? Albert hade också en period när han lutade sig ut och då tyckte jag att Mei Taien var bra. Den kan ju inte glida isär, som en sjal kan. Det blev mindre tungt och kändes tryggare.
Användarens profilbild
Av sacha42
vad trist, hoppas att du hittar en lösning.
Användarens profilbild
Av Helena
Knyttet & K skrev:Har du testat någon sele/MT? Albert hade också en period när han lutade sig ut och då tyckte jag att Mei Taien var bra. Den kan ju inte glida isär, som en sjal kan. Det blev mindre tungt och kändes tryggare.
Vi har en MT som min syster sytt, fast jag tror att den är lite för stor ännu för henne och sutemin (som är utlånad) är nog också för stor. Jag tror hon skulle nästan bli ännu ilsknare om hon inte kunde luta sig ut.

Varför är det bara jag som har ett så argt barn :shock: Vi möter alltid de där lugna bebisarna som ligger och dåsar i sina vagnar, det är så att man skäms. :wink:
Användarens profilbild
Av svas
Helena skrev:Varför är det bara jag som har ett så argt barn :shock: Vi möter alltid de där lugna bebisarna som ligger och dåsar i sina vagnar, det är så att man skäms. :wink:
:angry: Lilla S kvalificerar sig nog i kategorin "argt" barn. Även om hans humör varit riktigt soligt i en månad nu (fyllde precis 6 månader). Hans andra natt skrek han mer än storebrorsan skrikit på två år. Han blev hes och lät som en åsna de följande veckorna. BVC-sköterskan sa på hembesöket "Ja ni har rätt, han låter verkligen ilsk!". Jag har dock svårt att säga att ett barn är argt. Jag föredrar att kalla Lilla S för "intensiv". Han är intensiv i allt han gör. Intensivt missnöjd. Intensivt hungrig. Intensivt glad. Hela hans kropp är spänd och rör sig konstant. Han har därför utvecklat en imponerande styrka! Efersom jag aldrig bar storebror i sjal vet jag inte hur normala barn beter sig. Lilla S kränger rejält när jag sätter honom i sjalen. Jag brukar :oops: bita tag i overallhuvan och knyta sjalen med båda händer. Då kan han inte kasta sig bakåt. Det ska bli intressant den dagen det är dags för ryggknytning. Hur tusan ska han ligga still på min rygg???

Hoppas du hittar en lösning på bärandet. Och när det gäller intensiva barn så tycker jag det är krävande men härligt!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Helena skrev:
Varför är det bara jag som har ett så argt barn :shock: Vi möter alltid de där lugna bebisarna som ligger och dåsar i sina vagnar, det är så att man skäms. :wink:
Här är en till som har en arg bebis (som i och för sig inte är bebbe längre...) Vet precis hur det känns när man möter de där filbunkarna till bebisar som på sin höjd bara grymtar lite gulligt... och ens egen unge övar opera mest hela tiden :roll:
När S var 4,5 mån gillade hon att sitta i sin vagn. Vi bäddade med kuddar så att hon liksom halvsatt/låg i vagnen. Det tyckte hon var härligt! Vid 6 mån ville hon bli buren mage mot mage igen. Så det kommer och går det där med bärandet när man har en liten bestämd unge :loving:
Nu när S är snart två vill hon bäras mer än någonsin :shock: & det orkar inte mamman längre... (-bäja, mamma, åka slaaaal mamma,jingslaaalen mamma, inte gå schävl :lol: )

Kan bara trösta dig med att de där "arga" små sakerna blir betydligt beskedligare i och med att de får större kontroll över både kropp och språk. S var frustrerad ända tills hon började gå och prata. Gissar att de vill "bestämma" själv. Kan förstå att det första bebis-stadiet kanske inte "passar" viljestarka småttingar :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
svas skrev: Hela hans kropp är spänd och rör sig konstant. Han har därför utvecklat en imponerande styrka! Efersom jag aldrig bar storebror i sjal vet jag inte hur normala barn beter sig. Lilla S kränger rejält när jag sätter honom i sjalen. Jag brukar :oops: bita tag i overallhuvan och knyta sjalen med båda händer. Då kan han inte kasta sig bakåt. Det ska bli intressant den dagen det är dags för ryggknytning. Hur tusan ska han ligga still på min rygg???

Hoppas du hittar en lösning på bärandet. Och när det gäller intensiva barn så tycker jag det är krävande men härligt!
Ja, du har ju rätt i att de kan öva sin styrka rätt bra i sjalen, de har ju lite motstånd då. :D Jag vet inte om Saga jämt är intensiv, men hon har väldigt bestämda åsikter om saker och ting, fastän hon är så liten. T ex så har hon bestämt att vi numera ska amma liggandes båda två (rätt svårt när man är på ica), helst ska vi amma i sovrummet också, så hon gillar tydligen inte offentlig amning. :D
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Helena skrev: Vi har en MT som min syster sytt, fast jag tror att den är lite för stor ännu för henne och sutemin (som är utlånad) är nog också för stor. Jag tror hon skulle nästan bli ännu ilsknare om hon inte kunde luta sig ut.

Du är inte ensam! Mina barn är rätt arga och viljestarka de med! Bägge två! Har också problem med att MT:n var för stor. Har köpt en ny nu och hoppas det funkar bättre. Helst vill min fia bli buren i famnen lite snett sådär så man får lagom slagsida och kramp i armen...
Användarens profilbild
Av svas
Helena skrev:helst ska vi amma i sovrummet också, så hon gillar tydligen inte offentlig amning. :D
:rofl: Jorå, vi ammar BARA i sovrummet, helst ska dörren vara stängd samt att det ska vara släckt. Det är nästan helt omöjligt att amma på annan plats hemma, och är vi borta så är det kört. Tack och lov kan han äta lite puréer offentligt så jag får i honom något iallafall när vi är borta. Men när han fortfarande helammades hade jag panik när vi skulle bort.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?