Frida med Mea skrev:Vi använder bara omslut, aldrig dubbel x, tycker den är helknas, eftersom man får överskottet av sjalen överifrån och jag tycker det alltid blir slappt upp till och att banret aldrig komemr ner riktigt bra och sedan tycker jag den känns osäkrare och mindre avlastning. Fast jag vet en del som älskar den knytningen, jag älskar omslut 
Så tyckte jag förut. Vi använde enbart omslutet x till tova förut. Tyckte också att det kändes konstigt att använda något annat. Den här gången började vi med det också men vi gick sedan över till att använda det sättet man knyter med trikåsjal. Om man lär sig hur långa tamparna ska vara och drar till det ordentligt innan man sätter ner barnet så har jag lättare att få till bra avlastning men den än med vanligt omslutet x.
Nu är dottern större, blir 5 år på torsdag. De gånger hon vill bli buren vill hon det för närheten. Vanlig omslutet x är bara att glömma, det är svårt att knyta runt ett så stort barn. Faktiskt så använder jag till henne en kryssknutning, egentligen samma som vanligt fast jag drar inte upp smokingbältet. Hon sitter på ett sådant sätt då hon lutar sig mot mig att den känns absolut bäst. På magen blir det och så måste hon sitta i grodposition annars är det jobbigt. Jag vill ha hennes ben på sidorna och inte vid mina knän. För min del så har x-knytningarna varit för stora barn, med sonen hade jag tyckt att det känns osäkert så man kan faktiskt ändra sina uppfattningar.