Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Är du någorlunda haj på att sy? Och har du tid att sy? I sådana fall kan du på några timmar (mig tog det ca 2-3 och då blev det jättebra!) sy en "passbit" till en jacka som du redan har.

Såhär gjorde jag:
Jag gick till syaffären i den jacka som jag ville göra större för att hitta ett blixtlås som går på jackan. Köpte blixtlås, fleece och bävernylon i passande färg (hade kardborrband och resår hemma).

Passbiten är sydd så att dragkedjeflärparna ( de man drar upp och ner) sitter på vänster sida när man har på sig jackan och den sida som man trär in i dragkedjan sitter på andra sidan av ca 30 cm bävernylon (fodrad med fleece). Jackans dragkedjeflärpar sitter på höger sida och den som man trär i på vänster sida.

Jag har sytt två stycken passbitar (till två olika jackor) och båda mina jackor hade kardborrband och en bit som täcker dragkedjan, vilket gjorde att även passbitarna fick samma utseende... Jag sydde även fast lite resårband i nackhöjd för tösen samt längst ner så att jackan går in under hennes fötter.

Röd jacka utan passbit:
Bild
Med passbit:
Bild
Och detalj:
Bild

Andra jackan på:
Bild
Senast redigerad av Stark den ons feb 07, 2007 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefint!!!

(Jag gjorde nästan exakt samma häromdagen och är mycket nöjd med användbarheten.)
Användarens profilbild
Av Annika80
Fin fin! jag har tänkt göra det på min "ryggbärarjacka", hittade en dragkedja hemma som passade, men har ännu inte gjort det (råkade hitta nåt annat att sy på istället :oops: )
Användarens profilbild
Av Blixa
Vad proffsigt det ser ut, jättesnyggt!!
Användarens profilbild
Av edpix
Skulle själv vilja orka sy en sådan... Jättefint blev det iallafall :D
Användarens profilbild
Av sarahlc
:urule: ser hur snyggt ut som helst! och två dessutom! :shock: :D
Av Barakäringen
Tack för tipset! :D
Användarens profilbild
Av smurfis
Supersnyggt! :shock: :D
Användarens profilbild
Av persilja
Jättesnyggt! Och det ser så smidigt ut. Nu blev jag inspirerad. :) *slänger långa ögon på tyggarderoben*
Användarens profilbild
Av lenaj
Hur smart som hälst ju!!!!! :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vad fint det blev och vad smart.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?