Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
1
2%
4
8
19%
5
34
79%
Användarens profilbild
Av April
#43207
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas ;-)

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:47, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av April
#48268
Jag måste ge den en 5:a. Tunn, smidig och jätteskön! Lätt att få till och det känns inte om man inte får till det "perfekt".

Jag har inte provat EasyCare, men jag tror att de ska vara likvärdiga.

Köper ni en Bebina, så tror jag inte att ni blir besvikna :? Hoppas inte det i alla fall :lol:

Kan tillägga att jag har en: Stjärntecken. Jag har förstått att Bebinorna är lite olika i tyget - så ska du köpa en annan färg, så kanske det är bra att känna på den först (så att ajg inte luras). Men stjärntecken är UNDERBAR! :-)

Kram
Senast redigerad av April den tis nov 15, 2005 20:20, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Zoi
#49061
Tycker den är super.
Har lånat av April och är jätte nöjd med den.
Hade jag inte haft en lånad så hade jag köpt en egen.
Av Tumbling Down
#58008
Nu har min Bebina äntligen kommit. Den är verkligen tunn och mjuk nästan tunnare än Moby Wrapen. Gillar den 1000 gånger bättre än Hoppediz :lol:
Användarens profilbild
Av Hella
#66639
Jag ger bebina en femma! Det som känns lite trist är bara det att jag redan gett två andra sjalar också en femma, och nu känns det ganska orättvist mot bebina som faktiskt skulle vara värd ett poäng till... Eller i alla fall på något sätt få ett lite högre betyg av mig för den ÄR den bästa vävda sjal jag provat rent komfortmässigt. (Sen att det bara finns en färg som är snygg skulle väl i så fall vara det som drar ner poängen ;-))

Jag har provat didymos, hoppediz, storchenwiege, easycare, ellaroo och bebina, och jämför jag dem så är bebina tunnast av de diagonalvävda men easycare kommer flåsande i nacken och de två sjalarna är så lika varandra att det nog egentligen inte är någon vidare skillnad alls. Bebina har snedskurna ändar, vilket easycare saknar, men easycare å andra sidan har snyggare färger och det är i princip hugget som stucket vad man väljer. Easy och Bebina har fått femmor i betyg av mig. Det har även storchenwiege fått, och på min lista kommer storken som god trea (eller på delad andraplats med easycare egentligen)
Men det var ju inte det jag skulle säga, utan bara berätta hur suverän bebina är! Köp en bebina och lev lycklig i alla dina dagar :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#76844
Har precis köpt en Bebina stjärntecken. Den är bara alldeles, alldeles underbar! :lol:
Sonen älskar den han med! Lånar den gärna och leker tittut med eller virar in sig i när han får tag på den. Den är såå mjuk!
Har en Didymos Jonas också som jag gillade skarpt innan jag hade Bebinan. Den är visserligen jätteskön fortfarande men inte alls så mjuk och lätt som Bebinan. Didyn är betydligt tjockare och otympligare att ha med sig.
Användarens profilbild
Av cattisak
#77383
Har en gul/orange bebina som jag inte alls gillade när jag packade upp den! (konstig vaxartad känsla när jag tog i den) Men efter två tvättar så har den snabbt blivit en favorit, lätt att knyta och jag gillar färgerna. Hade jag satt betyg från början hade det inte blivit högt men nu efter ytterligare några tvättar så är den fantastisk. Betyg 5.
Användarens profilbild
Av Eld77
#83601
En solklar femma! Den är underbart mjuk och lättknuten, avlastar jättebra och blir inte lika varm som andra vävda sjalar med bra stretch. Det var kärlek vid första provbärningen för mig...
Användarens profilbild
Av annikar
#93900
Har en röd bebina som jag nu använt i ca 3 veckor och jag måste säga att den är superskön!
Jag har enbart provat hoppediz tidigare så jag kan bara jämföra med den.

Bebinan är väldigt tunn och smidig, det blir inga skarpa kanter som kan skära in (tycker jag att det kan bli med hoppedizen ibland). Min röda är nog inte lika mjuk som stjärntecknen är, men inte heller hård. Tror att den kommer att mjukna ytterligare efter ett par tvättar till.
Bebinan avlastar jättebra, kan bära 10 kg barn länge utan att det känns tungt.

Ger bebinan en 5:a.
Av emmasjolund
#95304
Jag har nu köpt en bebina stjärntecken efter att ha använt min UBW så att det gått hål i den :oops: . Den är fantastiskt mjuk och skön, och lättare att knyta än vad jag trodde. En helt ny värld öppanr sig för mig och min fem månaders dotter. Snart ska hon få sitta på ryggen också... Måste bara öva lite mer. Jag har tidigare kännt på en Stork, men tyckte den var för tjock och hård.
Jag ger den betyg 4. Inte en femma eftersom den saknar mittmarkering. Men det ska jag sy dit själv.
Kan varmt rekomenderas.
Användarens profilbild
Av Måsen
#95308
Jag har en bebina natur som jag tycker jättemycket om. Mitt enda problem är att jag retar mig på den stora knuten, men det har ju mer med mig att göra än med sjalen. Kvalitetsmässigt så får den en 4:a av mig,(måste ju spara på 5:an om jag får min drömsjal bebina stjärntecken och den är ännu skönare, som alla säger :lol: )
Jag jämför med det jag har burit/bär i; moby wrap som vi vuxit ur, hoppediz (paris) som var alldeles för grov för min smak och rebozo som jag verkligen gillar men det är ju en helt annan typ av sjal.
Av ansve9
#126087
Underbar!! Jag har en i jeansfärg och har svårt att tänka mig något bättre. Innan sjalen kom använde jag ergon en hel del, men nu nästan inte alls, Bebinan är så himla mycket bättre.
Den är mycket lättknuten, avlastar, lagom töjning och lagom friktion i tyget, som är tunnt. Knuten blir liten och fin. Tyget är på något sätt "förlåtande", en nybörjare som jag har lätt att få till knytningar som sitter perfekt. Dessutom är jeansfärgen suverän, både snygg och lätthanterlig eftersom smuts inte syns :) :roll:
Det enda minus jag kommer på är att det inte finns mittmarkering och att instruktionsboken är ganska värdelös. Men, har man hittat hit behövs ju ingen intruktionsbok! :)
Användarens profilbild
Av Mia
#131146
Den får en 4a av mig med!
Det är nog en av de mjukaste, tunnaste diagonalvävda sjalar jag känt på.
Den är snygg och det är toppen att kunna växla sida! (tänker på stjärntecken, de andra bebinorna är inte alls likadana i kvaliteten)
Ngt minus får den dock därför att den nästan är föör tunn och glatt till riktigt sköna, avlastande, hållbara ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av wildaa
#141124
oj vilken ubderbar sjal!!!
jag är förälskad upp över öronen!!!! :oops:
har en bebina stjärntecken och jag bara älskar den!! vill bara bära och bära.......
Lena
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?