Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mojsan
Jag funderar på sommaren, jag behöver (minst) en tunn sjal. Vad jag fattar så är Ellaroo och Amazonas Antigua tunna, men hur är de jämfört med varandra? Och hur är det med Hoppediz och Girasol, jämfört med de två första? Nu har jag en brazil (precis jättelagom inne nu) och en bundler (utlånad, lite varm nu, funkar nog inte alls till sommaren). Bärabarnsjalen är ju i ett trevligt material, finns sånt tyg i längre sjalar? Snälla, ge mig råd på vägen!!! /M
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag kan inte jämföra eftersom jag bara testad antiguan, men den är iaf sval och skön att bära med på sommaren. :)
Användarens profilbild
Av Helena
mojsan skrev:Jag funderar på sommaren, jag behöver (minst) en tunn sjal. Vad jag fattar så är Ellaroo och Amazonas Antigua tunna, men hur är de jämfört med varandra? Och hur är det med Hoppediz och Girasol, jämfört med de två första? Nu har jag en brazil (precis jättelagom inne nu) och en bundler (utlånad, lite varm nu, funkar nog inte alls till sommaren). Bärabarnsjalen är ju i ett trevligt material, finns sånt tyg i längre sjalar? Snälla, ge mig råd på vägen!!! /M
Hej!
Jag trodde att Amazonas brazil var en sommarsjal, men det är den kanske inte? Jag vet ej hur Hoppediz och Girasol är i jämförelse med varandra. Men jag tror inte att Girasolen är en så bra sommarsjal, materialet är lite som flanell, fast den är nog något tunnare än Storchenwiegen, men jag har ju bara en rätt kort Girasol, så jag kan inte riktigt jämföra hur varm den är.
Ella Roo och Amzonas Antigua sägs vara ungefär likadana. Jag har en Ella Roo, den är jätte sval, men inte riktigt så bekväm som en tjockare vävd sjal.
Jag skulle inte vilja ha en lång bärabarn-sjal, den är inte så elastisk som de andra vävda sjalarna, så det skulle nog inte bli så skönt att bära i en lång sådan. Fast jag håller med om att de är snygga. Jag hörde talas (av Jennabus här på Sjalbarn) att de hade tillverkat på begäran längre varianter av bärabarn-sjalen, fast det skulle nog bli rätt dyrt gissar jag.
Användarens profilbild
Av Helena
Förresten hur gammalt är ditt barn och vad är det för knytningar du vill göra? Om man bara gör enkla knytningar som kanske höft-x och ryggsäck tror jag inte att det blir så fruktansvärt varmt, det är väl i x-omslut som man svettas mycket.
Användarens profilbild
Av Alven
mojsan skrev:Nu har jag en brazil (precis jättelagom inne nu)
Jag trodde att brazil var tunnare än antuigan? Skulle vara bra att veta för jag funderar på en brazil som sommarsjal nämligen... priset är ju en stor fördel...
Användarens profilbild
Av Kristina
Antiguan är tunnare än brazilen.
Användarens profilbild
Av Alven
Kristina skrev:Antiguan är tunnare än brazilen.
Tack!
Användarens profilbild
Av Anna
Mojsan: Ella roo och Antiguan är i stort sett identiska. Om du vill kan du få prova min antigua nästa gång jag kommer till göteborg. Det blir i god tid före sommaren antagligen i slutet av februari.
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev:Mojsan: Ella roo och Antiguan är i stort sett identiska. Om du vill kan du få prova min antigua nästa gång jag kommer till göteborg. Det blir i god tid före sommaren antagligen i slutet av februari.
Anna!
Hur är det med Amazonas brazil, jag tycker att Mia gör reklam för den som en sommarsjal, luftig eller vad det stod, är den inte det?
Användarens profilbild
Av Anna
Den är tjockare än antiguan men jag tror inte den är varmare om man är uten eftersom den är lite luftig. Kan nog fläkta med genom den är genom antiguan om det är lite vind. Vet inte riktigt säkert. Jag tyckte antiguan var varm den också på sommaren så då använde vi mest ergo eller ringsjal.
Användarens profilbild
Av Kristina
Brazilen är tjockare i tyget, men mer glesvävd, så den kanske ändå kan funka bra på sommaren, jag vet inte. Jag använde iaf antiguan när det var 30 grader i skuggan i somras på långpromenad och tyckte det gick bra, varmt blev det ju, men inte så det störde.
Användarens profilbild
Av mojsan
Jag har ju en brazil som jag gillar nu, den är luftig men kanske lite...klumpig till sommaren, det blir en ganska stor knut, lixom. Sen är det ju en bra anledning att köpa en ny sjal... :oops:

Anna, jag klämmer gärna på din antigua framöver, nu vet inte jag om vi kanske kommer åka iväg nånstans i slutet av februari, men annars strävr jag efter att dyka upp på nästa träff om det blir nån. En störande faktor är att jag jobbar fram till sista februari... men annars ses vi nog senare på året ;-) :wink:

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?