Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jason
Har just skrivit ett inlägg om trikåsjal till ryggknyt och fick den infon att en vävd skulle vara bättre. En sån skulle jag ju jättegärna vilja ha, men egentligen inte ha råd med... Men nu har jag hittat en affär som säljer bort allt och därför har ganska bra rea!

Undrar därför vad ni har för erfarenheter av en Amazonas Antiqua 4,5 m, är den bra att knyta ryggknyt med :?: (ska tillägga att affären finns här där jag bor... :wink: )

Tacksam för snabba svar!
Senast redigerad av Jason den ons jan 10, 2007 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Gullan
Det tror jag kommer att fungera jättebra. Den är tunn = bra till sommaren, men inte diagonalvävd, tror jag. Därför skulle en Storchenwiege, Hoppediz eller Didymos kanske vara bättre, men jag skulle nog köpa Antiguan... Du kan nog bära i flera timmar i den!
Användarens profilbild
Av Jason
Gullan: Tack för ditt svar! Låter som att det skulle löna sig att köpa en sån, såg nu också att det fanns Amazon Brazil som var lite billigare (och det är ju alltid bra :wink: ) De andra sjalarna som du föreslog finns inte häromkring, förutom via nätet då, och jag antar att de är rätt dyra?!
Användarens profilbild
Av Gullan
Det är de, men det finns ofta begagnade under säljes här inne till bra priser - håll utkik där :)
Det går alltid att köpa, men sedan sälja vidare under säljes om man inte gillar sjalen :) Det tycker jag är ett plus. Jag har köpt min Bebina och min ringsjal här inne och det fungerar jättebra. Nya Didymos, Hoppediz och Storchenwiege är rätt dyra, men andrahandsvärdet är rätt högt. Dessutom finns en bra sida: http://www.hyrsjal.se där man kan hyra en sjal och sedan köpa loss den om man trivs bra.
Användarens profilbild
Av Jason
Skulle vara jättebra att hyra en sjal, men eftersom jag bor i finland och de bara hyr ut i sverige så går det ju inte :(
Användarens profilbild
Av mojsan
Jag skulle lägga de extra 10 euro eller vad det kan bli på en amazonas antigua istället för brazilen, då brazilen förvisso är rätt mjuk och så, men kraftigare än antiguan. De är båda icke diagonalvävda, men jag tror nog du lär dig handskas väl med dem. En fin lång antigua först (för färgerna är ju jättefina!) och så börja spara till en didymos eller easycare av något kortare längd...
Användarens profilbild
Av Jason
mojsan skrev:Jag skulle lägga de extra 10 euro eller vad det kan bli på en amazonas antigua istället för brazilen, då brazilen förvisso är rätt mjuk och så, men kraftigare än antiguan. De är båda icke diagonalvävda, men jag tror nog du lär dig handskas väl med dem. En fin lång antigua först (för färgerna är ju jättefina!) och så börja spara till en didymos eller easycare av något kortare längd...

låter jättebra ju! tror faktiskt att jag ska göra så, hoppas bara de har dem kvar... antiguan är ju inte så mycket dyrare och jag kan ju alltid sälja min babybundler! fast man vet ju inte när man kan behöva den i framtiden :wink:
är det svårare att lära sig knyta med en ickediagonalvävd sjal då?
Användarens profilbild
Av Gullan
Knytningarna är desamma, men de stretchar sig inte lika bra som en diagonalvävd - det är skillnaden :) Det är avlastningen, inte knytningen som skiljer!
Användarens profilbild
Av Jason
Gullan skrev:Knytningarna är desamma, men de stretchar sig inte lika bra som en diagonalvävd - det är skillnaden :) Det är avlastningen, inte knytningen som skiljer!
Hmm, eftersom jag har dålig rygg skulle jag ju vilja ha en sjal som avlastar bra... har nu sett att de också har en lenya, någon med erfarenhet av den?? och är den diagonalvävd månne...? själv tycker jag att färgerna på antiquan är mycket finare än lenyans denim. :roll:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag skulle nog gå dit och prata med dem, få klämma och känna lite...
Har aldrig hört talas om lenya, men googlade och såg en gammal annons - där står det att den är diagonalvävd.
En diagonalvävd sjal (eller tyg för den delen) stretchar sig på snedden, det gör inte en vanlig lakansväv, t.ex.
Användarens profilbild
Av Jason
Det blir bara svårare och svårare att bestämma sig! Känns som jag går på en nit om jag köper en sjal som inte är diagonalvävd... Men jag vill ju ha en NU :!: Och de där "bättre" sjalarna är inte så lätta att få tag i här, förstås kan man beställa via nätet, men jag är lite fundersam till det... :|
Användarens profilbild
Av Jason
Nu har jag surfat omkring på en massa hemsidor här i finland och kommit fram till att amazonas antiqua numera heter amazonas carry sling och är diagonalvävd!! :D och den skulle kosta nästan samma via nätet och ännu bättre om någon kunde skaffa den åt mig så man skulle slippa fraktkostnader... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?