Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Ja, hur gör ni då? Jga tänkte inte mest på vilka slags kläder, det har jag koll på men med ansiktet. Jga skulle ute idag men vi vände fö det blåste ganska mycket ch ganska kallt och Marwin kunde knappt andas och gallskrek óch tyckte det var jätteotäckt!
Så vad gör man om man ändå måste ut?
Användarens profilbild
Av sacha42
jag försöker att inte ha alvas ansikte mot blåsten, ha en halsduk eller panelen till bärjackan så det täcker :roll:
Användarens profilbild
Av little_me
Jo, jag försökte vända mig så att jag hade blåsten mot min rygg och skyddade M, försökte täcka över honom med min sjal, men det hjälpte inte. Han stretade dessutom emot ganska mycket så han "hamnade mitt i" hela tiden...
Jag har ju ingen barnvagn så jag kan inte stoppa i honom i nån sån heller ! :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Du kanske kan ha ett paraply som vinskydd :mitvit:
Användarens profilbild
Av milimani
När det blåser så mycket brukar jag faktiskt bädda ner Elin i vagnen istället. Och för det mesta tycker hon att det är ok. Särskilt om jag sätter en kudde bakom henne så hon kommer upp lite i liggvagnen. Det är förstås mysigare att bära men vad gör man?
Användarens profilbild
Av M
Visst är det jobbigt med blåst?
Min bebbe har blivit jätteupprörd när det blåst och vid några tillfällen fått skum i munnen (jätteläskigt; trodde han fått lungödem!!!). Efter det drar jag upp sjalen kring honom och när han försöker streta bort sin kropp från min så får jag tvinga tillbaks honom mot mig genom att hålla en hand bakom hans rygg. Det funkar bra för oss då, men han är ju liten och kan lätt gömmas i sjalen också.

Du kanske kan ha en stor jacka på dig som barnet också ryms under? Fast det är kanske inte så kul att se ut som ett spöke? :roll:
Det är klurigt med blåst...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har en bärjacka, den går upp högt, men sen sveper jag en stor halsduk om oss, för hon gillar inte heller blåst. Vaknar hela tiden då.
Användarens profilbild
Av amöba
K stretar och bökar i sjalen när det blåser. Men sen somnar hon efter en stund i alla fall och gör inte mer väsen av det. Försöker förtstås undvika att det blåser direkt på henne genom att vända mig med ryggen mot vinden och dra upp kragen på bärjackan ordentligt.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag tycker Finn brukar lösa det bra själv. Blåser det mycket så burar han in sig mer och vänder huvudet innåt mig. Jag drar upp halsduken så den når lite längre upp på honom. Många gånger somnar han snabbt om han vänder in huvudet så då syns bara lite på mössan.

Så tyvärr har jag nog inget tips då det inte blivit något problem här. Men visst blåste det en hel del idag även här. Såg många som gick med paraplyn och för de flesta så var inte paraplyt åt det hållet som det borde...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?