Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Nu ska de sista kilona efter graviditeten bort. Jag klarar inte av att dra ner på maten (och vill inte heller just nu) så därför behöver jag nog öka motionerandet istället. :eld:

Jag funderar på att investera i ett par gåstavar. Hur funkar det med fyramånaders i trikåsjal på magen och så stavgång? Slår man i barnet med armarna? Anledningen till mitt intresse för stavar är dels för att öka pulsen, dels för att undvika halkolyckor (har även broddar).
Användarens profilbild
Av iac
Jag tror att det fungerar... men jag har faktiskt inte provat! Var och varannan gång vi är ute och promenerar här hemma så kommer jag på att *just det* jag kunde ju ta stavarna... men jag verkar ha glömt att de finns! :-)
Om ingen annan bekräftar att det går så ska jag ta mig i kragen och prova!! Eller, det borde jag väl göra ändå... Bild
Användarens profilbild
Av Maerion
Med ett så litet barn tror jag inte alls att man slår i, kanske med en ettåring på magen.. Annars är det väl bara att hålla ut armarna då? Bra idé, vad duktig då är!
Användarens profilbild
Av Kristina
Det funkar jättebra, jag gick mycket med stavar förra vintern och Freja är ju född i augusti.
Användarens profilbild
Av svas
Då så, stavar ska inhandlas och sedan ska här promeneras! :)
Av jenjen
stavar och sjal fungerar utmärkt :) :tumup:
Har du rät teknik så går du ju med stvarna ungäfär som när du pendar med armana när du går rask takt.
Jag går ofta med stavar och har haft Albin både i sjal på magen och i ergon på ryggen

Stavar är super :tumsup:
Av Vinterhumlan
Vilken kanontråd!

Jag var helt säker på att det inte skulle funka, men nu måste jag testa!
Problemet är bara att när jag går med sjalen måste jag gå långsammare än normalt, annars skumpar det för mycket, och jag vet att när jag går med stavar går jag mycket snabbare än normalt (brukade gå till jobbet, 11 km enkel väg på 90 min...). Eller så är det kanske jag som har en suspekt gångstil :oops: Nä, detta måste jag helt enkelt testa!
Användarens profilbild
Av svas
Tips på bra stavar? Googlade snabbt och hittade ett par dyringar à 400 på Apoteket alt. GO samt ett par billiga à 149 på Rusta. vill gärna har kvalitet men 400 kr var rätt saftigt. Kan man chansa på att de på Rusta är OK? 149 kr är ju dyrt om de går sönder efter kort användning.

Hur som helst ska jag leta stavar i morgon, sedan ska Ipoden laddas med schysst musik, och slutligen ska svetten lacka värre än julklapparna! :whut:
Av Vinterhumlan
Jag vill minnas att jag köte mina på ICA Maxi för typ 200 kr (så de är väl lågbudget då) och jag är helnöjd med dem! Det som var viktigt för mig var att de var i tre "delar" så att de blev så små som möjligt när man fäller ihop dem. Sen finns det lyxstavar som man kan fylla med sand:
Bild (bild stulen från Ingbrittekman.se...)

Såna skulle jag också vilja ha!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag köpte teleskopstavar på Rusta för en billig peng, dom är helt okej i kvalitén.
Av jenjen
Det vikigaste när duköper stavar är att du köper i rätt längd.
När du håller i staven rakt skall armen vara i 90graders vinkel.
Min har avtagara gummipluppar på ändarna så att man kan gå ekvämt både iterräng och på asfalt (gummipluttar på asfalt, metallpiggar på annat underlag)
Mina kostade runt 300:-
Användarens profilbild
Av svas
jenjen skrev:Det vikigaste när duköper stavar är att du köper i rätt längd.
När du håller i staven rakt skall armen vara i 90graders vinkel.
Min har avtagara gummipluppar på ändarna så att man kan gå ekvämt både iterräng och på asfalt (gummipluttar på asfalt, metallpiggar på annat underlag)
Mina kostade runt 300:-
Var köpte du dina stavar Jenjen? Även om jag nu funderar på att chansa på Rusta-stavarna om de ändå är hyfsad kvalitet...
Användarens profilbild
Av Kristina
Rustastavarna har också avtagbara gummipluppar. :) Och eftersom det är teleskopstavar så är det lätt att få dom till rätt längd.
Användarens profilbild
Av 4ungar
här kan vi låna gångstavar på bibblan, ett tips innan man köper kanske :wink:
Användarens profilbild
Av svas
Kristina skrev:Rustastavarna har också avtagbara gummipluppar. :) Och eftersom det är teleskopstavar så är det lätt att få dom till rätt längd.
Ikväll får Rusta ett besök av mig. Budget blir bra med tanke på att jag igår beställde en sprillans ny Didy. Det är ju inte direkt så att jag badar i pengar under föräldraledigheten (inte annars heller iofs).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?