Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilka är vi?

Mitt sjalbarn är 0-1 år
84
44%
Mitt sjalbarn är 1-2 år
73
38%
Mitt sjalbarn är 2-3 år
19
10%
Mitt sjalbarn är äldre än 3 år
2
1%
Jag bär inte längre i sjal
12
6%
Jag har aldrig burit i sjal
3
2%
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har två sjalbarn och svarar på den som bärs mest och då blir det 0-1 år. Tova bärs fortfarande ibland och hon är snart 5 år.
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Jag har ett sjalbarn som är 9 månader. Hon blir buren nån gång så gott som dagligen. Tyvärr börjar jag faktiskt känna att hon börjar bli lite för tung för bärande längre stunder. :( Vägde henne idag och hon väger 10,930 kg nu.
Användarens profilbild
Av naimiez
Har ett på 3 år i mars och ett på 7½ månad :-D
Användarens profilbild
Av smurfis
Mitt sjalbarn är 14 månader, och bärs varje dag! :D
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Jaaa, jag har ju då tre barn varav två är sjalbarn från födsel resp 3 mån ålder. De äldsta barnet vill iofs gärna vara ett sjalbarn men som 3½ åring med två småsyskon blir det knivigt...
Jag bär alltså fortfarande, men även om jag inte gjorde det så skulle jag hänga här ändå... 8)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag svarade "Jag bär inte längre i sjal" eftersomd et är det som passar just nu. Fogarna sätter tvätstopp för bärande så det är bara att gilla läget en månad till eller så, men sen blir det till att bära igen. (ja, jag tänker inte ha foglossning efter förlossningen så är det bara)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har också två sjalbarn, men röstade på 0-1 år för det är ju Idaliten som bärs mest här hemma. Men senast idag fick David ett akut mammagosbehov när jag var tvungen att laga mat, så han fick sitta på ryggen i MT:n. Där somnade han, det var tungt... men gosigt! :D
Av Pétronille
7 och 1/2 -månaders sjalbebis, bärs i långsjal varje dag! Hon åker vagn oxå!
Och rullar på golvet...
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag bär knappt längre. Mitt sjalbarn är 2 år. Men ibland så kommer han med Nairobin och vill gosa på min rygg. Det är mysigt!! Ska vi till skogen får han åka Patapum när han inte orkar gå.
Användarens profilbild
Av solanna
medusan75 skrev:Elias är snart 8 mån. Sen har jag Isak som är dryga 4 år (kommer ihåg att jag tittade på en Stork åt honom på Minimundus men jag vågade aldrig testa, dyrt för nåt som man inte kunde nåt om...).
Det kunde varit jag som skrev detta, fast min äldsta är knappt 3,5 år. Så trist att jag inte upptäckte sjalarnas förlovade värld förrän med andra barnet, men nu tar jag igen det med råge :D
Användarens profilbild
Av Key
Jag bär inte så mycket - T har varit mycket för att vilja "gå fälv" och bara åkt Ergo i skogen och ibland när han varit hängig. Men nu tror jag att han håller på att få en mysperiod igen (hoppas, hoppas). Han fyller snart 2 (se ticker). J (3,5 år) vill också sjalas/selas ibland, och även om han inte är så tung egentligen, så är det lite otympligt med de långa benen. Honom bär jag hellre utan hjälpmedel så blir det inte så långa sträckor - han klänger fast bra på ryggen dessutom :D
Av Tua
Vårat sjalbarn är 7 månader
Användarens profilbild
Av diddeldi
vårt sjalbarn är 19 månader. han bärs i ergo varje dag, långsjal lite då och då och ringsjal varje gång han ska hjälpa till att göra kaffe :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Kan inte rösta för mitt alternativ skulle varit
*Tre stycken under 2 år som bärs dagligen.
Av Tyche
Mitt älskade sjalbarn är 19 månader och åker sällan, sällan sjal längre :cry:
Det är med sorg i hjärtat jag måste konstatera att han blivit stor och hellre tar sig fram för egen maskin än på mamma/pappa. Som tur är vill han iallafall gosbäras på eftermiddagarna ibland och då passar jag på att suga i mig allt jag har :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?