Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gbg30plus
Jag sitter och väntar på min nya Easycare Eld som jag till slut fick beställa häromdagen. En julklapp till mig och familjen :-). Den är beställd i USA och finns just nu hos min svägerska i USA och ska skickas till mig via en som hälsar på dem just nu. Min svägerska läste på paketet att den sjallängd jag valt (4.7 m) passar till en som är max 170 cm, medan om man är som jag (=180cm, 77kg) så ska man ha en 5.2 m. Har jag beställt fel? Är lite novis än så länge, men trodde att 4.7m skulle räcka för mig för de vanligaste knytningarna?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Den räcker, visserligen kanske du får knuten på ryggen när du gör omslutet på magen, men det går att leva med! ;) Jag tycker att det nästan är skönare så. Och då är inte sjalen allt för lång när man vill börjar knyta på ryggen heller!
Användarens profilbild
Av Droppen
Ja du kommer få knuten på ryggen, hoppas du kommer tycka det är ok!
Bra sjalval! :tumup:
Användarens profilbild
Av GosKina
Snurrfian har helt rätt. Jag är 175cm o är strl 40/42 på överkroppen o kan precis knyta fram när jag gör omslutet med en 4,6-, 4,7-sjal. Så det blir kanske på gärsken (stavning???) :-) för dig att knyta fram.

Men om du inte blir nöjd kan jag köpa sjalen av dig ;-) ;-) ;-) En 4,7 Eld är min drömsjal!!!
Användarens profilbild
Av solanna
Jag tror att det blir bra. Jag har också en Eld 4,7 och kände först att jag kanske borde köpt en längre sjal så att jag kunde få knuten fram när jag knöt x-omslut på magen. Men sedan har jag insett att det är mycket skönare med knuten bak eftersom man får mindre tyg som bylsar runt midjan och knytningen avlastar inte sämre för det. Istället ångrar jag nästan att jag inte valde 4,2 m och min Didy Indio som är just 4,2 är faktiskt mitt förstahandsval för ryggknyt (x-omslut). Jag tycker att det är betydligt enklare att få till ett bra ryggknyt om tåtarna är lite kortare nämligen.

Om du mot förmodan blir missnöjd med längden går det utmärkt bra att sälja sjalen här på SB och köpa en ny längre utan alltför stor förlust dessutom.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har funderat på att beställa 5,2-an. Jag vill visserligen inte ha mer än 4,2, men priset är ju rätt så sjyst... Lägger du 10 dollar emellan så kan vi byta??

//Kaja

PS: PM-a om du vill...
Av gbg30plus
Kaja skrev:Jag har funderat på att beställa 5,2-an. Jag vill visserligen inte ha mer än 4,2, men priset är ju rätt så sjyst... Lägger du 10 dollar emellan så kan vi byta??
Tack för erbjudandet! Men jag kör nog på med 4.7:an ändå, låter käckt med knuten på ryggen och när jag sen ska börja knyta ryggsäck kommer jag säkert vara glad för den längden.

Tack alla för era kommentarer!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Man kan ju sätta knuten i sidan också, om man inte gillar att ha den bak.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?