Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
...när ni inte sjalar dem under en dag? Om vi mest är hemma och jag ammar Dante till sömns på sängen istället för att han får sova i sjalen så brukar han bli alldeles sprattlig och orolig framåt eftermiddagen. Som idag, och när jag sjalar upp honom på ryggen så blir allt frid och fröjd och han somnar på ett kick utan minsta gnäll. Faktum är att han somnar bättre på ryggen än på magen.

På något sätt känns det väldigt evolutionärt eller vad jag i mina flumgrubblerier ska kalla det. Mysigt är det i alla fall... :heart:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Vet inte riktigt om Kerstin blir stissig eftersom hon nog alltid sover en stund på min rygg varje dag. Just nu har hon somnat sött där! :heart: Jag kan hålla med om att hon somnar lättare på ryggen, verkar som hon slappnar av snabbast där.
Användarens profilbild
Av Droppen
Vad lustigt med ryggsovning, även jag har reagerat på att även Noah somnar lättast på ryggen.

Vi sjalar för det mesta oavsett om vi är inne eller ute så om han blir mer stissig eller inte har jag inte märkt.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Thea sover både djupare och längre om hon får sova i sjalen ute, så om det är något hon blir orolig över om vi bara är hemma så är det nog att hon sovit för lite helt enkelt :roll: Men mysigt är det när de sover på ryggen :heart:
Av wokka
Jag skrev i en egen tråd nyligen att min tjej numera ofta helst sitter på ryggen när hon är trött.

Stissig? Tja, jag vet inte om jag har lagt märke till det, för jag tror att om hon blir alltför sprattlig och knasig tolkar jag det som att hon är trött och less och bär henne lite i sjalen...
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har framför allt märkt att det räcker med ganska korta sjalstunder för att Alice ska lugna ner sig, om hon är uppe i varv. Det kanske är så att hon är stissig för att hon inte fått tillräckligt mycket närhet, vad vet jag. Men fem minuter i ringsjalen kan räcka för att hon ska bli mycket lugnare, mindre gnällig och mer närvarande i sina lekar, och självständig med för den delen. Hon kan vara hur gnällig och klängig som helst, efter en liten bärstund kan hon glatt leka själv igen.
Användarens profilbild
Av Helena
Min flicka är ju så liten ännu, men idag har jag burit henne nästan precis hela dagen, men sent på kvällen blir det ändå kvällsgnäll.
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Min lille blir så där orolig, rastlös och gnällig om jag inte har burit på hela dagen. När han sen får se Ergon (som jag oftast använder hemma) så kryper han direkt med in till sängen där jag brukar sitta och få upp honom på ryggen.

Väl på plats lägger han armarna runt mig och lägger ner kinden mot min rygg och bara gosar. Helmysigt! Sen sitter han så och bara myser en stund innan han börjar kolla omgivningarna igen :D Eller så tar han sig en tupplur, det är inte ovanligt att han sover en stund bak på min rygg.

Får han bara sitta där och mysa en stund så går han gärna ner på golvet och leker igen, glad och nöjd.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?