Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moa Jantze
Hej!
Jag har en liten fråga. Använder ni barnvagn någonting till era små. Jag väntar bebis i januari och en god vän till mig köpte nyligen både vagn och sjal. Nu verkar lilltjejen aldrig ligga i vagnen utan bara i sjalen. Hur gör ni, använder ni barnvagn?
Användarens profilbild
Av johanna
Hej!

Nä, min lilla får sällan åka vagn. Då har jag iofs en större kille som åker vagn oftast, men inte ens när jag är ute med bara lillfian brukar hon få åka vagn, blir nästan alltid sjalen.

Likadant med större killen - han fick bara åka sjal tills han var typ ett år (förvisso vägrade han sitta i vagnen men.... :D)

Jag tror man klarar sig med bara sjal ganska länge. Nackdelen är väl att man måste bära alla sina pinaler :D men det finns ju dramaten-vagnar ;)
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag skulle vilja säga att det beror en hel del på hur man bor och hur bebisen är... Elin vägrade att ligga i någon äcklig vagn de första månaderna, sen sov hon som bäst just i vagnen... Fredrik sov som en stock redan från början oavsett var han sov... :lol:
Jag har använt vagnen mycket, men vi bor på landet och ungarna har nästan alltid fått ligga och sova ute i vagnen, de har sovit som bäst då! Och dessutom en massa friskluft! Men skulle jag bo i stan med en massa trappor, ja då skulle jag nog inte använda vagnen på samma sätt!
Användarens profilbild
Av Bönan
Vi använder både och! För oss fungerar det alldeles utmärkt. Min erfarenhet är att ibland behöver man det ena, och ibland det andra alternativet, så varför inte ha tillgång till båda?
Det är superskönt att vara mobil och inte ta plats och vara krånglig med vagn, men ibland är det så skönt att låta barnet sova i vagnen när man själv fikar, eller låta någon annan dra vagnen så man själv får skaka på kroppen lite, att ha barn 24/7 kan kännas lite kvävande ibland.
Ibland är man sjuk (som jag idag) och orkar knappt lyfta barnet och då är det absolut skönt med vagn.
Och så kan man lägga grejer i den när man har varit och handlat, så åker barnet sjal hem.
Ja både och, vilken alldeles lysande kombination :lol:
Användarens profilbild
Av solanna
Bönan skrev:Vi använder både och! För oss fungerar det alldeles utmärkt. Min erfarenhet är att ibland behöver man det ena, och ibland det andra alternativet, så varför inte ha tillgång till båda?
Det är superskönt att vara mobil och inte ta plats och vara krånglig med vagn, men ibland är det så skönt att låta barnet sova i vagnen när man själv fikar, eller låta någon annan dra vagnen så man själv får skaka på kroppen lite, att ha barn 24/7 kan kännas lite kvävande ibland.
Ibland är man sjuk (som jag idag) och orkar knappt lyfta barnet och då är det absolut skönt med vagn.
Och så kan man lägga grejer i den när man har varit och handlat, så åker barnet sjal hem.
Ja både och, vilken alldeles lysande kombination :lol:
:iagree:

Min minsting har än så länge inte åkt så mycket vagn, men om jag är ute en dag på stan är det skönt att ha med "slagskeppet" som avlastningsplats. När Dante är vaken ligger han numera gärna där och sprattlar med benen och pillar på lite leksaker mm. Omväxling förnöjer, även för bebisar... :D

Men det duger gott med en inte så flådig vagn tycker jag, bara den är hel och ren.
Användarens profilbild
Av tinaw
Till bebisar har jag varit en mycket sparsam vagnanvändare, även innan sjalarna. Varken jag eller ungarna har gillat vagnen. Till slut såld jag liggvagnen, kände att den bara tog plats och aldrig användes. Vi har en liten sittvagn som ett av barnen kan sitta i om vi är ute på promenad etc. Så bär jag det andra barnet.
Senast redigerad av tinaw den mån okt 30, 2006 10:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Vida
Köpte en dyr vagn (urban jungle) som använts typ 30 gånger (max) - lillan är nu 7 månader... Hon har aldrig gillat vagnen direkt - och vi har alltid gillat att bära :)
Användarens profilbild
Av Isanna
Isa sover i vagnen varje dag ute på altanen, annars så är det sällan hon åker vagn. Typ när jag ska på stan och måste handla kläder, då är det bra med vagn! Både och tycker jag är bra, ibland är det ena bra och sen det andra.
Användarens profilbild
Av Zandra
Mja, Eli gillar inte vagnen. Den funkade i värsta värmen när han var rätt nyfödd men nu är det sällan han vill vistas där. Han åker nästan uteslutande sjal men vi har oftast vagnen med för att ha grejor i/byta blöjor i osv.

Storasyster började gilla vagn när hon var 15 mån, samtidigt som hon började dagis. Framåt & sittande, då var det kul. Nu funderar vi lite på en syskonvagn och tänker att det kan vara kul för dom att sitta tillsammans snart.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Tänkte nog bära lillskrutt i sjal mest men eftersom vi ändå har en sittvagn med fullt liggläge efter A så ska vi köpa en begagnad mjuklift också. Min man gillar inte att bära så han lär nog dra vagn.

Annars skulle jag nog testa att låta bli att köpa vagn innan bebben kommer. Det går ju alltid att köpa senare om behov finns...
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:Isa sover i vagnen varje dag ute på altanen, annars så är det sällan hon åker vagn. Typ när jag ska på stan och måste handla kläder, då är det bra med vagn! Både och tycker jag är bra, ibland är det ena bra och sen det andra.
samma här alva sover i vagnen på dagen ute, sen så åker hon vagn då det ska shoppas kläder till mamma(sällan :roll: ) eller då mor och farföräldrar vill styra henne :D mest används nog sjalarna dock :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Och min tjej gillar inte alls vagn så den används i princip inte alls. Står mest och samlar damm i vagnsförrådet :roll:
Användarens profilbild
Av Annika80
Ja vi har vagn och använder vagnen mest. För ibland får jag ont i ryggen av att bära länge.
Och eftersom jag inte har nåt körkort :cry: , så behöver jag ha vagnen när jag handlar mat, vilket jag ofta gör efter att vi har lämnat på skola och dagis. Men i vinter när de skottar/plogar så uselt igen? Så kommer jag nog bära mer än att ta vagnen.
Användarens profilbild
Av 4ungar
Jag har en tös på 1mån o vagnen har varit ute 5,6 gånger annars är det sjalen som gäller.

Mitt tips är att ha en vagn men kanske inte en för dyr för det kan vara att den får stå still mycket. Blocket är bra....
Av Morrigan
använder både och, fast sonen föredrar sjal :D , tycker att det är mysigast, så oftast bär jag, men har vagnen för matkassarnas skull! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?