Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
3%
2
4
13%
3
5
17%
4
13
43%
5
7
23%
Användarens profilbild
Av April
#147588
Vad tycker ni om dennna? Motivera gärna ditt
svar, så att vi andra vet om vi ska köpa den ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av marlene
#354180
Nu har jag ju ingen köpt bärabarn ringsjal utan en som jag har stoppat ringar på själv med vad jag förstår samma vikning som dom köpta ringsjalarna. Men jag älskade min ocean, helt underbart mjuk och gosig och jag hoppas att min lotusblomma ska bli lika underbar :lol: Den får en 4a av mig men det är bara för att den trots allt snedbelastar så det är ju inte optimalt att bära länge med.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#354196
Jag har också en hemmasydd. Jag tycker att den är väldigt bra, skön och mjuk i tyget och avlastar bra. Den får en fyra.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
#359781
Jag har en (äkta) BäraBarn ringsjal, salsa, och jag gav den en tvåa.

De finns i många fina färger vilket är det största (och nästan enda) plusset.

Den har ingen vikning vilket gör att man kan bre ut den ner över axeln ordentligt, men den "glider iväg" uppåt och skär in så fort man rör sig. Upplever det som att det är mindre "giv" i fållarna än i resten av sjalen vilket gör att de skär in. Hade nog varit bättre med "snygga" stadkanter. Tyget i sig tycker jag inte är så jätteavlastande heller.

(Jag hade hellre haft ngn form av vikning på den - jag använder min hemsydda med egenkomponerad vikning mycket mer eftersom jag tycker den är mer avlastande trots svajigare tyg.)

Det allra största problemet med BB-ringsjalen tycker jag är de tunna ringarna. Tycker de är lagom i storlek men alldeles för tunna (hälften av "vanliga" sjalringar) . Det gör att sjalen blir väldigt svårjusterad om man behöver finjustera efter att stoppat i barnet - tyget typ fastnar i ringarna så att man står där och försöker lyfta upp ett barn (som inte håller sig stilla) så att tyget & ringarna inte belastas. Samtidigt behöver du ha en hand som håller i ringarna och delar på dem lite eftersom tyget annars fastnar och en hand som justerar tyget .... summa summarum så behöver du helst ha åtminstone tre händer för att justera den pga av de tunna ringarna ..... :roll: :mitvit:

Den fyller sin funktion för snabb-bärning typ upp-/nerför trappan om man ska ha med sig vagnen, till och från bilen etc, men det finns åtskilliga saker som de skulle kunna förbättra på den - främst ringarna (jag funderar faktiskt på om jag ska sätta igång och sprätta och byta ut ringarna till "vanliga")

Tycker inte att den är värd sitt nypris. Jag fyndade min på tradera för ca 1/3 av nypriset, och det jag betalade för den där kan den vara värd, men inte så mycket mer.
Användarens profilbild
Av jazoo
#359930
Min Bära barn Salsa är hemmasydd (utan vikning), och det är utan tvekan min bästa sjal, den får en femma!

Den är mjuk och gosig och avlastar bra (korta stunder, men det gäller ju alla ringsjalar), och så snygg! Gillar att det finns så många färger av Bära barn-sjalen.

Utan vikning gör att den är lätt att justera och sprida ut över axeln, och tygets smidighet gör att det är lätt att justera den helt perfekt!

Önskar att jag kunde bära i denna jämt!
Användarens profilbild
Av Vindruvan
#453723
Jag gav en 4:a. ( min sjal är en köpt ringsjal).

Jag tycker att tyget avlastar ok.

Eftersom tyget är tunt så funkar det bra med den vikningen som finns ("ingen vikning" med andra ord), men jag tycker den glider lätt, så fort man justerar sjalen så har ringarna flyttat på sig...

Ringarna är tunna och känns inte lika säkra som de "vanliga" alumuniumringarna, men det är de förmodligen. Tunnheten gör även sjalen något svårare att justera.

Hum... 4 - får det nog bli :)

Jenny
Användarens profilbild
Av caelajemma
#981847
Gjorde först en ringsjal av en av mina kortsjalar (utan att klippa av den) och blev så himla nöjd, att när jag fick möjligheten att byta min BB-sling (som jag trodde skulle vara suverän för mig :? ) mot en äkta BB-ringis slog till direkt. Hittills är det den bästa ringsjalen för mig - och jag känner inte att jag behöver leta vidare... :D (Jag har testat Ringo, BB-sling och EllaRoo tidigare.)

Det jag gillar är att den ligger perfekt på min axel, den är tunn, lätt att justera (trots de små ringarna), avlastar suveränt (för att vara en ringsjal). Sen så finns den ju i många snygga färger. Nypriset är väl inte lika kul, men det brukar ju finnas en hel del begagnade att fynda. Därför blir det ändå en 5:a!
Användarens profilbild
Av Pikku-Ruu
#1125700
Jag har en bära barn ringsjal i färgen mint. Jag tycker att färgen är jättefin men annars gillar jag inte att bära i ringsjalen.
Användarens profilbild
Av Siania
#1452550
Min bära barn ringsjal svartpeppa får högsta betyg, en 5:a, av mig. Det är den bekvämaste ringsjalen jag har använt (har provat tre andra märken), dessutom är den snygg. Gillar att tyget är så pass tunt men ändå avlastar den bra. Den är också lätt att få till över axeln så att den sitter bekvämt.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#7345366
Jag har precis sytt ringsjal av min bära barn kortsjal och det blev så bra! Jag valde att vika tyget på tre istället för att köra utan vikning som bära barn ringsjalarna, och det blev jättebra. Den ligger skönt på axeln och jag bar min 14 kilos dotter på ryggen i den i en timme idag och fick inte ont någonstans! :tumup:
Den får en fyra av mig (och då jämför jag med andra ringsjalar, eftersom jag ju egentligen föredrar långsjalar, meitaier och selar).
Användarens profilbild
Av Jolin
#7437523
Har en salsa som jag gillar skarpt :tumup:
tyget är mjukt, tunnt och skönt och så är den väldans snygg. ingen vikning är också bra så man kan sprida ut tyget, nederkanten viker jag upp igen över axeln då den inte glider iväg.
4:a får den.
Av Nikita87
#7979519
Har en från föräldrar och barn och jag tycker den är bra att bära i korta stunder... Vi använder den i affären och andra korta stunder... Minus för snebelastningen och den tråkiga färgen bara...
Användarens profilbild
Av marlene
#7979558
Nikita87 skrev:Har en från föräldrar och barn och jag tycker den är bra att bära i korta stunder... Vi använder den i affären och andra korta stunder... Minus för snebelastningen och den tråkiga färgen bara...
har dom bära barn? Hade inte dom nått eget märke? Dom hade det tidigare åtminstone
Av Nikita87
#7979626
marlene skrev:
Nikita87 skrev:Har en från föräldrar och barn och jag tycker den är bra att bära i korta stunder... Vi använder den i affären och andra korta stunder... Minus för snebelastningen och den tråkiga färgen bara...
har dom bära barn? Hade inte dom nått eget märke? Dom hade det tidigare åtminstone
'


Vet inte det står föräldrar och barn på, en lila lapp och sen står det bära barn på en svart lapp så jag antog att det var en sånhär...Men nu blev jag osäker, vet inte... Någon som har en bild på eran?
Användarens profilbild
Av marlene
#7979631
Nikita87 skrev:
marlene skrev:
Nikita87 skrev:Har en från föräldrar och barn och jag tycker den är bra att bära i korta stunder... Vi använder den i affären och andra korta stunder... Minus för snebelastningen och den tråkiga färgen bara...
har dom bära barn? Hade inte dom nått eget märke? Dom hade det tidigare åtminstone
'


Vet inte det står föräldrar och barn på, en lila lapp och sen står det bära barn på en svart lapp så jag antog att det var en sånhär...Men nu blev jag osäker, vet inte... Någon som har en bild på eran?
http://www.barabarn.se/kollektion.html här är endel bära barn sjalarna... sen kanske det finns kort i sjalbarnsgalleriet

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?