Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lenaj
Det vill jag också gärna veta, jag har min gamla som måste få nytt tyg nu. Vet att någon skrev om det på sälj-sidan, att hon hadde mönster.
Kommer inte i håg vem, men hoppas du ser det här, eller någon annan!!
:D
Av trusis
Det finns ett mönster på hur man syr en egen saccosäck från grunden i boken "Kreativa utrymmen för barnen" (Notabene forlag). Kanske finns den att låna på bibloteket?!
Deras tyg förslag är fuskpäls, fleece eller jeanstyg.

När jag klädde om våran så valde jag fusk-lammskinn. Jag gjorde så att jag mätte alla delar och måttade upp detta på lammskinnet. Sen satte jag en karborreöppning längs hela ena "långsidan" så att det skall vara lätt att ta av och tvätta. Sydde ihop långsidor först som en tub och på den topp och botten. Knölade in den fula säcken i det nya fina fodralet :D

Om jag skulle klä om den igen skulle jag välja nått snyggt manchester.
Tänk på att välja ett tyg som inte drar åt sig damm så lätt... :wink:
Användarens profilbild
Av florin
HAHA!!!! Nu måste du komma på syjunta :wink: :lol:

Jag har ju mönster här hemma!!! Jag har sytt i linne och i fleece till våra. Tycker att dwen med fleece är super mysig!!!! Linne är inte helt hundra... ´när jag gör nya överdrag så ska jag göra dem i indisk bomull....
Användarens profilbild
Av marlene
florin skrev:HAHA!!!! Nu måste du komma på syjunta :wink: :lol:

Jag har ju mönster här hemma!!! Jag har sytt i linne och i fleece till våra. Tycker att dwen med fleece är super mysig!!!! Linne är inte helt hundra... ´när jag gör nya överdrag så ska jag göra dem i indisk bomull....
Hahaha :lol: Kan vi inte ha det en helg då så jag "slipper" W. Fleece låter ju mysigt funkar det med vanlig fleece?
Användarens profilbild
Av florin
en helg blir ju perfekt!!! då kan nog fler lämmna sina vildingar hemma....

VANLIG FLEECE FUNKAR FINFINT, JAG HAR JU GJORT I DÖSKALLE FLEECEN FRÅN OHLSSONS....

HAR KLÄTTRANDE ANON I KNÄT, URSÄKTA CAPS....
Senast redigerad av florin den tor sep 07, 2006 20:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
florin skrev:en helg blir ju perfekt!!! då kan nog fler lämmna sina vildingar hemma....

VANLIG FLEECE FUNKAR FINFINT, JAG HAR JU GJORT I DÖSKALLE FLEECEN FRÅN OHLSSONS....

HAR KLÄTTRANDE ANON I KNÄT, URSÄKTA CAPS....
Hur mycket behöver man då?
Användarens profilbild
Av florin
2,85 om man inte behöver mönsterpassa... annars vet jag inte.... och en dragkedja på 1 meter. Gör med drgakedja, jag fuskade och bara tråklade igen dem och det har jag hunnit ångra många gånger...
Användarens profilbild
Av marlene
florin skrev:2,85 om man inte behöver mönsterpassa... annars vet jag inte.... och en dragkedja på 1 meter. Gör med drgakedja, jag fuskade och bara tråklade igen dem och det har jag hunnit ångra många gånger...
Är det inte enklare att stoppa dit kardborre? Annars kanske man kan flörta med nån av er för sy en dragkedja känns som lite över kurs för mig :roll:
Användarens profilbild
Av marlene
florin skrev:kardborre eller tryckknappar funkar ju oxå såklart :-) å blir nog billigare :lol:
Jag måste nog ta mig en tur in till stan i morgon och se vad som finns :lol:
Användarens profilbild
Av lenaj
Manchester och fleece, drar det inte åt sej allt damm himmla snabbt? Jag tycker jag ser det med min svarta manchester MT att den lätt blir "dammig"...

Annars är ju det hur coolt som hälst med dom tygerna!
Tror nog att jag ska låta gamla säcken sitta kvar under den nya, annars är det risk att någon av dom små här kommer på hur man öppnar... Och det kan ju bli en rolig snöstorm... inte. :lol:

Tycker det här tyget såg så snyggt ut att ha just till en sådan:

stoff och stil

Och en himla bra pris också! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?