Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solanna
Oftast möts jag bara av väldigt positiva kommentrarer om att det ser så mysigt ut och så skönt för en sådan liten bebis att få vara nära sin mamma. Ofta är det äldre damer som säger sånt med något längtansfullt i blicken... Min svärmors väninna som är distriktsköterska i Idre hade blivit helt lyrisk när hon fick höra att vi bar i sjal. "Det är så många nyblivna föräldrar idag som bara lägger ifrån sig sina barn när de behöver närhet".

Det roligaste jag brukar höra är: "Det där måste vara något nytt" och då brukar jag svara, "Nä, snarare uråldrigt, fast kanske nyupptäckt i Sverige igen"

Mvh,
Susanne
Av Barakäringen
Varför har du fötterna utanför? (min granne från Botswana, tror jag det var)
Fullt berättigad fråga för övrigt. VARFÖR är det så kul att stå upp i sjalen att man måste peta ut fötterna för att få lite lugn?
Användarens profilbild
Av medusan75
Barakäringen skrev:Varför har du fötterna utanför? (min granne från Botswana, tror jag det var)
Fullt berättigad fråga för övrigt. VARFÖR är det så kul att stå upp i sjalen att man måste peta ut fötterna för att få lite lugn?
Därför att stå upp är det roligaste som finns?!?
Iallafall om du frågar min lille pojke :)
Av Barakäringen
hihi! Vad säger ni om denhär då: "En sån skulle jag ha till min katt!" :lol:
Användarens profilbild
Av Calinas
Ovan skrev: Många vänder sig om och tittar, funderar på att sätta en skylt på MT:n där det står "glöm inte kolla var nästa lyktstolpe kommer också" :lol:
:rofl:
Användarens profilbild
Av ericah
Vilken praktisk anordning.... av en yngre tjej i en glasskiosk, hon tillade sen - anordning kanske inte är rätt ord.... bar i sinon

Gud vad mysigt! (av kassörska). Bar i sinon innanför jackan på Maxi en regnig dag.

åhhh hur är det att bära så??? - flera mammor ur mammagruppen idag. Bar i ringsjal. Tipsade om sjalbarn men flera av dem var sååå nöjda med sina BB:ar. Tänkte testa MT:n när jag träffar dem nästa vecka :wink:
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Min 75-åriga mamma är numera övertygad om att "det måste vara det enda rätta sättet!!!" Hon var inte lika övertygad när jag skaffade den första: "hmpf, det är en sån där trend...".

Annars tycker jag att nästan alla reagerar likadant, först så tittar de diskret och verkar undra "oj vilken konstig form på kroppen", sedan tittar de mera ingående och intresserat "vad är det där egentligen" och sist så lyfter de blicken och ler varmt mot mig "aaah en bebis, vad mysigt". Inte sedan jag var ung och snygg :wink: har så många vänt sig om efter mig :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Vanligast har: "Har du kommit på det där själv?" med *beundrande blickar* varit :lol:

Fast den kommentaren blir mer och mer ovanlig nu, när bärsjalar har förekommit i media och så.
Användarens profilbild
Av tinaw
När han dessutom fick höra vad jag gett för min Sino så höll han fullkomligt på att brisera! (funderade på att skriva upp samtliga sjalar och selar med priser och sända honom. men det är väl risk för dödsfall då....)
frestande... :twisted: :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
Igår fick jag kommentarer på dagis igen.
En ur personalen:
- Så fin, är den ny? (bar i rosarandig hemmasydd fleecebärpåse)
Hon har tidigare sett mig med Moby, MT och kanske nån annan
En mamma:
- Det ser så mysigt ut när du bär i såna där, har du kommit på det där själv eller har du köpt dom?
Jag förklarar att vissa är köpta, andra hemmasydda.
Åh att man inte visste om det när barnen var små, det ser ju så mysigt ut och nu är det för stora.
Hon har också spanat in ovanstående bärdon.
Förklarar att jag också önskar att jag hade vetat att sjalar fanns när de två stora var små.
Användarens profilbild
Av maryread
Tidigare i veckan när jag var och handlade kom en kille i 16-års åldern fram till mig när jag bar Vincent i min patapum.
Han sa "svimmar inte barnet?"
Frågade varför han skulle svimma.
"Han får ju ingen luft"
Jag svarade att det hoppas jag att han får och gick skrattande därifrån.

Vincent sov i selen så jag hade huvudstödet uppe. Men den är ju av nät, så jag förstår inte varför han inte skulle fått luft :?

Och idag var jag i affären igen, återigen Vincent i patapum.
Ett par i 40-årsåldern kom fram och sa att selen såg så bra ut.
De frågade massor om den och ville köpa den av mig.
Då sa jag att de allt får vänta ett bra tag innan jag säljer den :heart:

Senare var jag ute och gick. Som omväxling hade jag Vincent i vagnen.
Mötte min stora sons dagiskompis mamma.
Hon sa att hon knappt kände igen mig utan bebis på magen :lol:
Användarens profilbild
Av Ingetora
Idag fick jag en härlig spontan reaktion av en busschaufför. :Hahaa: Det var inga passagerare på bussen, och bara Signe och jag som skulle på, hon satt i ringsjal och jag släpade på Rollerbugen (någonting ska man ju köra matvaror i :roll: ). När dörrarna öppnades kom han springande och frågade om han skulle hjälpa till (brukar ju inte hända även om man _ber_ om hjälp) sen frågade han om jag "Hade varit i Afrika förut?" (han var mörkhyad själv), "Nä aldrig." svarade jag. "Nähä, för de bär också precis sådär".

:tumsup:
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag har inte fått så mycket kommentare på sista tiden. Kanske börjar människorna i min del av stan känna igen knastjejen med det fastsurrade barnet.
För någon vecka sedan kom det dock fram en blyg taxichaufför till oss på apoteket. Han hade stått och tittat en stund och såg ut som om han skulle spricka om han inte sa något. Till sist så sa han: "Bra grej det där... de gör fortfarande så i Marocko. Där har man inte vagn." Sedan såg han generad ut och gick undan. Jag blev väldigt glad över att bara få bekräftelse på att det är bra och att jag slapp förklara något.
Av Alina75
"Jasså, HAR du vagn?"
(Vår sekreterare på jobbet hade aldrig sett H annat än i sjalen...)

"Men nu börjar det väl bli tungt att bära honom?"
(Förskolläraren, som tillade "men det är bra för deras språkutveckling det där!".)
Användarens profilbild
Av sacha42
För någon dag sedan då jag skulle rasta hunden och jag hade knytit upp Alva på ryggen så frågade grannflickan varför jag hade Alva i en ryggsäck och inte i vagn :D
Jag förklarade förhenne att jagtyckte att det gick mycket lättare att rasta Torsten i skogen då Alva satt på ryggen istället för i en vagn. Hon godtog min förklaring och tyckte att jag var smart. Sprang hem och berättade för sin mamma :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?