Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Ska den inte reklameras då? Om det gått maskor vid etiketten tycker jag det tyder på att själva trikån har trasats sönder av maskinnålen.
Användarens profilbild
Av Anso
Det har hänt förut vet jag.
Kan det inte vara så att när man drar upp smokingbältet så tar man tag just kring den där lappen och då blir det väldigt mycket påfrestning just där och så, vips så går det till slut hål?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Anso skrev:Det har hänt förut vet jag.
Kan det inte vara så att när man drar upp smokingbältet så tar man tag just kring den där lappen och då blir det väldigt mycket påfrestning just där och så, vips så går det till slut hål?
Men det borde den väl hålla för, det är ju så man använder sjalen?! Annars borde det ju skickas med någon varning tycker jag. De borde väl ha en elastisk etikett eller nåt. Jag skulle helt klart ringa till återförsäljaren!!!
Användarens profilbild
Av Anna
Hur sitter lappen på sjalen? Sitter hela lappen sydd på tyget? Isåfall är det en ganska gammal Moby för numera är den bara overlockad fast som en "flagga" (inte så snyggt) just för att det lätt gick hål vid lappen när man drar upp smokingbältet.

När är sjalen köpt?
Användarens profilbild
Av aha
Det har hänt på min också (gamla varianten). Den ligger i lådan och kommer bli kvar där tills det ev blir något syskon eller om någon bekant vill låna den.
Men visst är det trist att det gått sönder.
Ska min användas igen kommer jag nog lägga en trikåbit på baksidan och sy fast med trikånål och stretchig söm.

Jag bryr mig inte om att försöka göra mig av med min, och hålet såg jag långt efter att jag slutat använda den så jag antog att det inte var någon ide att reklamera.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Ta en trikånål (sån som är "rund" och inte helt spetsig) och sån där allroundtråd (Gutermann?). Försök "fånga maskorna" så du syr alltså inte genom garnet i sjalen utan nästlar fast dom öglor som annars skulle löpa. Hoppas du förstår. Jag lagade min första babu så och den höll i evigheter.

Alal trikåsjalar är ju lite ömtåligare, det kan gå en maska på samam sätt som i strumpbyxor, så man bör vara försiktig med ringar, klockor, långa naglar mm. Lappar, fickor mm är inte till för att dra i. När man tvättar bör man tvätta separat eller i alla fall inte med något som har t ex blistlås som sjalen kan fastna i. :this:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?