Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mink
Jag var inne på Myrorna idag och fick det här trikåtyget för bara 45:-. Det är 6,5m!
Jag funderar på om det går att göra en trikåsjal av det. Det är ju liksom vävt som en "tub" och ligger därför dubbelt (så som trikåtyger brukar vara) Det är bara ca 45cm brett.
Funkar det tror ni, eller är det helt fel bredd och tygkvalitet?
Bild
Användarens profilbild
Av linafelicia
Vilket fynd! :shock:
Det är väldigt svårt att säga om det blir bra genom att bara se en bild men det är viktigt att det inte är för töjbart på bredden. Det ser ut att vara ribbstickat och jag tycker nog att det ser ut att vara väldigt töjbart.
Du kan ju alltid testa att bara klippa upp det och prova för det går att använda till att sy något annat av också, det blir ju inte förstört.
Användarens profilbild
Av tinaw
linafelicia skrev:Vilket fynd! :shock:
Det är väldigt svårt att säga om det blir bra genom att bara se en bild men det är viktigt att det inte är för töjbart på bredden. Det ser ut att vara ribbstickat och jag tycker nog att det ser ut att vara väldigt töjbart.
Du kan ju alltid testa att bara klippa upp det och prova för det går att använda till att sy något annat av också, det blir ju inte förstört.
:iagree:
Av Marika
Det är bara att testa!
Verkligen ett superpris för så mycket trikåtyg!
Användarens profilbild
Av tinaw
Töjbart på breddden är bra, då formar det sig fint. Töjbart på längden är dåligt om det blir för mycket, då blir det svajigt.
Användarens profilbild
Av mink
jaha, men på längden är det inte särskilt töjbart. Det kanske kan bli bra då :D

Jag ska nog ta och färga det svart, korta av det och sy ihop lite :)
Behöver man samma längd som för en vanlig vävd? Eller knyter man på annat sätt?
Användarens profilbild
Av tinaw
Knytningen är ett X-omslut med smokingbältet ytterst, brukar kallas X-omslut 2, kolla under knyta på sjalbarns förstasida så hittar du den på elastiska sjalar. Beroende på hur töjbart tyget är kan det behövas ganska mycket kortare än en vävd sjal. Å andra sidan föredrar många att knyta ett extra varv runt midjan, så du kan lämna längden också. Tvätta, färga, torka, mät, prova att knyta och klipp sen om det känns som för långt, är mitt råd :D
Av Linda B
Vi bär med Moby som mäter ungefär fem meter. Alldeles på pricken lagom längd för oss men då knyter jag fram, man kan ju lika gärna knyta bak och då blir det ju lite kortare... Men testa innan du tar fram saxen... ;)

Jättefint tyg! Och vilket kanonpris....! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?