Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av doddit
Det blir bara trassel på undersidan när jag syr... Antar att det är undertråden som behöver spännas? För jag har ändrat övertrådsspänningen och det blir inte bättre.
Fast jag vet inte hur man gör när man spänner undertråden. Kan nån förklara så skulle jag bli glad :)
Användarens profilbild
Av linafelicia
Har du provat att trä om tråden, när det blir skatbon på baksidan brukar det vara övertråden som hoppat ur någonstans.
Om det bara blir små öglor av övertråden på undersidan är det trådspänningen som spökar.
Undertrådspäningen brukar man aldrig behöva ändra. Om du har spolkapsel till din maskin så har den en liten skruv på sidan som man skurvar på. När du håller i tråden och låter spolkapseln hänga ner ska den röra sig sakta nedåt. Om den inte rör sig alls är trådspänningen för hård och om den dimper i golvet är trådspänningen för låg.
Användarens profilbild
Av doddit
Det blir öglor på undersidan. Det går bra de första 10-15 cm sen blir det ojämnt och fult.

Undertråden är mycket lättare att dra ut när man trätt maskinen. Ska det vara så?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har aldrig funderat över om undertråden är lättare att dra ut när man trätt maskinen men jag vet att så länge man ha pressarfoten uppe så är det ingen spänning på övertråden, den går lätt att dra ut, men när man sätter ner pressarfoten blir det spänning på den och det är kanske samma med undertråden.
Har du testat med att byta nål? Den kan vara skadad.
Men jag tycker att det låter som att övertråden hoppar ur någonstans efter en liten stund eftersom den syr bra en liten bit. När du trär maskinen så testa att dra lite i tråden samtidigt som du håller fast trådrullen när du trätt färdigt maskinen så att tråden kommer ner ordentligt mellan brickorna som reglerar trådspänningen.
Hoppas du får rätt på det...
Användarens profilbild
Av doddit
Testade undertådsspänningen och den damp rakt ner i golvet... nu har jag skruvat åt den.

Det ska alltså vara lätt att dra ut övertråden när när pressarfoten är uppe? Den sitter nämligen väldigt hårt på min maskin...

Kanske är problemet att tyget är för tunnt? *funderar* Det funkade faktiskt bra när jag fållade och sydde genom 3 lager, men inte nu när det är 1 lager. Vad ska jag ändra då?

Ska se om jag får en chans att sy lite ikväll och se om det blivit bättre.
Användarens profilbild
Av tinaw
Låter nästan som skräp i trådspänningen. Prova att trä om igen, det brukar hjälpa. Sy på en provbit och prova olika tjockt med lager och så. Om det inte hjälper att trä om maskinen, och det inte går att mickla med övertrådsspänningen så det fungerar brukar jag ta bort övertråden och pressa ihop övertråds-spänn-plattorna med fingrarna och kolla så det inte sitter nåt damm eller skräp där. Kanske peta lite med en smal pensel eller borste.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?