Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Tack :oops: Dom är faktiskt oförskämt lätta att göra.

Nu borde jag bara sy en ombyteskläder-påse också ;) För det saknar jag... Man kanske skulle ha en pul-påse till dom använda kläderna också? Och en thai-väska som matchar och... Jaja :D
Användarens profilbild
Av mickz
Bild

tvär gjorde en men de va ingen favorit å sy i siden eller va de nu är (foder tyget alltså) men ja ska göra en lite mer seriös sen då ja hinner. För just nu ha ja ju ett halv färdigt säng set eller ja ha bara spjälskyddet kvar å sy så de få som komma först.
Användarens profilbild
Av Summer
mickz: Vilket snyggt tyg! Tror dig om att blankt tyg är svårare att sy i, men det blir ju enklare efteråt då man ska få i och ur blöjorna. Men jag kommer faktiskt riktigt bra överens med min trots bommulstyg som foder efter vi bytte från libero discovery till pampers easy up pants så storleken på påsen spelar nog stor roll. Smart att sätta kardborren åt andra hållet!
Användarens profilbild
Av Puma
Jag fick till en liten blöjväska enligt beskrivningen i länken ovan. Med beskrivningen gick det lekande lätt. Däremot så var tyget jag hade någon cm för smal för mallen så väskan blev lite smalare. Men jag får fortfarande i tre blöjor och en plastpåse m våtservetter.

Tyget är från en avkortad Bära Barn Lotusblomma (Ringsjal). Som etikett tog jag en sån där namnlapp som man stryker på för att märka upp dagiskläder. Jag satte också på en sån där hake, så man kan hänga på den på ringsjalen när man ska ut.

Bild
Användarens profilbild
Av Puma
Ja, precis så som TinaW säger, så hittar man hakarna på Claes Ohlsson. Jag fick en av min brorsa, men jag har för mig att det var där man köpte dom. Det var nog flerpack. Haken har varit otroligt bra att ha på väskan, jag hakar fast den i allt möjligt. Har funkat toppen på Ergon tex.

Jag tänkte sy en blöjväska till. En till min sambo. Antingen svart eller i camo tyg(men har inte hittat ngt snyggt camotyg). På den tänkte jag nog sätta en hälla på baksidan så att han kan sätta den på skärpet när han går ut. Som en kameraväska typ.
Användarens profilbild
Av Annika80
Bara för att alla ni har gjort så fina diapes and wipes eller vad hette de? Så var jag ju tvungen att göra en med, som matchar min MT. Får köpa en rosa Karbinhake sen med bara.
Bild
Men så jag fick tänka :hmm: när jag skulle sy ihop fodret (vitt sidenaktigt tyg)
med yttertyget, nålade nog ihop fel tusen gånger innan jag kom på mantrat man lärde sig på slöjden i skolan, räta - mot- räta :lol:
Användarens profilbild
Av Puma
Jag tycker att länken ovan hade en mycket bra (IQ-befriad) beskrivning till att göra dessa väskor. Efter att ha skrivit ut mönstret på papper så känns det som om jag kan göra hur många som helst... Sååå enkelt. Rita av på tyget, klippa ut och följa beskrivningen. Behöver inte mäta eller nåt. Visst var det lite pilligt att vända ut och in på allt när man sytt ihop det, men mycket bra resultat.

Annika 80: Hemskt snyggt tyg det du har. Ett sånt mönstrat camotyg skulle jag vilja hitta fast med de traditionella färgerna. Men det finns hemskt mycket fula camo tyger.
Användarens profilbild
Av Annika80
Puma skrev:Jag tycker att länken ovan hade en mycket bra (IQ-befriad) beskrivning till att göra dessa väskor. Efter att ha skrivit ut mönstret på papper så känns det som om jag kan göra hur många som helst... Sååå enkelt. Rita av på tyget, klippa ut och följa beskrivningen. Behöver inte mäta eller nåt. Visst var det lite pilligt att vända ut och in på allt när man sytt ihop det, men mycket bra resultat.
Ja men den är på engelska bara, lite synd, för när jag ska sy så gillar jag beskrivning på svenska :wink:
Användarens profilbild
Av Puma
Annika 80: Med tanke på resultatet, så såg det inte ut som om du behövde den i alla fall. :wink: Toppensnygg blöjväska!
Användarens profilbild
Av Annika80
Puma skrev:Annika 80: Med tanke på resultatet, så såg det inte ut som om du behövde den i alla fall. :wink: Toppensnygg blöjväska!
Tack, men då skulle du sett mig där med fodret när det skulle sys ihop med yttertyget jag kände mig helt IQ befriad och vände och vred på allt tusen gånger :)
Användarens profilbild
Av naimiez
Puma skrev:Jag fick till en liten blöjväska enligt beskrivningen i länken ovan. Med beskrivningen gick det lekande lätt. Däremot så var tyget jag hade någon cm för smal för mallen så väskan blev lite smalare. Men jag får fortfarande i tre blöjor och en plastpåse m våtservetter.

Tyget är från en avkortad Bära Barn Lotusblomma (Ringsjal). Som etikett tog jag en sån där namnlapp som man stryker på för att märka upp dagiskläder. Jag satte också på en sån där hake, så man kan hänga på den på ringsjalen när man ska ut.

Bild
Jättefin! Hackar finns på Biltema också ;-)

Ni som har tygblöjor; har ni en sådan här påse till dem också? Kanske med utan sidentyg?? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?