Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pia
Var köper man den? Blev så nyfiken, och vill gärna ha en sval sjal.
Av Pia
Oups, såg länken nu, men finns den att köpa på någon svensk sight?
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Ja jag sa ju att man skulle va försiktig med länken :wink: tihi,

Bebina går att köpa på www.stellaris.se länk till höger tror jag visst.
Men de har inte alla de där läckra färgerna, kanske att de tar hem fler sedan.
Användarens profilbild
Av Scilla
Vad roligt, precis den sjalen hade jag just bestämt ska få ersätta min trikåsjal i sommar :-)

Vilken längd har du? Jag är fortfarande ganska mycket nybörjare och tycker det är svårt attveta vilka knytningar man kommer att vilja göra, och hur lång sja som då krävs. Jag har storlek 38/M (på överkroppen ;-)) och sonen kommer att vara över fyra månader och väga minst 8 kg när vi byter sjal. Är 4,2 lagom eller kan jag ha en ännu kortare? Jag vill ha så lite extratyg som möjligt på denna.
Användarens profilbild
Av Tabby
Scilla kortare än 4.2 ska du ej ha. Sen beror det på vilka knytningar du vill göra....
Har kollat på bl a Didymostabellen och där rekommenderar man 4.6 till storlek 38.
Men som sagt det beror lite på vilka knyningar du vill göra...
Vill du göra omslutenknytnigar så kan det bli för tajt med 4,1-4,2 m

Kolla även här.

http://www.stellaris.se/webshop/bärsjal ... cff5ec252d
Användarens profilbild
Av Scilla
Ok, men vill man göra omslutna knytningar med ett barn som redan är några månader? Jag har alltså redan en trikåsjal (Minimundus) som är över fem meter.

Känns som att 4,2 kanske blir ganska lagom?
Användarens profilbild
Av Tabby
Jo visst gör man omsluten knytningar redan när barn är pyttesmå. De ger mer stöd åt barnet.
Min spontana tanke är att du ska ha en 4.6 m då du är en storlek 38.
Har själv köpt en 4.2 m Didymos då 4.6 m är lite för långt för mig känns det som. Jag är storlek 34.
Användarens profilbild
Av Scilla
Tack för rådet!

Men skrev du fel nu eller missförstod du mig? :? Han är alltså INTE pytteliten - jag trodde (men det är kanske fel) att omslutna knytningar främst var för små bebisar och att man gick över till andra knytningar sen?

Jag kanske får läsa på lite :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Din lille kommer var 4 mån såg jag nu :-)., Omsluten knytningar gör man nog en hel del första året. Sen vet jag inte hur mycket mer man gör det. Kanske någon med lite större barn vet?

Kolla på dessa knytningar. Där står även hur långa sjalarna är. Tjejerna på bilderna är runt storlek 36??
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/k ... tioner.htm
http://www.stjarnbarn.se/knytinstruktioner.htm

Hoppas du blivit lite klokare. Mitt råd är att vill du göra alla knytningar så satsa på en 4,6 m annars en 4,1-4,2m. Skulle du tycka att sjalen är för kort eller lång så kan du byta eller sälja av och köpa ny.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Min son är snart fyra månader och väger (gissningsvis)över åtta kilo nu. Jag knyter omslutna knytningar med honom och jag har en 4,6 m. Tycker att den är perfekt, den räcker så att jag får en knut på framsidan.
Har inte hunnit knyta honom på ryggen ännu men nog komme rjag att använda dessa knytnigar mer.......
Användarens profilbild
Av Scilla
Hur stor är du då ungefär? Om du kan göra omslut med knuten fram borde det gå med en 4,2 och knuten bak, eller hur? *funderar*
Användarens profilbild
Av Scilla
Absolut, tack! Och lycka till med nya bebisen :D
Användarens profilbild
Av johanna
Jag kan knyta omslutet med smokingbältet utanpå med min Didy 4,2. Om du kommer nästa onsdag kan du ju prova!
Användarens profilbild
Av Scilla
Ja tack, jag ska absolut försöka komma!
Användarens profilbild
Av Alven
Vill bara säga att omslutna knytningar är mina favoriter. Jag använder så gott som bara omslutet, både fram och bak, till min 13-månadersson. De avlastar bäst. Ibland kör jag ryggsäck för snabbärning ochså, men omsutet är bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?