Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nennie81
#146783
Jag använer nästan aldrig vagn men eftersom jag än så länge bär Tilde enbart på magen så funkar en ryggsäck bra! däremot funderar jag på att köpa en midjeväska som är lite större än normalt där jag kan få plats med ovanstående +mobil, nycklar och plånbok + ett ombyte.

Men det gäller att den midjeväskan är riktigt snygg för det får absolut inte bli 80-talsvarning :roll: 8)
Användarens profilbild
Av Sarai
#146953
Inspirerad av Trollmamma använder jag en midjeväska från Haglöfs. Den är faktiskt lite väl stor! - rymmer handduk, blöjor, klädombyte, våtservetter, nödproviant och innehållet i min vanliga handväska. Dessutom finns det fack för 2 vattenflaskor på utsidan. Den har kompressionsremmar som gör att den är bekväm att bära och går att hänga på vagnen när jag har med den. Går att bära både på ryggen under en ryggknytning och fram under barnets rumpa.
Min optimala skötväska är antingen ryggsäck eller midjeväska (hatar att bära i händerna) med plats för vatteflaska, blöjor, ombyte, handduk/skötbädd, våtservetter, napp, leksak, plånbok, mobil och nycklar. Den får gärna vara komprimerbar när allting inte är med och gå att lägga i en större ryggsäck när jag vill bära mer. Den måste vara vädertålig och gärna ha en reflex eftersom jag ofta glömmer att sätta på mig sådana.
Av ansve9
#147330
Mycket bra har skrivits, men jag vill ändå oxo bidra :wink:

En skötväska till sjalbärare ska vara snygg förstås. För mig betyder det oxo att den ska vara diskret. Jag tycker jag är uppseendeväckande så det räcker med sjalen, behöver inte väcka förundran över min väska oxo :oops: . Väskan får gärna se lite sportig ut, det gillar jag,
Har nu midjeväska från Stadium. Funkar bra oftast, men jag märker att om jag har ergon är den väskan lite för hög för att det ska funka att ha båda väskan och barnet bak på ryggen. Jag brukar annars vilja ha både barnet och väskan antingen fram eller bak. Med sjal funkar detta.
Väskan ska oxo gå att bära på axeln eller tvärsöver över kroppen utan att det ser alltför mycket ut som om man har den "fel". För att det ska funka med en väska bara över ena axeln samtidigt som man har sjal och håller ett barn i handen är det jätteviktigt att det finns någon sorts "glidstopp" på remmen över axeln. Med midjeväskan jag har nu funkar detta sådär bra. Poängen med att kunna ha väskan på axlen är att det ibland helt enkelt passar bättre så och att det ska gå att ha väskan på sig och se normal ut även om man inte bär runt på ett barn
Håller oxo med flera som har skrivit att det är helt nödvändigt att det får plats med mer än en blöja.
Och så måste nycklar, telefon, plånbok få plats. Jag vill absolut inte behöva ha handväska oxo!
Hoppas du är hjälpt av allal inlägg här!
Användarens profilbild
Av April
#147584
Funderar på en kombinationsväska, som kan bäras på ryggen, höften, snett över axlen - allt efter behov ;-) Är det möjligt?

Kram
Användarens profilbild
Av Kardemumma
#173034
Babybjörn säljer en skötryggsäck, jag använder den, hänger den på barnvagnen eller har den på ryggen när jag bär i sjal.
Ryggsäcken är utrustad med bra fack tycker jag ett stort, ett mindre precis som på vanliga sportryggsäckar och två sidofack (även de med dragkedja). I det stora facket finns ett öppet fack för ex underlägg, handduk etc ett sidofack med dragkedja där jag brukar lägga blöjor, i det mindre fram facket finns en mindre ficka, plats för 2 barnmatsburkar och en plattare ficka med dragkedja (där jag brukar ha kartor). I de två sidofacken kan man ha något mindre dricksflaskor eller stoppa med strumpor eller vad som behövs för stunden. Den är väldigt skön att bära och snygg, grå.
Jag är jätte nöjd med ryggsäcken, men visst finns det bra sportryggsäckar utrustade med en massa fack det är ju det som är det viktiga tycker jag att veta var man har grejerna när man behöver dem :) .
Användarens profilbild
Av Tiz
#173047
Jag använder mig av Everest midjeväska. Bra med flera fack så man kan ha blöja och servetter i ett fack, plånbok, nycklar och mobil i ett annat. Det jag saknar är att kunna ha den på axeln när man inte bär. Jag känner mig lite fånig med magväskan när jag inte bär i sjal.
Användarens profilbild
Av Lydia
#173075
April skrev:Funderar på en kombinationsväska, som kan bäras på ryggen, höften, snett över axlen - allt efter behov ;-) Är det möjligt?

Kram
Kolla på IKEA (!), kaffemoster hade en midjeväska som man kunde ha som "axelväska", men även som ryggsäck, och så kunde man göra väskan större också.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#173212
Lydia skrev:
April skrev:Funderar på en kombinationsväska, som kan bäras på ryggen, höften, snett över axlen - allt efter behov ;-) Är det möjligt?

Kram
Kolla på IKEA (!), kaffemoster hade en midjeväska som man kunde ha som "axelväska", men även som ryggsäck, och så kunde man göra väskan större också.
Bild finns i den här tråden http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=9514
Användarens profilbild
Av Vida
#216982
Jag har en Fjällräven Lumbar-väska. Här är en bild på den :)

Jag är supernöjd, innehåller allt jag behöver... nu kör vi iofs med EC-light, men jag tror att den funkar även med mera blöjbytesgrejjer i...

Bild
Användarens profilbild
Av Vida
#216986
Glömde säga att den funkar superbra att hänga på vagnen (har en Urban Jungle OTH) och kan i nödfall hängas över axeln...
Finns flaskhållare på den oxå... Värsta hurt-bulle-väskan mao :)
Användarens profilbild
Av Blixa
#217184
NeaVida skrev:Jag har en Fjällräven Lumbar-väska. Här är en bild på den :)

Jag är supernöjd, innehåller allt jag behöver... nu kör vi iofs med EC-light, men jag tror att den funkar även med mera blöjbytesgrejjer i...

Bild
Vad kostade den? Försökte få fram det på deras hemsida eller på naturkompaniet men det fanns inga priser. Den verkar vara precis det vi behöver just nu.
Användarens profilbild
Av zandrama
#229320
Jag vill ha en med lååång, ställbar rem som man kan hänga diagonalt över sig själv och barnet. Samt såna där små clipsgrejjer som SkipHop-skötväskorna har så man kan sätta den enkelt på vagnen.

Det som är viktigt annars är att man får plats med ca 3 (tyg)blöjor, extra ombyte (body, byxor, strumpor), 2-3 IKEA-trasor (30*30 cm frotté), en stor burk mat, en sked, en liten tyghaklapp, ett litet paket våtservetter, nycklar, mobil, plånbok, en pocketbok, en extra napp, astmaspray, läppcerat och kamera.

Insåg just att en liten skötväska kanske inte är nåt för mig... :roll:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#229403
Den optimala skötväskan ska packa sig själv med allt som behövs för varje typ av utflykt, inte ta någon plats, inte väga någonting och alltid finnas med :lol:
Användarens profilbild
Av Kaja
#229905
Jag tycker generellt att alla skötväskor är för stora. Jag tittade på en SkipHop Duo idag. Jättefin. Superpraktisk och lagom stor. Nästan. Den var lagom på bredden, men åtminstone 10 cm för hög. Det gör att det blir en hejjans trunk att släpa på om man ska ha den på axeln. OiiOii är också jättefina, men även där - resväskstorlek!

Jag vill ha en skötväska som kan övergå som handväska när den är klar och även agera handväska under tiden. Har man inte en vagn att hänga den på så får det inte bli för stort.

Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...

//Kaja
Användarens profilbild
Av zandrama
#229980
Kaja skrev: Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...
OJ! Vad impad jag blir av dig som klarar dig med sådär lite! :shock: :urule:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?