Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av RosiePosie
Min morbror och hans fru ska till sydafrika i januari. Jag frågade om hon kunde köpa med en afrikansk sjal. Hon sa att hon redan tänkt det! :love:
Hurra, hurra! Det är ju lycka. Häftigt värre! :loving:
Senast redigerad av RosiePosie den sön dec 28, 2008 12:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lonicera
Hej!

Undrar bara om du menar att de skall till Sydafrika?? Inte Sydamerika??

Om du menade Sydamerika så träffade jag en tjej för ett tag sedan som hade världens snyggaste trikotsjal från Costa Rica!!! :love:

Min moster bor i Sydafrika så jag frågade henne det samma när hon och hennes man skulle komma på semester till Sverige i höstas. Men hon hade aldrig sett nån särskild sjal utan sa att de använde alla möjliga tygstycken så som filtar bland annat. Hon sa att det var bara de svarta som bar sina barn i sjalar så hon var fascinerad av att se hur jag gjorde. Så försökte hennes man visa mig hur de knöt där. En helt annan typ av knytning än den vanliga vi har här. Men så bär de ju mest på ryggen där, redan ganska små barn bärs på rygg fattade jag det som. Men ingen av dem visste så jättemycket om det där med att bära i sjal alls. Inte speciellt vanligt att bära sina barn bland den västerländska delen av befolkningen.

Ps. Jag bodde i Vänersborg tills alldeles nyligen... Berätta gärna vad du hör om sjalar från Afrika. Jag är också jätteintresserad av att få tag på en därifrån!!!
Av RosiePosie
Lonicera skrev:Hej!

Undrar bara om du menar att de skall till Sydafrika?? Inte Sydamerika??

Om du menade Sydamerika så träffade jag en tjej för ett tag sedan som hade världens snyggaste trikotsjal från Costa Rica!!! :love:

Min moster bor i Sydafrika så jag frågade henne det samma när hon och hennes man skulle komma på semester till Sverige i höstas. Men hon hade aldrig sett nån särskild sjal utan sa att de använde alla möjliga tygstycken så som filtar bland annat. Hon sa att det var bara de svarta som bar sina barn i sjalar så hon var fascinerad av att se hur jag gjorde. Så försökte hennes man visa mig hur de knöt där. En helt annan typ av knytning än den vanliga vi har här. Men så bär de ju mest på ryggen där, redan ganska små barn bärs på rygg fattade jag det som. Men ingen av dem visste så jättemycket om det där med att bära i sjal alls. Inte speciellt vanligt att bära sina barn bland den västerländska delen av befolkningen.

Ps. Jag bodde i Vänersborg tills alldeles nyligen... Berätta gärna vad du hör om sjalar från Afrika. Jag är också jätteintresserad av att få tag på en därifrån!!!
Klart jag menade Sydafrika. Haha, så exalterad så jag helt glömde vad jag skrev! :Hahaa:
Och jag bodde i Helsingborg tills nyligen,,... :siishah: :app:
Pluggade på campus i 2½ år tills vi fick barn, då flyttade vi hem till Vänersborg.. Fräckt! =)
Jag ska rapportera om vad min "moster" säger om det när hom kommer tillbaka. Annars finns det ju på internet att beställa..

http://www.watatu.se/index.php?osCsid=d ... 2f63883e60
Användarens profilbild
Av Lonicera
Fina sjalar på den sidan!!

Den knytningen som jag såg i Sydafrika. Iaf den vanligaste runt Johannesburg är liknande den som är i länken. Och det var långt innan mitt barn ens var påtänkt. Så jag var inte alls inne på tanken att titta efter bärsjalar då. :?

http://bloggbilder.aftonbladet.se/image ... e1a8c1.jpg

Har inte provat att bära mitt barn så där utan att knyta över axlarna. Ser lite tungt ut, men det borde ju funka eftersom de är så många som bär så.

Du måste berätta vad du hör! Så kanske jag kan beställa av min moster till en annan gång!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?