Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har köpt en Manduca till vår 3-veckor gamla tjej som väger 3 700 gram. Har läst så mycket positivt om den. Men den funkar inte alls för en så liten tjej upplever vi. Någon som har erfarenhet av Manduca till så liten bebis? Funkar det, har vi ställt in den rätt? Vilken bärsele rekommenderar ni istället för en så liten tjej? Är BB eller Beco bättre? Vill gärna kunna bära henne i den nu. Har även köpt en Tri-cotti bärsjal (som två påsar man kombinerar) och tycker att hon blir så ihoptryckt i den.

Hoppas på tips från er.

/Lina :P
Jag vet inte hur det är att bära en så liten i Manducan eftersom min dotter inte varit så liten, vikten alltså, tre veckor har hon ju varit.... :lol: . Vi började nog inte använda Manducan förrän något senare. Mitt bästa råd är att skaffa en trikåsjal, det är oslagbart till små pyttisar!! :loving:
Tack för svaren. Bra bild och beskrivning emellen. Fötterna har jag nog fått till. Det som kändes svårast och jag inte fick till var huvudet. Hon liksom föll in i mitt bröst och hade inte helt stöd bakåt för huvudet heller. Förstår inte riktigt hur man kan använda "huvan". Har du tips på detta eller om någon annan har det så mottages det tacksamt.

/Lina
ilovetyra skrev:Tack för svaren. Bra bild och beskrivning emellen. Fötterna har jag nog fått till. Det som kändes svårast och jag inte fick till var huvudet. Hon liksom föll in i mitt bröst och hade inte helt stöd bakåt för huvudet heller. Förstår inte riktigt hur man kan använda "huvan". Har du tips på detta eller om någon annan har det så mottages det tacksamt.

/Lina
Du kan dra åt axelbanden där framma så den icke vadderade biten krymper ihop till minimum. Då minskar du bredden på utrymmet där barnets huvud är som då ger ökat stöd! Vrid huvudet åt sidamn eller stoppa en napp i munnen som luftspalt. Jag bar från 3 kg och 48 cm. Hon kunde inte sära på benen så mycket och korta är ju benen, men såg bara till att knäna var högre än rumpan.
Jag provade min manduca när min dotter var 2 v. Tänkte sälja den efteråt :roll: Provade dock när hon var 2 mån igen och vips så fungerade den utmärkt :app:
ilovetyra skrev:Tack för era svar. Har fått till det lite bättre nu. Vad är huvan till för, hur ska man använda den?
när man bär ett sovande barn på ryggen :D . alltså, man får såklart använda den när man vill, men det är då den behövs som mest.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?