Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Winissa
Tabby skrev:Litet tips kanske. Fick för några år sedan en liten vetekudde eller riskudde för några år sedan som man skulle ha på ögonen. Den luktade lavendel. Så vill man lyxa till det borde man kunna ha i luktande torkad lavendel (som är lugnande).
Låter jätteskönt! Är det en fyrkantig kudde eller är den formsydd typ? Har du någon bild?
Av Winissa
JinxLinda skrev:Har just insett att jag verkligen inte hinner med att sy vetekuddar med överdrag, så jag får helt enkelt sy dem i överdragstyget i stället. Får sy några lösa överdrag och ge dom efteråt i stället
Sjutton också, jag hade ju tänkt fråga dig om du hade kommit på nåt bra sätt att sy överdrag! :wink:
Av Jinxan
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:Har just insett att jag verkligen inte hinner med att sy vetekuddar med överdrag, så jag får helt enkelt sy dem i överdragstyget i stället. Får sy några lösa överdrag och ge dom efteråt i stället
Sjutton också, jag hade ju tänkt fråga dig om du hade kommit på nåt bra sätt att sy överdrag! :wink:
Som jag tänkte göra dem är att bara lägga till ca 1 cm, och sen i bakkant på den rakaste biten förlänga med 4 cm på båda sidor, fålla och sen sy i knappar och knapphål. Borde fungera :hmm:
Av Winissa
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
Som jag tänkte göra dem är att bara lägga till ca 1 cm, och sen i bakkant på den rakaste biten förlänga med 4 cm på båda sidor, fålla och sen sy i knappar och knapphål. Borde fungera :hmm:
Ok! Jag hade ju också funderat i de banorna. Men jag undar om inte mina kuddar är för stumma för att kunna kränga in i glipan som blir. Funderar lite på att ha nån slags öppning på andra ledden, så att öppningen kan bli större. Med knappar hade jag också tänkt. Fast då kan man bara ha på sig kudden åt ena hållet. Det är väl inte så skönt med knapparna mot huden gissar jag. Men jag vete sjutton hur jag gör i slutänden :hmm:
Av Jinxan
Winissa skrev:
JinxLinda skrev:
Winissa skrev:
Ok! Jag hade ju också funderat i de banorna. Men jag undar om inte mina kuddar är för stumma för att kunna kränga in i glipan som blir. Funderar lite på att ha nån slags öppning på andra ledden, så att öppningen kan bli större. Med knappar hade jag också tänkt. Fast då kan man bara ha på sig kudden åt ena hållet. Det är väl inte så skönt med knapparna mot huden gissar jag. Men jag vete sjutton hur jag gör i slutänden :hmm:
Hmm :hmm: Mina blir nog också för stumma, fyllde mer än 800g, tyckte det var alldeles för sladdrigt och tomt. Får fundera vidare lite
Användarens profilbild
Av Tabby
Winissa skrev:
Tabby skrev:Litet tips kanske. Fick för några år sedan en liten vetekudde eller riskudde för några år sedan som man skulle ha på ögonen. Den luktade lavendel. Så vill man lyxa till det borde man kunna ha i luktande torkad lavendel (som är lugnande).
Låter jätteskönt! Är det en fyrkantig kudde eller är den formsydd typ? Har du någon bild?
Den var sudd som en rektangel.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Åh, härlig idé, tack för påminnelsen! Jag har ju torkad lavendel sen i somras! :heart:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
annelie skrev:
anpa skrev:Dum fråga kanske, men måste man ha bomullstråd, eller kan man ha polyester (funkar det i micron)?
jag hade nog polyestertråd, men jag vet inte om det är bra eller inte...
Tror inte polyestertråden spelar så stor roll i sammanhanget
Av Jinxan
Nu är mina vetevärmare helt klara och inslagna tillsammans med instruktioner.

Vikta på hälften och omknutna med ett rött band (med något på) och sen instruktionerna runt bandet :)
Bild

Instruktionerna, två på svenska och en på finska! :)
Bild

Tror inte att någon av de som ska få dem i julklapp kommer se detta!

A just det!
Texten på instruktionerna är min egen font! Har gjort de alldeles själv och är ungefär som min riktiga skrivstil :)
Användarens profilbild
Av millla
JinxLinda skrev:Nu är mina vetevärmare helt klara och inslagna tillsammans med instruktioner.

Vikta på hälften och omknutna med ett rött band (med något på) och sen instruktionerna runt bandet :)
Bild

Bild

A just det!
Texten på instruktionerna är min egen font! Har gjort de alldeles själv och är ungefär som min riktiga skrivstil :)
:urule:
Jösses! Vad du är duktig! Vilken superjulklapp, jag hade blivit jätteglad för en sån! :tumup:
Av Jinxan
millla skrev:
JinxLinda skrev:Nu är mina vetevärmare helt klara och inslagna tillsammans med instruktioner.

P1190678.jpg

P1190677.jpg

A just det!
Jösses! Vad du är duktig! Vilken superjulklapp, jag hade blivit jätteglad för en sån! :tumup:
Jag hoppas de kommer bli glada!!
Av anpa
Wow JinxLinda!!! :tumup:

Jag har köpt mig gult linnetyg som svärmor ska få en vetekudde i. Men nu läste jag att de flesta har bomull innerst.. Tror ni det går bra att ha linnetyg till själva vetekudden?
Användarens profilbild
Av Cillan
millla skrev:

Bild

Bild

A just det!
Jag med!! Jag har en men den är som en stor korv. Ditt mönster var ju jättemycket bättre. Finns det någon möjlighet att få mönstret eller är det egengjort?

Undrar hur man skulle kunna göra till fötterna och hur mycket vete det går åt? Jag är alltid så superkall om fötterna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?