Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Benjamin växte ur BabyBjörnen när han var 4 månader. Då var han så tjock att det inte gick att knäppa :lol: Så då AltaVistade jag som man gjorde på den tiden :wink: efter alternativ och hittade ActiveBabyCare som sålde svindyra Didysar, och så hittade jag Hoppendiz i Tyskland som var betydligt billigare och importerade mig min första sjal år 2003 :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Hade kompisar som bar sina barn och när vi blev gravida såg de till att vi lånade deras BaBu och Hoppe och tja, de sjalarna är återlämnade och ersatta med massa andra :loving:
Användarens profilbild
Av saro
Jag köpte en BäraBarn när jag väntade Louisa, hade sett det nånstans och tyckte det verkade mysigt.
Tyvärr kom vi inte överens och det blev BabyBjörn, de korta stunder man orkade, och famnen.

Efter det var det zmurfan :hello: som åter visade mig sjalarnas värld. Blev medlem här nästan direkt när jag fick veta att vi väntade smått igen och nu är jag obönhörligen fast! :app: :heart:
Jonna är en riktig sjalbebis :loving:
Användarens profilbild
Av aspen
när min äldsta var knappt ett var jag (och barnvagnen) inne på trånga designtorget på västermalmsgallerian i sthlm. där låg en hög med bära barn-sjalar. jag velade fram o tillbaka (var ju dyrt ju) och köpte en. jag trivdes inte med den, eftersom jag inte fick till den + att den var på ena axeln bara.
när nästa var på väg googlade jag efter sjalar, hittade sjalbarn, reggade mig, köpte en moby wrap och togg med den till BB. sen blev det fler o fler... ;-)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag letade information om tygblöjor på nätet medan jag väntade Tova och råkade snubbla över sjalar. Först tänkte jag att det var konstigt och inget för mig, men sen började jag ändå fundera mer och mer. Gick med i bärsjalslistan (det var på den gamla tiden det) och började fundera seriöst på det här med sjal. Tillslut bestämde jag mig för att testa, jag menar i värsta fall funkar det inte. Satt och velade mellan en bärabarn och en stork. Fick ett erbjudande av en av de fyra(?) sjalförsäljare som fanns i Sverige på den tiden på en stork och slog till. Har aldrig ångrat det och storken finns kvar här hemma. 5½ år gammal är den och tre barn har bott i den.
Användarens profilbild
Av Sterna
Under graviditeten sökte jag på nätet om amning och hamnade på http://www.abctidning.se/ där jag läste en hel del och hamnade sen på den webshop som tillhörde sidan där de såldes Didymos. Visade sidan för mannen som tyckte att Babybjörnselen vi precis köpt dög ypperligt.
Liten föddes och som 4 månaders så vägde han 9,5kg och BB-selens spännen sprack av tygnden så vi bar på armen varpå jag fick nackspärr och fick slösa en massa pengar på en naprapat för att överhuvudtaget kunan gå.
Försökte några gånger att påminna mannen om sjalarna jag sett när ajg var gravid men till slut blev jag så trött på detta bärande ochs märtan att jag faktsikt beställde en lång didymos bakom rygen på honom och det är nog det bsäta jag någonsin gjort.

Idag 6 år och tre barn senare bärs det mest i ERGO, mest pga tidsbrist men sjalarna finns kvar i mitt hjärta.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Vi hade en baby björn till Moa när hon var liten men den var hemsk för min nackskada. När jag var gravid med Millie kände jag att jag var tvungen att hitta något smidigt sätt att bära henne på eftersom jag visste att bb inte funkade och att i armarna gör det för ont.

Beställde en man eco innan hon föddes och hittade sedan in hit sedan var jag fast. Sjalen blev min räddning :heart:
Användarens profilbild
Av Bridz
Jag har ingen aning. Men redan innan sonen var född hade vi införskaffat bärsjal och tygblöjor men ingen babysäng eftersom jag var helt inne på att samsova. Så här två år senare minns jag faktiskt inte varför det var så självklart för mig att göra det jag fortfarande tycker är rätt. Jag hade inte ens hittat hit till Sjalbarn.

Det tog visserligen ganska många år för oss innan vi äntligen lyckades "få" barn och vi körde adoptionsspåret lite parallellt med fertilitetsbehandlingar. Och i adoptionsvärlden pratar man väldigt mycket om anknytning, och det är nog därifrån jag fått det.
Av Ponyo
Vilhelm visar sig vara ett äkta bärbarn, och vi körde först med en babybjörn vi fått låna. Maken började prata om sjal, och jag var skeptisk, men köpte ändå hem en ringo och testade (och fick inte till den såklart). Sedan började även då nyfunna vannen muuminmamman prata om sjal, och när vi sågs första gång så fick jag testa hennes mmoby wrap. Jo, jag rev itu ett lakarn först och knöt vid höften, upp med knuten vid axeln och la in Vilhelm med huvudet först. Så gick jag och gåammade så han kunde somna.
När han var två månader så gick jag äntligen och köpte en sino
Av Löv
Jag fick en bebis (nr 2) som var allmänt missnöjd, inte ville ligga i vagnen eller för sig själv på golvet. Fick information om sjalar på aff och hittade till ett bärsjalsforum (föregångaren till detta? Minns ej vad det hette.). Köpte en babybundler och tillvaron var räddad. :heart: Bebisen var nöjd i sjalen och händerna var fria till treåringen. Sjalen räddade min tillvaro! Jag köpte också en kort stork som användes länge, liksom en ergo. Däremot gick jag inte vidare med lång vävd djal eftersom jag yckte det verkade så svårt och komplicerat... :whut:

Till trean var det självklart med sjal från början även om han är av helt annat virke och gärna åker vagn (men det är ju mkt mysigare att bära! :loving: ). Dock har jag gått direkt på vävda sjalar denna gång och manducan, som inköptes till maken, ligger och samlar damm...
Ville ha något som jag kunde bära bebisen i när jag var ute i stallet och fixade med hästarna. Har testat babybjörn med de två stora och den fick jag ont i nacken av... Blev inte av att jag köpte någon sjal innan J föddes (de var ju ganska dyra :roll: ) Men när J var 12 dagar köptes en tricotslen på babyproffsen. J var en riktig sjalbebis från början, det enda som dög var att ligga riktigt riktigt nära på mig eller pappa :loving: PÅ den vägen är det :D (många sjalar och selar senare..... :mrgreen: )
Av anna m
imsel skrev:Tror jag fick upp ögonen för att min syster började med sjal, alltså Katja77 :tumup:
Nu säger jag åt folk att köpa sjal eller sele till dom lata, fast jag inte ens själv ägt en, bara provat sjal några gånger..
Aha! Hade ingen aning! :D
Av anna m
Jag fick ett barn som behövde extremt mycket kroppskontakt... verkligen jättemycket. Jag blev helt handikappad av att bära honom jämt. BB funkade inte så bra heller. Men sjalarna i hittade först efteråt genom AP-snacket på AFF. MEn då bestämde jag mig inför kommande barn :D
Användarens profilbild
Av Catti36
En kollega till mig hade med sitt stora barn (typ två år) när vi var på nåt muséum eller nåt sånt. Och hon knöt ihop det här långa tygstycket och satte barnet på höften. :shock: Verkade ju himla fiffigt så jag frågade lite och fick lite info och sen gick det några år. Jag hade nog sett sjalar på stan (när jag var i USA) och tyckte det såg mysigt ut. Så när jag blev gravid frågade jag samma kollega, fick tips om Sjalbarn och sen SYDDE jag min första trikåsjal. BÄsta grej vi skaffat till bebisen. Här köpte jag min första Hoppe och här fick jag också lära mig att det finns ergonomiska selar så jag har köpt mig en Beco på Babydesign...

Lillakillen är 10 månader nu och bärs inte mer än nån timma om dagen nuförtiden eftersom han vill klättra och åla men sjalen är ju det bästa som finns när man har en trött och lite ynklig bebis.

Jag måste lägga till: jag tycker också om att göra sånt som inte alla andra gör, så sjalande passar mig bra för det är fortfarande lite ovanligt... :tumup:
Användarens profilbild
Av asz
Jag har alltid tyckt att barnvagnar verkar opraktiska och surfade efter alternativ som gravid, fann sjalbarn och resten är historia...

Har fortfarande ingen barnvagn!

:vågen:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?