Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fråga: Hej! Varför har ni så smal sittyta för barnet på era selar? Det måste vara grymt obekvämt för barnet att sitta så. Och varför har ni ingen sele med höftbälte? / Bubbi

Svar: Hej, sittytan är inställningsbar efterosm många bebisar tredubblar sin vikt under det första året och ökar sin längd med ca 50procent. För oss är det nyfödda barnet viktigt och att från början kunna bäras nära och kunna röra på benen är oerhört viktigt för barnets motoriska utveckling. Tyngdpunkten för en bebis ligger högt upp pga av att barnets huvud är proportionellt mycket större (än en vuxens). Vi har också diskuterat mkt med experter om det skulle kunna vara skadligt för genitalierna, vilket våra läkare avslår.
Bubbi skrev:Vi har också diskuterat mkt med experter om det skulle kunna vara skadligt för genitalierna, vilket våra läkare avslår.
Där har de alltså satt sig ner tillsammans med ett gäng experter vid ett bord med kakor och kaffe och några selar och diskuterat. Och diskuterat. Diskuterat mycket. Tio kilos tryck på pung och snopp - inga problem!

Det är möjligt att det inte är skadligt, men aj vad obekvämt det måste vara :?

Den här tidiga modellen såg ju mycket bättre ut, bredare sittyta och är det inte ett litet avbärarbälte man skymtar..?
Bild
Bubbi skrev:Fråga: Hej! Varför har ni så smal sittyta för barnet på era selar? Det måste vara grymt obekvämt för barnet att sitta så. Och varför har ni ingen sele med höftbälte? / Bubbi

Svar: Hej, sittytan är inställningsbar efterosm många bebisar tredubblar sin vikt under det första året och ökar sin längd med ca 50procent. För oss är det nyfödda barnet viktigt och att från början kunna bäras nära och kunna röra på benen är oerhört viktigt för barnets motoriska utveckling. Tyngdpunkten för en bebis ligger högt upp pga av att barnets huvud är proportionellt mycket större (än en vuxens). Vi har också diskuterat mkt med experter om det skulle kunna vara skadligt för genitalierna, vilket våra läkare avslår.
Shit vad de svarar "efter manualen"!!
Kolla in Svaret Asia fick:
-Hur ställer du dig till det faktum att det finn andra,ergonomiska, selar därute, som är långt bekvämare än babybjörnen? / Asia
-Vi tycker det är bra att så många som möjligt bär sitt barn nära för att det är en otrolig upplevelse för både förälder och barn och bidrar till bonding mellan barn och förälder.

Goddag Yxskaft?? :siishah:
emelianna skrev:
Asia skrev:följdfrågan besvarades inte :?
Hur löd den?
Kan såklart inte svara för Asia men min följdfråga löd:
Jag kan inte hitta bilder på den sidan du länkade till, kan du vara mer specifik?
(han hade länkat till 1:a sidan av "mobility" och där var det minsan inga bebbar i "Human possition")
Ullegulle78 skrev:
emelianna skrev:
Hur löd den?
Jag kan inte hitta bilder på den sidan du länkade till, kan du vara mer specifik?
(han hade länkat till 1:a sidan av "mobility" och där var det minsan inga bebbar i "Human possition")
Länkarna i svaret på frågan du ställde kommer jag inte ens in på, man måste ha användarnamn och lösenord :hmm:
mari_tres skrev:
Ullegulle78 skrev:
emelianna skrev:
Hur löd den?
Länkarna i svaret på frågan du ställde kommer jag inte ens in på, man måste ha användarnamn och lösenord :hmm:
Har inte ens kollat den länken... Vad dumt att länka till den om man inte ens kommer in på den!
Ullegulle78 skrev:
mari_tres skrev:
Ullegulle78 skrev:Kan såklart inte svara för Asia men min följdfråga löd:
Har inte ens kollat den länken... Vad dumt att länka till den om man inte ens kommer in på den!
:hmm: Nu kom jag in helt plötsligt

http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/produkter/Mobility/
och http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/FAQ ... r-lakarna/
mari_tres skrev:
Ullegulle78 skrev:
mari_tres skrev:
Ullegulle78 skrev:Kan såklart inte svara för Asia men min följdfråga löd:
:hmm: Nu kom jag in helt plötsligt

http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/produkter/Mobility/
och http://www.babybjorn.com/sv/Svenska/FAQ ... r-lakarna/
Kan säga att det är min (delvis, det är säkert fler som klagat) förtjänst att de texterna med läkarutlåtandena är översatta till Svenska... :app:
följdfrågan var att jag ville ha svar på hur han såg p dehär med bekvämligheten, eller ickebekvämligheten, med att bära i BB vs ergonomiska selar.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?