Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

diddeldi skrev:
Yo Mama skrev:Jag bar Sigge när han var en och en halv månad (tror jag att det var) på ryggen. Men då kunde han stödja sitt huvud, annars vet jag inte hur man skulle ha skumpat runt honom dit? Jag drog i midjebältet tills han var på baksidan bara. Hur skulle bältet kunnat gå upp? Det har ju en spärr mot det? :hmm:
nej jag menade spädbarnsinsatsen, den är ju bara fastknäppt med metallknappar som lätt kan gå upp.
Jaha, då förstår jag! :tumup: Men skulle det göra så mycket, barnet sitter ju ändå säkert i selen? :hmm:
Dorotea skrev:I Tanzania bärs alla bebisar på ryggen från att de är nyfödda. Jag tänkte att jag skulle testa det med nya bebisen, bara för att se om man kan. ;) Alltså det svåra är väl att få upp bebin på ryggen, men man kanske kan få hjälp med det. Snor man in den ordentligt så att den har stöd för huvudet så är det ju ingen skillnad mot att bära på magen.
Jag misstänker att det är så man gör i Tanzania - eftersom alla bäbisar bärs på ryggen kan alla hjälpa till att knyta upp en plutt på ryggen...
diddeldi skrev:
Yo Mama skrev:Jag bar Sigge när han var en och en halv månad (tror jag att det var) på ryggen. Men då kunde han stödja sitt huvud, annars vet jag inte hur man skulle ha skumpat runt honom dit? Jag drog i midjebältet tills han var på baksidan bara. Hur skulle bältet kunnat gå upp? Det har ju en spärr mot det? :hmm:
nej jag menade spädbarnsinsatsen, den är ju bara fastknäppt med metallknappar som lätt kan gå upp.
det är ju inte så att han inte har koll på mini när han drar runt.
Jag bar Noah på ryggen från det att han var två veckor, det var första gången jag behövde ha honom på ryggen annars hade jag säkert gjort det tidigare. Fast då var jag ju van sjalare redan, förstås.

Jag tycker inte det är svårt alls att få upp en nyfis på ryggen. Jag bara lade med huvudet i sjalen, kollade så att tyget satt åt bra runt nacken och svingade upp. Sen bodde han på min rygg i ett år eller så.
Jag bar E första gången på ryggen när han var två veckor, skulle torka K efter ett bad, så det var smidigast så. Det var inget problem att få dit honom, gjorde precis som hon på filmen. Däremot hade hon ett fiffigt sätt att få benen att ligga bra, kolla in det!
Jag hade honom på ryggen korta stunder inomhus i början, efter ett par månader även utomhus i lekparken.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?