Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Lillan är nu 5 månader och vi har börjat lite smått. Tycker det känns lite olustigt när jag inte ser henne, hönsmamma. :hellu: Men det är ju väldigt praktiskt, man kan ju göra vad som helst. :shock: Hon älskar det dessutom. Fast hon älskar allt som har med sjal att göra, vart hon än får åka! :loving: När började ni bära dem på ryggen och hur länge i stöten? Utomhus, eller bara innemys i början? Vid vilken ålder är det ok för dem att åka långa stunder på ryggen?
Användarens profilbild
Av diddeldi
med ettan bar jag inte så mycket på ryggen förrän runt året, han hade ganska starka åsikter om vad han tyckte var okej och samarbetade inte vid ryggknytningar. sele gick lite tidigare. tvåan började jag bära på ryggen strax före halvåret. fast jag bär fortfarande en hel del på mage också.

ett tips är bärspegel om man vill kunna få ögonkontakt med sitt barn när man bär på ryggen :D . jag hade inte det till atlas (det fanns inga då) men nu har jag blivit beroende.
Av sjaltokan
Dottern var över året, sonen åker titt som tätt på ryggen, oftast hemma, ibland när vi går till dagis och hämtar men aldrig på stan eller i stora folksamlingar det är han får liten för än (tycker jag).

Han sitter och somnar på ryggen ganska ofta, så det brukar kunna bli 1-2 timmar i stöten. Rent ergonomiskt för barnet är det väl ingen skillnad att åka mage eller åka rygg?? :hmm:
Användarens profilbild
Av sara f
Jag började nog bära Ella på ryggen vid 2-3 månader. Har fortfarande en del besvär av foglossningen, så jag får ont av att bära fram längre stunder. På ryggen klarar jag däremot utan problem. Men när hon var riktigt liten kändes det inte helt bra att ha henne på ryggen, just för att jag inte hade koll på henne. Tror nog att hon var 3 mån när jag började med ryggbärning mer frekvent. Men det är först nu jag kan knyta så att huvudet kommer utanför ordentligt, så att hon kan se sig om. Tidigare har hon varit för ostadig, så jag har mer eller mindre knytit in huvudet i tyget. Hon somnar ändå direkt när jag sjalar så det är inget hon lider av :wink: Fast svärmor tror alltid att hon ska kvävas därinne. :roll: Vet inte om den risken är så särskilt stor, inte tycker jag att det känns så i alla fall.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?