Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fenomenad
Hej, jag är helt ny på det här med att använda sjal (väntar hem en trikåsjal i dagarna). Det är så att min lilla flicka 5 veckor har klumpfot och är gipsad från tåspets fram till ljumsken med benet böjt lite vid knät.

tror ni det är något problem att bära henne mage mot mage i sjalen? Hennes ben är ju lite svårböjda lixom? Finns det någon med erfarenhet?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Trikåsjalar är ju elastiska så det går säkert bra. Benet är väl inte så långt heller så att det måste vara böjt. Jag antar iaf att det kan vara rakt och ändå ligga ganska tätt emot din mage, eller? Jag har förresten ingen erfarenhet av gipsade ben, men det borde gå tycker jag. Har du möjlighet att provknyta och se hur det känns?
Av Umma
Ta med sjalen vid nästa gipsning och fråga ortopeden är mitt tips! Hoppas det går att bära med sjal! :)
Av Jinxan
N hade också klumpfot och blev också gipsad från tåspets till ljumsken och som Niko hade sitt gips borde det ha gått att ha honom i sjal. Jag bar ju runt på honom i tshirten, och då satt han i samma position som han hade haft om jag hade hittat sjalar redan då.

Men som Umma skrev, fråga ortopeden för att vara på säkra sidan.
Användarens profilbild
Av hcvc
(Om ortopeden tycker att det är OK med sjal) kan det kanske ändå vara lättare att köra med krysset ytterst? Så slipper man krångla ner benen i den färdigknutna sjalen?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?