Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alyssa
Jag har en lång och en kort vävd sjal sedan tidigare, men nu till mitt andra barn skulle vi vilja ha något lite smidigare också. Långsjalen är jättebekväm, men den tar stor plats och jag gillar inte att den släpar i backen när man ska ta på den utomhus. Jag skulle vilja ha något som går snabbt att sätta på. Men det ska gå att bära ganska länge i den också.

Helst ska man kunna använda den från födseln (det gjorde jag aldrig med förra barnet) och jag vill kunna amma i den. Den ska passa både mig som är 164 cm och ganska tjock och min man som är 187 cm och också ganska kraftig. Den ska vara smidig under resor eftersom vi funderar på att spendera en del av föräldraledigheten utomlands (när bebisen har hunnit bli ca 4-5 månader) i något varmare land.
Av eamane
En beco butterfly eller en manduca kanske kan passa eftersom de har babyinsats om det ska vara en sele. Eller då en mei-tai? Vet även om en del som burit i ergo från start med bebisen i ordentlig grodposition. Finns nog andra dock som kan svara bättre då jag inte är nån selmänniska.
Av Alyssa
Jo, det var Becon, Manducan eller Mei Tai jag funderade mest på. Men jag har ingen erfarenhet av någon av dem... Jag vet att det finns massor av modeller av Mei Tai.

Men vad är fördelen resp. nackdelen av Mei Tai gentemot sele?

Någon annan som har något tips?
Alyssa skrev:Vilken Mei Tai skulle du rekommendera? Fungerar de bra med spädbarn också?
Tassa tassa.... Det vill jag också veta :)
*nyfiken*
oj, många frågor, får se om jag får till nått bra svar!

om du inte gillar sjaländar som släpar i så har ju meitaien den nackdelen att den också har långa band, även om det är lättare att hålla dem över marknivå än en långsjal.

Sele med babyinsatts tror jag - borde vara lurig att amma i utan att först ta ur bäbis ur insatsen men det har jag inga personliga erfarenheter av.

Hur en MT ska seut finns det nog lika många åsikter om som det finns bärare tror jag.

benen innanför i en MT blir ju varmare än om barnet kan sticka ut sina små ben - tänker på er utlandsresa....

Den är också mer reglerbar... en sele måste ju ställas om i reglagen när ni byter bärare, med en MT blir det ju inte så...

Selen är ju lite snabbare.

Jag som själv är en överviktig person tycker nog att MTn går bättre ihop med valkarna :wink: men selen är smidig också ...

Olika märken på mts har jag ingen aning om - jag syr mina själv från dockstorlekt till baby mt och upp till min 4 åring...

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?