Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag ska köpa en ny sele, men jag vet inte vad jag ska välja.
Jag har en Patapum och den passar mig perfekt, men den är i lägsta laget för Albert som har börjat vilja bli buren ibland och jag tycker den känns liten även till Agnes när vi har vinterkläder.

Jag har provat en Manduca och det kändes som att den avlastade tillräckligt bra för att jag ska kunna bära Albert, men det kändes som att axelbanden var lite för tjocka. Nu var visserligen spännet mellan dem för lång så de hamnade för långt ut på mina axlar, kanske blir det bättre om jag tar bort det där resårbandet.

Jag har haft en Beco 4th och den var jättebra till Agnes, men avlastar inte tillräckligt bra för att jag ska kunna bära Albert i den. Jag antar att det är avbärarbältet som är för klent. Både Manducan och Patapumen har ju ganska kraftiga avbärarbälten.
Finns det någon annan sele som har ett bra avbärarbälte, är hög i ryggen men har lite mjukare axelband än Manducan?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Droppen skrev:Angelpack :tumup:
Men har den ordentligt avbärarbälte? Jag hade fått för mig att den är lättare och mindre vadderad än andra selar, men det kanske bara gällde axelbanden... Har den styvare/kraftigare avbärarbälte än Becon?
Användarens profilbild
Av Droppen
Knyttet & K skrev:
Droppen skrev:Angelpack :tumup:
Men har den ordentligt avbärarbälte? Jag hade fått för mig att den är lättare och mindre vadderad än andra selar, men det kanske bara gällde axelbanden... Har den styvare/kraftigare avbärarbälte än Becon?
Avbärarbältet är ungefär som Becons. Jag tycker den avlastar bra och grymt bra att den är så hög.
Kan tyvärr inte jämföra Beco-AP ordentligt nu för APn ligger i bilen...och den står ju flera meter bort. :lol:
Användarens profilbild
Av annikar
Jag älskar vår Angelpack, men jag bär bara Sixten i den och han väger ju inte så mycket.
Avbärarbältet är inte lika kraftigt som i Patapumen (har aldrig testat beco, så där kan jag inte jämföra). Axelbanden på AP är mindre vadderade än på patapumen och definitivt mindre vadderade än Manducan.
Min favorit är annars Patapum, men jag tror att AP passar mig bättre, ännu lättare och smidigare.

Hur funkar Ergon då? Eller Patapum toddler?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag testade en Ergo också, men den är ju inte så jättehög i ryggen den heller. Jag gillar verkligen att det går att reglera höjden på Manducan, det känns som ett stort plus. Men jag stör mig på alla spännen, och flärpar.
Patapum toddler tycker jag verkar bökig med de där extra banden som fäster i bältet. Ska inte barnets ben krånglas emellan dem på något vis.

Angelpacken kanske inte avlastar tillräckligt bra för mig då om den är lik Becon. Jag kanske borde sy om en Patapum istället så att den får en längre sittdel? :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
När Manducan väl är inställd så finns det ju gummiband att fästa stropparna under så att de inte hänger och slänger. Sen lär man ju sig var man behöver dra efter ett tag, jag justerar bara min på ett ställe på axelbanden nu, men det är för att jag använder den både på mege och rygg. Jag är jättenöjd med min, tyckte att butterflyn som jag hade hemma ett tag var superkrånglig.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag har en manduca och kände precis som du den första veckan (tjocka axelband, massa spännen och flärpar) men precis som karnevik vande jag mig snabbt. jag tycker axelbanden ganska snabbt blev mjukare och mindre tjocka(?) (jag kanske bara inbillar mig) och flärparna tänker jag inte på längre (och drar bara i några stycken). när jag bär på mage måste jag korsa banden för att det ska bli skönt. jag märker att jag låter som värsta manduca-försäljaren men jag är faktiskt riktigt nöjd med min. lycka till med valet!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Manducan jag provade var väl inburen, så axelbanden var nog så tjocka som de är. Men det blir nog en sån ändå. Den kändes ok och när vi har ytterkläder på lär det inte märkas. Jag behåller en Patapum också, så jag har ju en riktigt skön sele.
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du möjlighet att prova en angelpack? jag tror att det beror mycket på hur den sitter på också och inte bara hur styvt höftbältet är, så det kan nog vara värt att prova några olika. angelpacken är ju hög. annars finns ju action baby carrier också, men den är inte så hög med huvudstödsdelen nedfälld. när den är uppfälld är den iofs hög men det beror ju på om man vill ha den så eller inte.

det borde väl vara nån i närheten som har en angelpack som du kan prova? det kan ju hända att du tycker att den är för mjukt vadderad men då vet du ju i alla fall sen :wink:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?