Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Challe
Visst kan man bära barnet framåt i sjalen? Min lilla är 8 månader och börja bli nyfiken på omvärlden. Tycker ni det är ok att vända en sån liten? Vilka knytningar är bäst för framåtvända barn?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Den finns en buddah-knytning, men den är nog enklast mindre barn, det blir snabbt tungt med den. Annars skulle jag rekomendera en höftknytning, då ser barnet bra ut ändå, eller en hög ryggsäck där barnet ser över axeln.
Av Challe
Tack för tipsen! Men kan man inte sätta barnet i en omslutsknytning? Alltså framåtvänd... Jag gillar den knytningen, känns lätt att bära så, samt att barnet sitter nära kroppen. Fast just den knytningen kanske barnet faller ut genom omlottglipan? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är nog ingen risk med att barnet faller ur sjalen :wink: men hellst ska man ju ha tyg från knäveck till knäveck, och i omslytet x har jag en känsla av att benen böjs bakåt om man bär frammåt? :hmm: alternativet är ju att inte ha tyg från knäveck till knäveck och då hamnar ju allt tyget i grenen.
Det går ju alltså, men jag tror inte att det är särksilt skönt för barnet :wink:
Användarens profilbild
Av Bridz
mari_tres skrev:Det är nog ingen risk med att barnet faller ur sjalen :wink: men hellst ska man ju ha tyg från knäveck till knäveck, och i omslytet x har jag en känsla av att benen böjs bakåt om man bär frammåt? :hmm: alternativet är ju att inte ha tyg från knäveck till knäveck och då hamnar ju allt tyget i grenen.
Det går ju alltså, men jag tror inte att det är särksilt skönt för barnet :wink:
Faktum är att min son älskade att sitta framåtvänd i sjalen. Det blir ju ergonomsikt alldeles tokigt, men knappast värre än med babybjörn? Och så länge barnet är nöjt kan det väl inte vara någon fara? :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker man ska försöka undvika två saker. det ena är för mycket intryck, typ köpcentrum och mässor och sånt är inget bra ställe att bära framåtvänt. det andra är "stringtrosa", dvs att tyget bara går i skrevet och barnet hänger med benen rakt ner. med brett mellan benen och lugn miljö är det väl inget större problem tycker jag.

fast egentligen är det bekvämare att bära på ryggen eller höften, du kanske kan prova det istället? det blir mycket tyngre att bära framåtvänt.
Användarens profilbild
Av camsch
Vill också tipsa om höften!
Du kan använda samma knytning (omslutet x) även på höften, och det är faktiskt väldigt bekvämt även där. Jag har dock aldrig sett några instruktioner på det, men jag bär så ofta själv. Och då kan dottern sitta och titta framåt när hon vill och se mig när hon vill... :D
Av Challe
camsch skrev:Vill också tipsa om höften!
Du kan använda samma knytning (omslutet x) även på höften, och det är faktiskt väldigt bekvämt även där. Jag har dock aldrig sett några instruktioner på det, men jag bär så ofta själv. Och då kan dottern sitta och titta framåt när hon vill och se mig när hon vill... :D
DU har PM!
Användarens profilbild
Av Erica74
Vi är också sugna på att prova framåtknytning o höftknytning, men är ju inte alls erfarna av knytningar på det viset, inte ens ryggknyt har vi provat mer än nån enstaka gång (har ju fortfarande bara trikåsjalen så man är ju lite begränsad)
Men min fråga är om nån vet nån liten film att tipsa om på you tube??

Ursäkta om jag kapade tråden!!! :rodna:
Användarens profilbild
Av Erica74
Skorpan081 skrev:Titta in hos http://www.edenbaby.se (dvs diddeldi). Hon har en ny sele som funkar även framåt.

Och så håller jag med diddeldi om att skydda barnet från för mycket intryck och att se till att det blir en skön position för barnet.
Tack, mycket bra bilder för mig som behöver tydliga instruktioner :Hahaa:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?